וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מפגיעת רקטה באשדוד, יירוטים ברחבי הדרום

רקטה פגעה בתחנת דלק באשדוד וגרמה לשריפה. מהפיצוץ נפגעו 7 בני אדם נוספים באורח קל. באשכול נפגע בית, אולם לא היו נפגעים. צפו בתיעוד מפגיעת הרקטה באשדוד

צילום: דוברות המשטרה עריכה: קשת סידי

הירי לעבר ערי המרכז והדרום נמשך גם הבוקר: גבר כבן 50 נפצע באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל מרקטה שהתפוצצה הבוקר (שישי) בתחנת דלק באשדוד וגרמה לשריפה. הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. מאוחר יותר תקף צה"ל את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר אשדוד. לאחר שעות ספורות נורו רקטות נוספות לעבר העיר, ושלוש מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל".

לאחר הירי הראשון באשדוד נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, ואירעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. בני המשפחה ששהו באותה העת במרחב המוגן לא נפגעו. שלוש רקטות נוספות נורו לאחר מכן למועצה האזורית מרחבים. אחת התפוצצה בשטח פתוח בתוך יישוב, השנייה על כביש והשלישית יורטה על ידי "כיפת ברזל". לא היו נפגעים.

כמה שעות קודם לכן, נורה מטח של רקטות לעבר גוש דן, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש מהן. תושבים בתל אביב דיווחו על שברי רקטות שאותרו ברחבי העיר. אזעקות והדי פיצוצים נשמעו בין היתר, בתל אביב, רמת גן, הרצליה ורחובות.

נפילה במועצה אזורית אשכול. יולי 2014. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
המועצה האזורית אשכול, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

ראש עירית אשדוד יחיאל לסרי, אמר במשדר וואלה! חדשות כי בשלב זה כוחות הכיבוי מצליחים להשתלט על הלהבות, וכי מומלץ לתושבים להתרחק מהמקום.לדבריו, הפצוע הקשה יצא מכלל סכנת חיים. "אני קורא לתושבים להמשיך לשמור על ערנות ועל הכללים. הוא כנראה לא שמר על הכללים", הוסיף לסרי.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס במשדר וואלה! חדשות לפגיעה באשדוד: "יכול היה להיגמר יותר גרוע, זה חלק מהמערכה. מצד אחד ארגון טרור רצחני וחבול שחטף מחיל האוויר, פעילים נפגעו, משגרים נפגעו. הייתה פגיעה קשה במערך המנהרות, אנחנו חובטים והם מפסידים. ומצד שני, ציבור ישראלי חסון שמבין שיש מערכה שצריך להמשיך בה עד שהשקט יוחזר".פיד סירב להתייחס לאפשרות של תקיפה קרקעית ואמר: צריך לתת יותר קרדיט לאוכלוסייה הישראלית. יש חוסן פנימי, יש הבנה שהמערכה צודקת. הציבור חזק".

מוקדם יותר היום נשמעו גם אזעקות באזור הערים חדרה וחיפה. טרם דווח על נפילות או על יירוט של רקטות, אך אזרחים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מיד לאחר הצפירות. כוחות הביטחון עורכים סריקות בניסיון לאתר שרידי רקטות. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה ישירה מהרקטות, אולם אישה כבת 70 מתה הלילה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע האזעקה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה.

מבצע "צוק איתן" - כל העדכונים:
עוד חזית? רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בגליל העליון
לראשונה: אזעקה נשמעה בחיפה, לא אותרו נפילות
פגיעה ישירה בבית בבאר שבע: "היינו בממ"ד וניצלנו"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נפילת רקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
זירת האירוע באשדוד, היום/דרור עינב

"שמעתי אזעקה וכעבור דקה כמה פיצוצים חזקים", סיפר נחום, תושב חדרה. "ידעתי שזה יגיע לחדרה ולחיפה. אנחנו במלחמה וצריך להבהיר לאויב שלנו שיש מחיר כבד למי שמכניס חמישה מיליון תושבים למקלטים ומשבש לו את שגרת החיים". רחל, תושבת חדרה גם היא, טענה כי זו "מציאות בלתי נסבלת. להתעורר בשעה 3:30 לקול הסירנות ולרוץ למקלט עם שלושה ילדים קטנים בזמן שבעלי במילואים בצו 8 זה סיוט בלתי נתפס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזעקת "צבע אדום" נשמעה הבוקר גם ביישובי עוטף עזה ובאשקלון, שם יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי העיר. אמש נורו מטחים כבדים לעבר דרום הארץ. רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו באשדוד ובבאר שבע. בשני האירועים לא היו נפגעים אולם נזק נגרם לרכוש וכמה כלי רכב עלו באש באשדוד.

באשכול נפגעו אמש שני חיילים קל וקשה מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו אמש גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד.

מבצע צוק איתן: פגיעה ישירה בתחנת דלק באשדוד. מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע באשדוד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

במקביל, נמשכו הלילה תקיפות חיל האוויר בדרום הרצועה. דובר אונר"א בעזה, עדנאן אבו חסנא, אמר במשדר וואלה! חדשות כי באחת התקיפות הופצץ בניין בן ארבע קומות, שם נהרגה משפחה שלמה ועשרה נפצעו. "אין תנועה ברחובות. המצב הוא מצב גרוע, משתמשים בכוח יותר גדול מזה שראינו בשני המבצעים הקודמים. כל תושבי עזה תחת התקפה".

אבו חסנא סיפר כי המתקפות קשות ומרובות, וביממה האחרונה מתמקדות במוסדות שלטון של חמאס, אולם אלו עדיין פועלים: "משרד הבריאות ובתי החולים עובדים. אונר"א מסייעת בהכל, למרות שהשלטון במחתרת. עד עכשיו מעבר כרם שלום לא נסגר לגמרי, הוא פתוח חלקית ואנשים באים לקחת מאונר"א ציוד ותרופות. אנשים חולים מגיעים, אבל התנועה דלילה מאוד". אבו חסנא הוסיף כי רוב הנפגעים עד כה הם "אזרחים חפים מפשע, שאין להם יכולת לברוח. יותר מ-90% מההרוגים הם חפים מפשע. ירו על בתים של מבוקשים שלא היו בבתים אבל המשפחה שלהם שילמה את המחיר".

(עדכון ראשון: 08:05)

נפילת רקטה באשדוד, יולי 2014. ניב אהרונסון
נפילת רקטה באשדוד, יולי 2014/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
גם בעזה, הריסות/רויטרס
הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
הריסות בעזה/רויטרס
נפילת רקטות באשדוד, יולי 2014. רויטרס
זירת נפילת רקטה באשדוד, אתמול/רויטרס
נפילת רקטות באשדוד, יולי 2014. רויטרס
זירת נפילת רקטה באשדוד/רויטרס
אהרונוביץ' בזירת נפילת הרקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ביקר בזירת הנפילה באשדוד, הבוקר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully