וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ההסברה: צפו באלוף מרדכי משיב לשאלות בערבית

במקביל למערכה הצבאית, נמשכת כל העת מלחמת ההסברה שמנהל צה"ל על דעת הקהל. מתאם פעולות הממשלה התראיין לאל-ג'זירה והגן על מדיניות ישראל. "הם משתמשים בתושבים כמגן אנושי"

צילום: רשת אלג'זירה, דובר צה"ל

המערכה הצבאית הנוכחית שמנהל צה"ל נגד חמאס מאופיינת בתקיפות נרחבות בשטח רצועת עזה, שמספרן כבר עכשיו – לאחר חמישה ימי לחימה – עולה על אלו שאירעו במהלך שמונת ימי מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אולם, דבר נוסף שמאפיין את מבצע "צוק איתן" הוא מלחמת ההסברה שמנהל צה"ל מול ארגון הטרור, בניסיון לגבש תמיכה גדולה ככל שניתן – הן בישראל והן בעולם - למטרות המבצע.

במסגרת הקרב על התודעה, התראיין אתמול (שבת) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, בשפה הערבית לערוץ אל-ג'זירה. אלוף מרדכי נדרש לעמוד מול האשמות קשות שהטיח בו מראיינו, בין השאר כי ישראל מתנהלת ברצועה כמו ארגון טרור. "אם ישנם אזרחים שנהרגו ברצועת עזה, תנחומיי על כך. אבל מדוע הם נהרגו? מי עומד מאחורי המכה? אם בכיר בחמאס מסתתר מתחת לאדמה, איפה המנהיגים? הם טרוריסטים", תקף אלוף מרדכי. "למה הם מתחבאים במסגדים? האם זה מותר מבחינה דתית? לאחסן אמצעי לחימה מתחת לאדמה? אם מישהו רוצה להילחם למה הוא מסתתר מתחת למשפחה? אנו עושים כל שניתן כדי להיות מדויקים, אבל למרבה הצער הם משתמשים בתושבים כמגן אנושי".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
רקטה התפוצצה בנתיבות: "נשב במקלט חודשים, רק שזה לא יחזור"
נלחמים על דעת הקהל: שובו של חמ"ל ההסברה האזרחי
פלסטינים: בן משפחתו של הניה נהרג בתקיפה בעזה

דובר צה"ל מציג: השקרים של חמאס במבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
מלחמת ההסברה נמשכת. סרטון ההסברה של דובר צה"ל/דובר צה"ל

במקביל, פרסם דובר צה"ל סרטון שמהווה חלק מאותה מערכה תקשורתית שמנהלת ישראל. בקטע וידאו באורך של כמעט דקה מוצגות טענות של חמאס על היבטים שונים במסגרת הלחימה, שלדברי דובר צה"ל הן שקריות לחלוטין. אחת מטענות חמאס אותן מפריך הצבא בסרטון הוא כי חייל נהרג במהלך ניסיון החדירה של אנשי הארגון לבסיס זיקים ביום שלישי שעבר. באותו אירוע חוסלו חמישה מחבלים על ידי כוחות צה"ל, לאחר חילופי יריות. לפי הערכה ראשונית, המחבלים חדרו לישראל דרך הים במטרה לחטוף ישראלים. תושבי הקיבוץ, השוכן כקילומטר וחצי מצפון לרצועת עזה, הונחו להישאר בבתיהם. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. זמן קצר לאחר התקרית לקח חמאס אחריות על ביצוע החדירה. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים חוסלו על ידי כוחות אוויר, ים ויבשה.

בקטע הווידאו נראה איש דת פלסטיני שטוען כי מערכת "כיפת ברזל" אינה עובדת כראוי ולא מצליחה ליירט את הרקטות שנורות משטח רצועת עזה. דובר צה"ל טוען כמובן שדברים אלו מופרכים, ומוסר כי "התוצאות מדברות בעד עצמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
היום השלישי למבצע: יירוטים בגוש דן, עשרות הרוגים בעזה. טל אנגלנדר
מערכת "כיפת ברזל" מיירטת עוד רקטה/טל אנגלנדר

טענה נוספת של חמאס היא כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ישנם עשרות פצועים בערי ישראל מירי הרקטות. צה"ל טוען כי גם טענה זו שקרית, וכי חרף ירי מאות רקטות לעבר ישראל - רק בודדות פגעו בשטחים מיושבים. על פי נתוני ארגוני ההצלה, 11 בני אדם בלבד נפצעו מפגיעות רסיסי רקטות.

עוד טוען חמאס בסרטון ההסברה כי לצה"ל אין "בנק מטרות" ומידע מדויק. גם טענה זו מופרכת, ומובא הנתון לפיו אותרו והושמדו יותר מאלף מטרות טרור מאז התחיל המבצע.

רק אתמול בלילה ובשעות הבוקר הותקפו יותר מ-60 יעדי טרור ברחבי הרצועה. עשרה פעילי טרור חוסלו אתמול, שישה מהם היו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל. נמסר גם כי בדרום הרצועה הופצץ משגר שבלילה שוגרו ממנו הרקטות לבאר שבע. ספינות טילים של חיל הים תקפו כמה מטרות, בהן עמדת תצפית של חמאס ומוקד פעילות של פעילי חמאס וועדות ההתנגדות העממית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 17:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully