וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילונים נגד מכתב המח"ט שקרא להילחם למען האל

12.7.2014 / 0:02

מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר שלח מכתב לחיילי החטיבה בגבול הרצועה, אך אחרי מילות החיזוק הוא פנה לניסוחים מעוררים מחלוקת. מנכ"ל ישראל חופשית: "צה"ל הוא לא מיליציה דתית"

צילום: יותם רונן עריכה: גדי וינסטוק

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, שלח לפני שלושה ימים דף מפקד לחיזוק חייליו הפרוסים בשטח על גבול רצועת עזה. המכתב, שהחל במילות חיזוק ללוחמיו הנמצאים "בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי", שינה את הטון והפך ממכתב ממלכתי של מפקד לחייליו למעין קריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית.

"אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. ה' אלקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח", כתב אלוף-משנה וינטר לחייליו.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
ירי לגוש דן; נתניהו: "שום לחץ בינלאומי לא ישפיע עלינו"
מדריך לשעת חירום: כך עליכם לנהוג בזמן אזעקה
מבצע "צוק איתן", היום הרביעי: עדכונים שוטפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמע ישראל". המכתב ששלח מח"ט גבעתי לחייליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר כי מדובר במכתב מקומם. "הוא הופך את המאבק הזה ממאבק שנלחם בטרור למאבק שהוא דתי בכל בן אדם שהוא תושב עזה. מעבר לכך, הייתי מצפה ממפקדי צה"ל לזכור שצה"ל הוא צבא העם ולא מיליציה דתית, לכן הוא צריך להכיל את כל מי שמשרת בצה"ל – חרדים, דתיים, חילוניים, יהודים ושאינם יהודים, ולהימנע מטרמינולוגיה כפי שהשתמש בה מח"ט גבעתי". גיצין אמר כי שמע תלונות על שימוש גובר בשיח דתי ובתפילות מן הסוג הזה, ואמר כי מדובר בתופעה מסוכנת מאוד.

סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שחר אילן, הגיב אף הוא. "מפקד גבעתי משתמש בניסוחים שהם חלק מעולם המושגים היהודי המסורתי, ולכאורה אין באף אחד מהם פגם לכשעצמו. עם זאת, ביחד הם יוצרים מסמך דתי אמוני שאינו תואם את האופי החילוני שצריך להיות לצבא ממלכתי. חייבים לזכור שחיילי צבא הגנה לישראל מקבלים פקודות מממשלת ישראל, מראש הממשלה ומשר הביטחון, ולא מסמכות אלוהית עליונה גם אם חלקה מאמינים בה". אילן אמר כי דומה שמפקד החטיבה שכח שרבים מחייליו הם חילונים בעלי עולם ערכים הומניסטי. "חלק גדול מהחיילים מאמינים שהם יוצאים להגן על משפחותיהם ועל מולדתם ואינם במשימה אלוהית קדושה. טוב היה אם היה כותב דף קרבי שמדבר לכל חייליו ואינו גורם אי-נוחות גדולה לחלק מהם".

(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully