וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בדרום: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות בעזה"

11.7.2014 / 13:30

בעת ביקור בבסיס צנחנים בדרום אמר הרמטכ"ל כי "חמאס הבין שהוא עשה טעות גדולה". על פעולה קרקעית אמר: "נרחיב את היכולות שלנו ככל שנחשוב שיידרש". רקטה יורטה בשמי אשקלון

צילום: יותם רונן עריכה: גדי וינסטוק

לקראת פעולה קרקעית? הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הגיע הבוקר לביקור בבסיס צה"ל בדרום הארץ, ושוחח עם לוחמי חטיבת הצנחנים. בתום השיחה עם הלוחמים אמר הרמטכ"ל לכתבים, כי "עזה הולכת ושוקעת באסונה. אנחנו נרחיב את הפעולה ככל שיידרש בעוצמה שתידרש". ירי הרקטות נמשך ליישובי עוטף עזה, ורקטה יורטה אחר הצהריים (שישי) בשמי אשקלון.

מבצע "צוק איתן" - כל העדכונים:
עוד חזית? רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בגליל העליון
לראשונה: אזעקה נשמעה בחיפה, לא אותרו נפילות
פצוע מפגיעת רקטה באשדוד, יירוטים ברחבי הדרום

"בכל מקום אני רואה לוחמים ואת כוחותינו", אמר עוד גנץ בעת ביקורו בדרום. "אני רואה נכונות של אנשים, נחישות, ושיקול דעת. דבר שני שאני רואה, ושמח עליו, זה הציבור בישראל. התנהגות הציבור היא נכונה. מצד אחד ממשיכים בשגרת החיים ומצד שני עושים איזונים".

הרמטכ"ל התייחס להחלטה האסטרטגית של חמאס לפתוח בעימות עם ישראל ואמר: "בעזה עשו שגיאה בהחלטה לפתוח בהפעלת כוח נגדנו. הם מבינים שזו טעות גדולה. אנחנו בשלב זה מפעילים את כל האמצעים ההתקפיים שלנו. מצד שני אנחנו מכירים בכך שיש גם אזרחים (בעזה - א.ב), חמאס הפך אותם לבני ערובה".

פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
זירת הנפילה באשדוד, היום/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל נשאל בדבר האפשרות לפעילות קרקעית בעזה והשיב: "אנחנו פוגעים ביכולות חמאס ויש לנו עוד הרבה מה לעשות. שעה שעה, יום אחרי יום. נרחיב את היכולות שלנו ככל שנחשוב שיידרש". גנץ נשאל גם בדבר ההשתהות להפעלת המהלך הקרקעי ואמר: "אנחנו נמשיך בהתקפה עד שיעצרו אותנו. רצועת עזה צריכה לבחור לאן היא הולכת – לרגיעה או לקטסטרופה. לא ניכנס לשיטות אבל נשיב את השקט".

הרמטכ"ל הזהיר משאננות בקרב הציבור ואמר "כיפת ברזל עושה עבודה נהדרת אך היא איננה אטומה. אזרחי מדינת ישראל חייבים להקשיב להנחיות פיקוד העורף, להיות שקולים ואחראיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ביקור הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ באוגדת עזה והערכת מצב שהתקיימה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. דובר צה"ל
גנץ, השבוע/דובר צה"ל

בתוך כך, הירי לעבר יישובי הדרום נמשך. רקטה שוגרה לעבר העיר אשקלון ויורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הבוקר נפצע גבר כבן 50 באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל מרקטה שהתפוצצה הבוקר בתחנת דלק באשדוד וגרמה לשריפה. הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. מאוחר יותר תקף צה"ל את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר אשדוד. מאוחר יותר נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, ואירעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. בני המשפחה ששהו באותה העת במרחב המוגן לא נפגעו.

כמה שעות קודם לכן, נורה מטח של רקטות לעבר גוש דן, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש מהן. תושבים בתל אביב דיווחו על שברי רקטות שאותרו ברחבי העיר. אזעקות והדי פיצוצים נשמעו בין היתר, בתל אביב, רמת גן, הרצליה ורחובות.

פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
אשדוד, היום/ניב אהרונסון
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
בעקבות הנפילה, פרצה שריפה במקום/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully