וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום הרביעי: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

12.7.2014 / 4:05

לייב בלוג | רקטה פגעה בבית בבאר שבע, קשישה נפצעה ופונתה מהריסות ביתה. צה"ל חידש התקיפות ברצועת עזה, הפלסטינים מדווחים על 7 הרוגים. אזעקות נשמעו הלילה בבאר שבע ובאשכול

צילום מסך

05:10: אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

04:05: לפי דיווחים פלסטיניים, מספר ההרוגים ברצועת עזה מאז נפתח מבצע "צוק איתן" עומד כעת על 111 בני אדם. כמעט 700 פלסטינים נפצעו בתקיפות צה"ל עד כה.

03:59: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר (שבת) באזור באר שבע.

03:56: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור באר שבע והמועצה האזורית מרחבים. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

03:02: נער בן 17 נהרג הלילה בתקיפת חיל האוויר בשכונת נאסר בעיר עזה - כך מסר דובר משרד הבריאות הפלסטיני, אשרף אל-קודרה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הנער נהרג בסיכול ממוקד, אולם טרם התברר אם ההרוג היה מטרת הסיכול או אם היה חמוש.

02:42: ארבעה פלסטינים נהרגו הלילה בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה – כך מסר גורם במשרד הבריאות הפלסטיני לסוכנות הידיעות "מען". כמו כן, דווח על כמה פצועים, אשר מספרם המדויק ומצבם טרם התברר.

01:49: יותר מ-250 מפגינים התאספו אתמול מחוץ לשגרירות ישראל בעמאן, בירת ירדן, במחאה נגד מבצע "צוק איתן" והתקיפות האוויריות של רצועת עזה, אשר לפי דיווחים הביאו למותם של יותר ממאה מתושבי הרצועה. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו לפינוי שגרירות ישראל במדינה. על אחד השלטים נכתב: "לסגור את השגרירות הציונית, להעיף את השגריר".

00:52: שר ההגנה של ארצות הברית אמר לשר הביטחון משה יעלון כי הוא מודאג לגבי "הסיכון של הסלמה נוספת" בלחימה ברצועת עזה. מלשכתו של הייגל נמסר כי בשיחה שערכו השניים, הדגיש הייגל כי על כל הצדדים המעורבים "לעשות הכול על מנת להגן על חיי אזרחים ולהשיב את הרגיעה".

00:18: שתי אזעקות "צבע אדום" נשמעו בתחומי המועצה האזורית אשכול.

23:33: שני בני אדם נהרגו הלילה בתקיפת צה"ל בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה - כך דווח בחשבון הטוויטר של סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". שמות ההרוגים הם רמי מסאעד ומוחמד א-סמירי.

22:52: כמה בני אדם נפגעו הלילה באורח אנוש בתקיפת חיל האוויר בשכונת סג'עייה שבמזרח העיר עזה ברצועה. כמו כן, קיימים דיווחים על ארבעה בני אדם שנפצעו באורח קשה מירי של כלי טייס של חיל האוויר באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. ברצף תקיפות נוסף של חיל האוויר באזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, נפצעו 13 בני משפחה. בעיר עזה נפגע אדם באורח קשה בפיצוץ מנהרה ובמחנה הפליטים שאטי נפגע מבנה מאוכלס, שם טרם דווח על נפגעים.

22:38: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב.

22:24: כלי טייס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר קבוצת אנשי חמאס בשכונת סג'עייה, בעיר עזה שבצפון הרצועה. במקום כמה נפגעים, חלקם ככל הנראה במצב אנוש.

22:16: כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר את המשגר שממנו בוצע הירי לעבר גוש דן לפני כשעה. בנוסף, על פי דיווח ראשוני, כלי טיס של חיל האוויר תקף כמה בכירי חמאס בעת מפגש ברצועה.

22:12: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה אזורית שדות נגב.

22:07: חיל האוויר מבצע בשעה זו תקיפות לאורך רצועת עזה. כמה בתים הופצצו. טרם דווח על נפגעים.

22:06: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה הערב את תקיפות ישראל ברצועת עזה. "ישראל תוקפת אותנו ואנחנו מתגוננים בעזרת החוק הבינלאומי בלבד, לא פחות ולא יותר", אמר בראיון לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה.

21:56: גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו לפני זמן קצר אחריות על הירי לעבר תל אביב הערב - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית א-ריסאלה. לטענתם נורו לעבר האזור ארבעה טילי M75.

21:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

פגיעה ישירה של רקטה בבית בבאר שבע, 11 ביולי 2014. רעות אבולניק, תמונות גולשים
פגיעה בבית בבאר שבע, הערב/תמונות גולשים, רעות אבולניק

21:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשער הנגב וביישובי עוטף עזה.

21:44: קשישה נפצעה הערב באורח קל מפגיעת רקטה בבית מגורים בבאר שבע. האישה נפגעה ככל הנראה בגפיה והיא פונתה לבית החולים סורוקה.

21:19: רקטה פגעה לפני זמן קצר בבית מגורים בבאר שבע. כוחות משטרה וצבא במקום. נגרם נזק רב למבנה.

21:14: הדי פיצוצים נשמעו לפני זמן קצר בתל אביב. לא נשמעה אזעקה לפני הפיצוץ.

21:11: אותרה נפילת רקטה לפני זמן קצר בשטח פתוח באזור המועצה האזורית שער הנגב. זמן קצר לפני כן נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור.

21:09: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור באר שבע.

21:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות.

20:52: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

20:47: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מעל גוש דן.

20:28: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים.

20:21: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטח קיבוץ במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

20:15: אילן סולומון, שנפצע הבוקר באורח קשה מפגיעת רקטה באשדוד, יצא לפני זמן קצר מניתוח שארך שבע שעות. הניתוח נערך בבית החולים בלינסון בפתח תקווה על ידי צוותים של כירורגים כלי דם ואורתופדים, אשר הצליחו למנוע את קטיעת ידו. כמו כן, נוירוכירורגים טיפלו בפגיעת הראש שלו. סולומון עובר כעת למחלקת טיפול נמרץ ומצבו מוגדר יציב.

20:10: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בגזרת אשדוד.

20:05: מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל אשדוד.

20:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות.

19:57: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור אשדוד ואשקלון. טרם דווח על נפילות.

19:53: שש רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בדרום: שתיים במועצה האזורית מרחבים, שלוש במועצה האזורית שדות נגב ואחת במועצה האזורית שער הנגב.

19:49: מאז חצות ביצע חיל האוויר 235 תקיפות ברצועה. כמו כן,87 רקטות התפוצצו בשטחי ישראל ו-20 רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". מאז תחילת מבצע "צוק איתן", הנמצא ביומו הרביעי, נפלו כ-500 רקטות בשטחי ישראל. 130 רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" ובוצעו כ-1277 תקיפות על ידי חיל האוויר בשטח רצועת עזה.

19:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי עוטף עזה.

19:35: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל העיר שדרות. מאז חצות נורו 95 רקטות לעבר הדרום. 20 רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". מאז חצות נורו יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל.

19:33: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל העיר נתיבות.

19:32: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור נתיבות ובמועצות האזוריות שדות נגב, בני שמעון, מרחבים ושער הנגב.

19:27: משרד הביטחון מוסר ברגעים אלה סוללה מספר 8 במערכת היירוט "כיפת ברזל" לחיל האוויר. "הסוללה השמינית, תאפשר להגן על שטחים נרחבים נוספים ברחבי המדינה מפני איום הרקטות מרצועת עזה", נמסר בהודעה מטעם משרד הביטחון.

19:20: חיל האוויר תוקף בשעה זו יעדי טרור בלב חאן יונס שבדרום הרצועה.

19:18: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

19:15: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

19:10: חיל האוויר הפציץ לפני זמן קצר משגר רקטות מסוג "פאג'ר 5" במחנה הפליטים נוסיראת שברצועת עזה.

19:06: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי ראשון לציון. צוותי כיבוי נמצאים במקום. לא דווח על נזק או על נפגעים.

18:50: טילי נ"ט נורו לפני זמן קצר לעבר כוח צה"ל בדרום רצועת עזה. צה"ל פתח באש לעבר נקודות חשודות, מהן על פי החשד נפתחה האש. שני חיילים נפצעו באורח קל בתקרית וכמו כן נגרם נזק לג'יפ שסייר באזור.

18:46: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

18:39: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצות האזוריות רמת נגב וחוף אשקלון. אין נפגעים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יירוט של רקטה ע"י כיפת ברזל בשמי אשקלון. יולי 2014. שלום פרץ, תמונות גולשים
יירוט רקטות בשמי אשקלון, אתמול/תמונות גולשים, שלום פרץ

18:35: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי חולון.

18:33: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בגוש דן ובשפלה. האזעקה נשמעה בערים חולון, בת ים וראשון לציון.

18:17: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב: "קצב הפגיעות במבצע זה כפול מקצב הפגיעות במבצע 'עמוד ענן' והמהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל", אמר נתניהו. "פעילי החמאס מסתתרים מאחורי תושביה וההבדל בינם לבין צה"ל הוא שהם יורים ללא הבחנה על האזרחים שלנו במטרה לפגוע בנו ואילו כאשר צה"ל פוגע באזרחים, הוא עושה זאת בשגגה ולא בכוונה". נתניהו התייחס גם לאפשרות של יציאה למבצע קרקעי בעזה ואמר כי "אנו נערכים לכל האפשרויות". לדבריו, יסיים את הלחימה כשהמטרות יושגו, "והמטרה העליונה היא השגת השקט לאזרחי ישראל".

18:12: "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי המועצה האזורית אשכול.

18:09: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

18:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית אשכול.

17:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובבאר שבע.

17:25: מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה היום את כלל כוחות מד?א הפועלים בשטח להחליף את צליל הסירנות באמבולנסים כדי למנוע בהלה. מטעם הארגון נמסר כי בימים האחרונים גורמות הסירנות לפאניקה בקרב הציבור מאחר והן נשמעות דומות לאזעקות הנשמעות ברחבי הארץ. הצליל המוכר יוחלף בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות.

17:09: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי אשקלון.

17:08: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים.

17:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

17:04: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים.

16:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה אזורית שער הנגב.

16:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה אזורית שדות נגב.

16:38: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח באשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים.

16:36: בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר היום כי כניסה קרקעית של ישראל לעזה היא "חלום" עבור חמאס. בסטטוס שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, אמר אל-מסרי כי פעולה כזאת "תהיה הזדמנות עבור הארגון להביא לשחרור אסיריו", וכי עזה תהפוך ל"בית הקברות של הפולשים".

16:29: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה אזורית אשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים.

16:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה אזורית אשכול.

16:00: חמאס גינה את הצהרותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שקרא לישראל ולפלסטינים להגיע להפסקת אש - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הפלסטינית א-ריסאלה. דובר החמאס ברצועה, פאוזי ברהום, אמר כי אבו מאזן מתפקד כמתווך ומתנהג כמו צופה מהצד במתרחש. ברהום הדגיש את זכות הפלסטינים להגן על עצמם ואת העובדה ש"ההתנגדות" מציבה בעצמה את התנאים לסיום הסכסוך, תוך שהוא מכחיש את השמועה על הסכם יסוד שנרקם עם ישראל, שהגיע דרך ירדן, טורקיה וקטאר. ברהום סיכם כי "ישראל התחילה את העימות אך היא לא תחליט כיצד הוא יסתיים". הרשות הפלסטינית מעורבת בניסיונות התיווך מול חמאס בניסיון להגיע להפסקת אש עם ישראל.

15:49: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

פגיעה ישירה של רקטה בבית בעין השלושה במבצע צוק איתן. דרור עינב
פגיעה ישירה בבית ביישוב בעוטף עזה/דרור עינב

15:42: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית בני שמעון.

15:39: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בבאר שבע. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

15:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית אשכול.

15:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע ובמועצה האזורית מרחבים. טרם דווח על פיצוץ.

15:15: שר הביטחון, משה יעלון, שוחח היום עם ראשי רפאל והתעשייה האווירית אשר פיתחו מערך כיפת ברזל ומייצרים אותה. יעלון כתב כי: "אני מבקש להודות ולהביע הערכה רבה על פעילות מערך כיפת ברזל. מדובר בהישגים יוצאי דופן של המערך, אשר בראש ובראשונה מצילים חיים, מעניקים לנו אפשרויות רחבות בניהול המערכה מול חמאס ומהווים מסר למדינות וארגונים שסביבנו". השר יעלון הוסיף כי: "הביצועים המרשימים של מערך כיפת ברזל הם בעלי משמעות אסטרטגית עבור מדינת ישראל, ביטחונה וביטחון אזרחיה, ואני מבקש שיעבירו את תודתי ותודתם של אזרחי ישראל למהנדסי, מפתחי ויצרני המערכת".

15:10: כל ההטיסות האזרחיות המתוכננות בשדה דב תועברנה לנתב"ג. הטיסות הנכנסות מאילת והטיסות היוצאות מאילת ימריאו וינחתו בטרמינל 1 בנתב"ג. רשות שדות התעופה ממליצה להתעדכן בחברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה.

14:54: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות ששוגרו לעבר המועצה האזורית שדות נגב. מוקדם יותר נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובי המועצה.

14:16: משרד הכלכלה הודיע כי נוכח המצב הביטחוני הוחלט על דחיית בחינות הגמר הממלכתיות להנדסאים וטכנאים מוסמכים בכל רחבי הארץ.

13:46: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית מרחבים, שבאזור באר שבע. טרם נשמע פיצוץ.

13:39: הגבר כבן 30 שנהרג היום בתאונת דרכים בסמוך להתנחלות קדומים שבשומרון הוא חייל צה"ל - כך הותר לפרסום. בתאונה נפצעו עוד שני חיילים באורח קל.

13:30: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שוחח לפני זמן קצר עם לוחמי חטיבת הצנחנים בבסיס צה"ל בדרום הארץ. בתום השיחה עם הלוחמים הרמטכ"ל אמר לכתבים: "בעזה עשו שגיאה בהחלטה לפתוח בהפעלת כוח נגדנו. הם מבינים שזו טעות גדולה. אנחנו בשלב זה מפעילים את כל האמצעים ההתקפיים שלנו. מצד שני אנחנו מכירים בכך שיש גם אזרחים בעזה, חמאס הפך אותם לבני ערובה". בתגובה לשיהוי במהלך קרקעי של צה"ל ברצועה אמר גנץ: "אנחנו נמשיך בהתקפה עד שיעצרו אותנו. רצועת עזה צריכה לבחור לאן היא הולכת – לרגיעה או לקטסטרופה. לא ניכנס לשיטות אבל נשיב את השקט". כמו כן הזהיר הרמטכ"ל משאננות בקרב הציבור ואמר: "כיפת ברזל עושה עבודה נהדרת אך היא איננה אטומה. אזרחי מדינת ישראל חייבים להקשיב להנחיות פיקוד העורף, להיות שקולים ואחראיים".

13:22: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שלוש רקטות ששוגרו מרצועת עזה בשמי אשדוד. קודם לכן נשמעה אזעקה באזור.

13:19: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ובאשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

13:17: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי שדרות. כמו כן, ארבע פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים ברחבי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

13:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.


12:59: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מרצועת עזה בשמי אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בשדרות וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

12:51: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באזור אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

12:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בשדרות, וביישובי המועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

12:25: משרד הפנים בעזה הודיע הבוקר כי שלטונות מצרים הורו על סגירת מעבר רפיח, לאחר שנפתח באופן חלקי אתמול למעבר פצועים מהרצועה, בלי שמסרו הסבר לכך. הפלסטינים דיווחו כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו מאה בני אדם ועוד מאות נוספים נפצעו.

12:20: רקטה פגעה לפני זמן קצר בבית ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים באירוע. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ברחבי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפי זמן קצר ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

12:07: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

11:51: צבא לבנון איתר הבוקר כמה רקטות המוכנות לשיגור באזור הסמוך לגבול עם ישראל - כך הודיע הבוקר דובר מטעם הצבא. עוד נמסר כי הרקטות אותרו בסריקה שנערכה באזור בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל. חבלנים של הצבא הגיעו למקום כדי לפרק את המשגרים.

11:38: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

11:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר (שישי) ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

11:18: תושבים בתל אביב דיווחו על חלקי רקטה שנפלו לפני זמן קצר בבריכה מוכרת בעיר. מוקדם יותר יירטה מערכת "כיפת ברזל" שלוש רקטות ששוגרו לעבר גוש דן.

11:11: שר האוצר, יאיר לפיד, אמר היום כי פגיעת הרקטה בתחנת הדלק באשדוד היא "חלק מהמערכה". לפיד הוסיף כי "חמאס ספג פגיעה קשה במערך המנהרות שלו. אנחנו חובטים, והם מפסידים. הציבור חזק". לפיד סירב להתייחס לאפשרות שמבצע "צוק איתן" יתרחב ושתתבצע פלישה קרקעית לרצועת עזה.

11:09: שר החינוך, שי פירון, אמר היום במהלך סיור בתחנת הדלק שנפגעה מפיצוץ רקטה באשדוד כי "אסור לנו להיכנס להיסטריה. עם ישראל מגלה אחריות גדולה ורוגע גדול". השר הוסיף כי משרדו מתרכז במהלך מבצע "צוק איתן" במתן "מענה לילדי החינוך המיוחד ובפתיחת כפרי נוער ומסגרות שבאמצעותם ניתן יהיה להוציא אותם מהאזורים הנפגעים".

11:00: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

10:58: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר גוש דן. לא דווח על נפילות באזור. קודם לכן נשמעה אזעקה בתל אביב, בהרצליה, ברחובות ובאשדוד.

10:43: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בתל אביב, בהרצליה, באשדוד וברחובות. טרם דווח על פיצוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית כנסת בתל אביב לאחר שנפגע מרסיסי יירוט רקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:26: רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

10:10: דובר אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם, עדנאן אבו חסנא, אמר כי: "יותר מ-90% מההרוגים הם חפים מפשע ", במשדר מיוחד של מהדורת וואלה! חדשות. "משפחה שלמה נהרגה ועשרה נפצעו כשחיל האוויר תקף בניין בן ארבע קומות, ביניהם ילדה". אבו חסנא הוסיף: "אין תנועה ברחובות. רוב האנשים הם במחנות הפליטים. אני חושב שרוב הנפגעים עד כה הם אזרחים, כמו בכל מלחמה. אזרחים חפים מפשע, שאין להם יכולת לברוח. בתי החולים עובדים. אונר"א מסייעת בהכל, אבל משרד הבריאות ובתי החולים עובדים. אנשים חולים באים לקחת מאונר"א ציוד ותרופות. אבל התנועה דלילה מאוד".

10:06: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

9:35: חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) התייחסה היום (שישי) במשדר מיוחד של מהדורת וואלה! חדשות למבצע "צוק איתן" ואמרה כי "התחושה היא שהחמאס בהשתוללות ובייאוש. בסופו של דבר לא נחזור לשלוט בעזה, זה לא נכון ולא טוב לנו. צריך לחשוב על אופק מדיני, הרי בסופו של דבר נגיע להסכם עם חמאס".

נפילת רקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
אשדוד לאחר נפילת רקטה/דרור עינב

9:33: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר את המשגר שממנו נורתה הרקטה לעבר העיר אשדוד והשמיד אותה.

9:32: ראש עיריית אשדוד, יחאיל לסרי, אמר במשדר מיוחד של מהדורת וואלה! חדשות כי האדם שנפצע באורח קשה מפיצוץ הרקטה בעיר יצא מכלל סכנת חיים ובשלב זה נראה כי הוא לא הקפיד על כללי פיקוד העורף. לסרי הוסיף שהוא קורא לתושבים לשמור על ערנות ועל הכללים להתנהגות בזמן חירום.

9:11: מצבו של החייל שנפצע אמש בינוני מפגיעת פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול הידרדר, והוא מוגדר כעת קשה. הוא מונשם ומורדם במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע. באירוע נפצע גם חייל נוסף באורח קל.

9:10: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי המועצה האזורית אשכול. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

9:00: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

8:52: גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו הבוקר כי חמישה בני אדם, בהם ארבעה מאותה משפחה, נהרגו בתקיפת חיל האוויר בית מגורים ברפיח, שבדרום רצועת עזה. מוקדם יותר דווח כי שני פעילי גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, חוסלו בעיר בתקיפה אחרת של חיל האוויר.

8:42: גבר כבן 50 נפצע הבוקר באורח קשה ועוד שניים נפצעו באורח קל מפיצוץ הרקטה שהתפוצצה בתחנת דלק באשדוד מוקדם יותר. צוותי מגן דוד אדום העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים קפלן ברחובות.

8:29: שני פעילים מגדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, נהרגו מתקיפות חיל האוויר ברפיח שבדרום רצועת עזה - כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות הפלסטינית א-ריסאלה.

8:10: רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה לפני זמן קצר בתחנת דלק באשדוד, דיווחים על נפגע אחד במקום. כ-20 רקטות נורו במטח האחרון לעבר הדרום. קודם לכן נשמעו אזעקות באשדוד, בראשון לציון, ברחובות, ביבנה וברחבי יישובי עוטף עזה.

8:02: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בראשון לציון, ביבנה, באשדוד, באשקלון וביישובי עוטף עזה. טרם דווח על פיצוץ.

7:49: צה"ל השיב לפני זמן קצר בירי ארטילרי לעבר המרחב בלבנון ממנו שוגרה הרקטה לשטח ישראל. ההערכה היא כי לא חיזבאללה עומד מאחורי השיגור, אלא ארגונים פרו-פלסטיניים. דיווח בנושא הועבר לכוחות יוניפי"ל שהוזנקו לאזור.

7:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

7:29: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטח פתוח בשער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר יורטו שתי רקטות בשמי נתיבות.

7:08: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מעל אופקים.

7:02: חיל האוויר התקיף במהלך הלילה 50 מטרות בעזה - כך נמסר הבוקר מדובר צה"ל. 210 מטרות הותקפו ביממה האחרונה ו-1100 מטרות הותקפו מאז החל מבצע "צוק איתן". כמו כן, נמסר מדובר צה"ל כי תקיפה בעזה מתבצעת כל ארבע וחצי דקות. אתרים פלסטינים מדווחים על 90 הרוגים ו-661 פצועים ברחבי הרצועה מאז תחילת המבצע.

6:59: שרידי רקטה נמצאו הבוקר ממזרח לקריית שמונה. זמן קצר לפני כן נשמעו הדי פיצוץ באזור מטולה. עולה חשש שהרקטות שוגרו מאזור לבנון.

רקטה שנורתה מלבנון והתפוצצה בגליל העליון, יולי 2014. ג'יליס, מערכת וואלה! NEWS
נפילתה רקטה שנורתה מלבנון בגליל העליון/מערכת וואלה! NEWS, ג'יליס

5:53: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים.

6:51: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מעל נתיבות. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח.

6:51: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות מעל המועצה האזורית מרחבים

6:37: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח באזור נתיבות. לא דווח על נפגעים.

6:33: עקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי עוטף עזה, נתיבות, שדרות ואופקים. טרם דווח על נפילות.

6:20: הדי פיצוצי נשמעו לפני זמן קצר באזור מטולה. גורם צבאי מסר כי מתבצעות במקום סריקות על מנת לשלול אפשרות של שיגור רקטות מאזור לבנון.

4:56: אישה כבת 70 מתה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע אזעקה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה.

4:14: תושבים באזור חדרה דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים.

3:29: אזעקה נשמעה באזור חדרה וחיפה. טרם דווח על נפילת רקטות או על יירוט.

2:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

2:01: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר אשקלון.

1:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור אשקלון.

1:13: הוסר החשש לאירוע החדירה בגבול ישראל מצרים ליד מסוף טאבה - כך נמסר מדובר צה"ל ומהמשטרה. "האירוע לא מתרחש בשטחנו. כלל הכוחות פרוסים באזור וכרגע לא מסתמנת חדירת מחבלים לשטח ישראל".

כוחות משטרה בגבול ישראל מצרים עקב חשש לחדירה. חטיבת דוברות המשטרה, ספק 500
רכבי משטרה באזור מעבר טאבה, הלילה/ספק 500, חטיבת דוברות המשטרה

0:51: נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארצות הברית מוכנה לתווך במגעים בין ישראל לבין חמאס ולהביא להפסקת אש בין הצדדים.

0:31: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר רקטות במרכז רצועת עזה.

0:16: כוחות משטרה וצבא גדולים הוקפצו למפרץ אילת, מחשש לחדירת מחבלים. המשטרה חסמה את הכביש שמוביל ממעבר טאבה עד מלון הנסיכה בעיר.

23:21: שר החוץ אביגדור ליברמן קיים הערכת מצב עם בכירים ממשרדו. הוא ציין כי הוא שבע רצון מהתייחסות העולם עד כה למבצ "צוק איתן" ע ומההבנה שמגלה הקהילה הבינלאומית למאמציה של ישראל לדבריו לשים סוף לירי הטילים. הוא הוסיף כי אין מדינה בעולם שהייתה מוכנה לקבל מצב בו אזרחיה נאלצים להתמודד באופן יום יומי עם טילים המשוגרים אליהם.

23:02: נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הביע דאגה בנוגע להסלמה בלחימה בישראל וברצועת עזה. מלשכתו נמסר כי הוא שוחח הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והביע "דאגה בנוגע למצב בעזה, וצער על המבצעים הצבאיים שהביאו לקורבנות פלסטיניים רבים". עוד נמסר: "יש להבטיח את ביטחונן של כל האוכלוסיות האזרחיות, ויש לשים קץ להסלמה. יש לעשות הכול על מנת להשיב את הפסקת האש של 2012".

22:52: צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, תאמר עואד, בחאן יונס. לא דווח על נפגעים.

שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. לירז חסן, מערכת וואלה! NEWS
אשדוד, אמש/מערכת וואלה! NEWS, לירז חסן

22:34: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:13: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:23: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: "עד כה היכינו בחמאס באופן קשה, וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. כוחות הביטחון עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים".

21:17: הרמטכ"ל בני גנץ אמר בתום ישיבת הקבינט כי "צה"ל יתקוף בכל מקום אשר יידרש". לדבריו, "צה"ל עוקב אחרי מה שנעשה בכל הזירות – בצפון, במרכז וכעת גם בדרום.

21:14: מטח רקטות נוסף לעבר אשדוד, לפחות ארבעה רקטות יורטו.

20:59: מטח רקטות כבד על אשדוד במהלכו נורו מספר רב של רקטות. לפחות שתי רקטות נפלו בעיר, וכתוצאה מכך פרצה שריפה. אין נגגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצצת תאורה בגבול ישראל מצרים עקב חשש לחדירה. מאיר אמר, ספק 500
פצצות תאורה שירה חיל הים ליד טאבה, הלילה/ספק 500, מאיר אמר
שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. עופר אשטנקר, מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת הרקטה באשדוד, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עופר אשטנקר
שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. עופר אשטנקר, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בעקבות נפילת הרקטה באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, עופר אשטנקר
מטחי רקטות בשמי ראשון לציון. יולי 2014. אורי בני, תמונות גולשים
רקטה בשמי ראשון לציון, אתמול/תמונות גולשים, אורי בני
פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הציע לתווך. ברק אובמה ובנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ
קרובות משפחתה של פעוטה שנהרגה בתקיפת צה"ל בעזה צופות בהלווייתה מהחלון. מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
קרובות משפחה של פעוטה שנהרגה בתקיפת צה"ל מביטות בהלווייתה מהחלון/רויטרס
דיוקן של יאסר ערפאת תולה מבית שנפגע בהפצצת צה"ל בעיר עזה – 10 ביולי 2014. רויטרס
דיוקן של יאסר ערפאת שנפגע מתקיפת צה"ל/רויטרס
בעל הבית שנפגע התקשר למד"א: "הממ"ד הציל אותנו". יותם רונן
הבית שנפגע בבאר שבע, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully