וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צה"ל הוא הצבא המושמץ בעולם?

מאיר טיילור

13.7.2014 / 11:00

שאלתם את עצמכם למה הקהילה הבינלאומית כה צבועה? למה הצבא המוסרי בעולם הוא המושמץ ביותר בעולם? למה אנו שומעים קריאות לחרם על ישראל כשבמדינות מוסלמיות סוקלים נשים?

צילום: יותם רונן עריכה: גדי וינסטוק

בימים כתיקונם הייתי מכתיר את המחאה נגד מכתבו של מח"ט גבעתי כמחאה האידיוטית של השבוע. אבל עכשיו זו עת מלחמה, אז אני מרשה לעצמי להכתיר אותה כתגובה האידיוטית של המילניום. אל"מ וינטר, שברגעים אלו מגן על האזרחים המוחים כמו מיקי גיצין ושחר אילן, שלח לפיקודיו מכתב לחזק את רוחם. במכתב העז הקצין החצוף לצטט, רחמנא ליצלן, קטעים הישר מן התנ"ך. כך מתלוננים אותם מלינים.

בתוך כל הטירוף של המלחמה העניק לי מיקי גיצין רגע של חיוך כשאמר ש"מדובר במגמה מסוכנת". הגדיל לעשות שחר אילן שקבע כי ה"מסמך דתי אמוני שאינו תואם את האופי החילוני שצריך להיות בצבא ממלכתי". אילן הוא אחד מאנשי הצללים שמגבשים את אופיו הפנימי של צה"ל. לפחות בעיני עצמו.

אבל עזבו רגע את הציניות בצד, יש כאן משהו הרבה יותר מהותי. שימו לב, חמאס לא יורה עלינו טילים בגלל שכבשנו את עזה, הנאצים לא שנאו אותנו כי היינו קומוניסטים, הרוסים לא שנאו אותנו כי היינו מתנגדי המהפכה ובקמפוסים לא שונאים אותנו בגלל אפרטהייד. שנאו אותנו גם ב-1929 וגם אלף שנה לפני כן. יש סיבה מדוע העולם נמצא בצד של הפלסטינים גם כשחמאס משליך אנשי פת"ח מהגגות ואסד טובח באזרחיו. לא במקרה הגינוי הבינלאומי לרצח שלושת הנערים נאלם מול הצווחות על מותו של הנער הערבי. אנחנו לא עוד מיעוט אתני שנוא, תשכחו מזה. לא תמצאו מגמה כלל עולמית וחוצת-היסטוריה נגד הכורדים, ובלוטות הרחמים של העולם הנאור נעלמו מול הכיבוש הסיני והרוסי.

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
מח"ט גבעתי עופר וינטר/שלומי גבאי
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014/רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014/רויטרס

במלוא הכנות, שאלתם את עצמכם פעם מדוע הקהילה הבינלאומית היא כה צבועה, מדוע הצבא המוסרי ביותר בעולם הוא המושמץ ביותר בעולם, מדוע אנו שומעים קריאות לחרם על ישראל כשבמדינות ערביות סוקלים נשים?

מנהיג יהודי נתקל פעם בדילמה הזו. קראו לו משה. הוא הסביר את זה במשפט אחד: "אם היינו ערלים או עובדי עבודה זרה או כופרים במצוות לא היו שונאים אותנו ולא רודפים אחרינו." פשוט מאוד. לא שונאים את היהודים, שונאים את היהדות. העם היהודי מוביל את ערכי האמונה באל, החמלה והסוציאליזם. מערכת המצוות היהודית קידמה תרבות של ערך החיים, מצפון קולקטיבי ואחריות חברתית. זה מה שהציק להיטלר שהסביר כי "אני משחרר את בני האדם מכבלי הרוח ומן העינויים הנאלחים והמשפילים של חזיון שווא שנקרא "מצפון" ו"מוסר"... שאינה אלא המצאה יהודית." זו הסיבה שתינוקות בשדרות גדלים בחרדות וטראומה אבל לא תשמעו על זה אף מילה של גינוי. לכן הצבא שמסכן את חייליו כדי למנוע פגיעה באזרחים מואשם בתקיפת חפים מפשע. ובגלל זה פקודיו של וינטר נלחמים עכשיו מול עזה.

כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל

העיתונאית דנה וייס שאלה את מרטין אינדיק, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, מדוע כשמטוסים אמריקנים הורגים בשגגה עיתונאים וחפים מפשע אף אחד לא שומע על כך, ואילו כשישראל נלחמת בטרוריסטים העולם כמרקחה. אינדיק השיב בארבע מילים: "מכם מצפים למשהו אחר".

ההתכחשות של גיצין ושות' למציאות מעוררת רחמים. לא רק בגלל הנאיביות כאילו כך הם יורידו את גלי השנאה, אלא גם בגלל החסך התרבותי האדיר מול המורשת שלהם. את המחיר ליהדות שלכם אתם כבר משלמים, למה שלא תיהנו ממנה לפחות?

וביני לבין עצמי אני רק תוהה מה תהיה עמדתם של גיצין ואילן מול "המגמה המסוכנת" בה יתגייסו תלמידי הישיבות, והקצונה הבכירה בצה"ל תחבוש כיפה שחורה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully