וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם "בשם השם"

13.7.2014 / 10:25

בניגוד לסערה שפרצה בקרב החילונים, מנהיגי הציבור הדתי מביעים תמיכה במח"ט גבעתי, שהשתמש בציטוטים מן המקורות כדי לעודד את חייליו. "אסור לנו לפחד להזכיר את מסורת ישראל"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

מכתבו של מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, לחייליו, בו ניסה לרומם את רוחם בימי הלחימה הקשים במסגרת מבצע "צוק איתן" על ידי כך שקרא להם להילחם באויב בשם האל והדת היהודית, עורר עליו כעס רב בקרב רבים בציבור החילוני, שראו בו עדות מדאיגה נוספת להתגברות השיח הדתי בצבא. אולם, בציבור הדתי התגובות הפוכות לחלוטין. רבים מהמנהיגים דווקא מגבים את הטרמינולוגיה "הדתית" בה השתמש וינטר ולא רואים בה דבר מה פסול.

"אנחנו עומדים איתן עם אל"מ וינטר. אסור לנו לפחד להזכיר את תרבות ומסורת ישראל", אמר סגן שר הדתות, אלי בן דהן, "די לשנאה העצמית". בן דהן אף הגדיל לעשות ופתח אמש (שבת) בקמפיין אינטרנטי בדף הפייסבוק שלו לחיזוק המח"ט. "מתקפות הקרן החדשה לישראל באמצעות שלוחתם, "ישראל חופשית", נגד מח"ט גבעתי, מצטרפת להפגנות השמאל הקיצוני בתל אביב נגד צה"ל", נכתב. "כנראה שאין תרופה לשנאה עצמית. דברים אלה נכתבו בענווה אמיתית הראויה ויאה לגיבורי ישראל ששיודעים שיש גם כוחות מעבר להם ומבקשים את עזרתם. זה הרגע לתמוך בו ולהעניק לו גיבוי על דבריו".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
ירי גם בצפון: "היה בום מטורף, הילדים לא נרגעים"
הפגינו נגד המבצע בעזה - והוכו על ידי פעילי ימין
צה"ל הפיץ כרוזים ברצועה: "מי שלא יתפנה - מסתכן"

סגן שר הדתות אלי בן דהן פתח בקמפיין בפייסבוק למען מח"ט גבעתי. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק שפתח סגן השר בן דהן לתמיכה באל"מ וינטר/צילום מסך, פייסבוק

בדף המפקד שהפיץ בשבוע שעבר אל"מ וינטר לחייליו, הוא כתב, בין השאר: "אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד האויב. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח".

דברים אלו עוררו סערה בקרב גורמים חילוניים רבים. מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר כי מדובר במכתב מקומם "שהופך את המאבק הזה ממאבק שנלחם בטרור למאבק שהוא דתי. איש השמאל הוותיק אורי אבנרי, שנלחם במלחמת העצמאות כלוחם בחטיבת גבעתי, טען שדבריו של וינטר הם "עלבון לחיילי גבעתי שמסרו את נפשם בתש"ח על הגנת המדינה. אילו היה המפקד הראשון של החטיבה, שמעון אבידן, קורא את הדברים, היה מתהפך בקברו". "הזהרתי שנים", הוסיף, "שהמחנה הדתי-התנחלותי עושה מאמץ שיטתי להחדיר את אנשיו לשורות הקצונה הצה"לית. עכשיו נובט הזרע המורעל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלי ישי מגיע לעין כרם לבקר את הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"בעזרת השם הוא ביטוי של אמונה וביטחון". אלי ישי/יואב דודקביץ'

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, אמר כי "בכל מדינה וצבא בעולם רגילים להזכיר במסגרת המודל הצבאי מוטיבים היסטוריים ותרבותיים קדומים. לכל עם יש זיקה להיסטוריה שלו, ולכן האמירות הללו אינן פסולות". לדבריו, "עומק הזיקה ועוצמתה משתנה מאדם לאדם ושכל אחד יתייחס אליה כפי ראות עיניו, אחד בתור מסר אמוני ואחר כרכוש היסטורי. עם ישראל לא נולד במלחמת השחרור ומי שמנתק את העם מההיסטוריה שלו, קובע בעצם שמדינת ישראל היא כמו כל מדינה אחרת בעולם ובעצם מחזיר אותנו לגלות".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) חיזק גם הוא את דבריו של וינטר, ובשיחה עם וואלה! חדשות אמר כי "בעזרת השם הוא ביטוי של אמונה וביטחון, וזכותו של כל אחד לחזק ולהתחזק על ידי מוכוונות מטרה ומיקוד באמונתו. צר לי לראות שבשעה שעם ישראל כולו עומד נגד האויב ישנם ארגונים המבקשים לקדם ריב ומדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully