וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה תחכה בחושך בשל "חשש לעובדי חברת החשמל"

14.7.2014 / 0:21

רקטה פגעה בקו מתח המוביל חשמל לרצועה ו-70 אלף עזתים נותרו באפלה. ראש הממשלה הנחה את החברה לא לסכן את חיי העובדים, ולכן התקלה תתוקן רק "כשיתאפשר מבחינה ביטחונית"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

רקטה שנורתה מעזה פגעה אמש (ראשון) בקו החשמל "קלע" הסמוך לכיסופים. בעקבות הפגיעה נוצר קצר שפגע באספקת החשמל בחאן יונס ודיר אל-בלח שברצועת עזה, וכתוצאה נותרו 70 אלף תושבים פלסטינים ללא חשמל.

בהודעה שפרסמה חברת החשמל צוין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התשתיות, סילבן שלום, הורו ליו"ר החברה, יפתח רון טל, שלא לסכן את חייהם של עובדי חברת החשמל. לפיכך, הודיעו בחברה כי "לאור המצב הביטחוני, והסכנה הגדולה שנשקפת לחיי עובדי החברה במידה שיבצעו את התיקון תחת אש, התקלה תתוקן מיד כשהדבר יתאפשר מבחינה ביטחונית".

"צוק איתן": כותרות נוספות
תיעוד מפחיד: רקטה מתפוצצת בלב שכונה בנתיבות
ג'ון קרי: מגבים את ישראל, מודאגים מההסלמה
אלפים עזבו את הרצועה: "אין אוכל ותרופות, רק הפצצות"

רקטה ששוגרה לאזור גוש דן מעזה. יולי 2014. שי מכלוף, צילום מסך
עזה בחשיכה/צילום מסך, שי מכלוף

הפסקת החשמל היא אולי הקלה שבבעיותיהם של תושבי עזה. לאחר שהתריע בפני התושבים לפנות את צפון הרצועה, פתח הערב חיל האוויר בתקיפה מסיבית על האזור ממנו משוגר אחוז ניכר מהרקטות על ישראל, וזאת במטרה לפגוע ביעדים של חמאס ושל ארגוני הטרור. בנוסף, דווח על בית שהופצץ מדרום לשכונת זייתון שבעזה ועל הפצצות בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כוח של חיל הים תקף את מפקדת מטה השיטור הימי של חמאס.

אתר "פלסטין אינפו" דיווח הערב כי גבר בן 65 נהרג בהפצצת חיל האוויר בדיר אל-בלח. לפי "עזה עכשיו", ישנו הרוג נוסף בדרום רצועת עזה.

מבצע "צוק איתן", היום השישי: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
למעלה מ-20 הרוגים בתקיפת ביתו של מפכ"ל משטרת עזה. רויטרס
אחת ההפצצות היום בעזה/רויטרס

ארגוני הטרור ממשיכים בשלהם. מאז חצות נורו לעבר שטחי ישראל יותר מ-100 רקטות, מספר שהוא אמנם קטן מזה של הימים האחרונים, אולם הוא עודנו גבוה מאוד. אזעקות נשמעו אתמול כמעט בכל הארץ, מעוטף עזה, דרך באר שבע ונתיבות, השפלה וגוש דן. הגדיל חמאס לעשות כשירה רקטה לא מוכרת לעבר הצפון, והיא נחתה בשטח פתוח באזור חיפה. במהלך היום יירטה "כיפת ברזל" לפחות 22 רקטות שנועדו ליפול בשטחים בנויים. אחרות נפלו באזורים פתוחים. אחת גרמה לשריפה באזור אשקלון. מאז נפתח מבצע "צוק איתן" לפני שישה ימים ביצע צה"ל יותר מ-1,420 תקיפות ברחבי הרצועה, וגם הערב הוא ממשיך להפציץ.

(עדכון ראשון: 21:57)

אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
מקום נפילת רקטה באשקלון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully