וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח למרכז, "כיפת ברזל" יירטה רקטות ברחובות

מטח נוסף נורה לעבר מרכז הארץ. אזעקה נשמעה טרם היירוטים. מוקדם יותר שוגר מטח לעבר אזור דימונה ומצפה רמון. אין נפגעים. רקטה נפלה בחצר בית בנתיבות, אין נפגעים

יירוט בשמי תל אביב, יולי 2014. טל אנגלנדר
אחד היירוטים בשמי גוש דן, הבוקר/טל אנגלנדר

מטח רקטות שוגר לעבר אזור מרכז הארץ. טרם השיגור נשמעה אזעקה ברחובות, ביבנה וברמלה, והדי פיצוצים נשמעו באזור. מערכת "כיפת ברזל" יירטה כמה רקטות באזור רחובות. במקביל יורטו רקטות מעל הערים אשדוד ורחובות. גם בצהריים שוגר מטח רקטות לעבר גוש דן. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטות בשמי תל אביב ובשמי בת ים. לא דווח על נפילות שגרמו לנזק או לנפגעים.

בבוקר נורה מטח נוסף לעבר גוש דן, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות לפחות בשמי תל אביב. שברים מהיירוט נפלו בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. כעבור זמן קצר קיבלו גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אחריות לירי הרקטות. בהודעת הארגון נמסר כי שוגרו ארבע רקטות מסוג M75.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
בגרות תחת אש: אלפים ייבחנו היום בממ"דים
מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים
האיש שמאחורי ירי הרקטות לישראל: מוחמד דף

רסיסי רקטות בתחנת דלק בתל אביב, יולי 2014. רונן פיינר, מערכת וואלה! NEWS
שברי הרקטה בפלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, רונן פיינר

בהמשך שוגר מטח לעבר אזור מצפה רמון ודימונה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה כמה מהרקטות, והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים במצפה רמון, בדימונה ובירוחם. לא דווח עם נפגעים או על נזק מהנפילות. גם לשיגור זה קיבלו גדודי עז א-דין אל-קסאם אחריות. לטענתם, הירי היה מכוון לבסיס חיל האוויר במצפה רמון.

גם הירי לעבר יישובי עוטף עזה נמשך במהלך הבוקר. כמה מטחים שוגרו לעבר המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב, וכן לעבר העיר נתיבות. בנתיבות יורטו שתי רקטות באמצעות מערכת "כיפת ברזל". מאוחר יותר פגעה רקטה בחצר בית בעיר, וכמה בני אדם לקו בחרדה. בשדות נגב פרצה שריפה בעקבות התפוצצות רקטה בשטח פתוח. איש לא נפגע, וכוחות כיבוי הוזעקו למקום. שאר הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

(צילום: שי מכלוף)

במהלך הלילה שוגרו מטחים של עשרות רקטות מרצועת עזה אל ערי הדרום, בהן קריית מלאכי, אשדוד, באר שבע, אשקלון, נתיבות והמועצות האזוריות שבעוטף עזה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטות בשמי קריית מלאכי, אשקלון ובאר שבע, אחרות התפוצצו בשטחים פתוחים – ובאף אחד מהמקרים לא נגרם נזק משמעותי לרכוש, ולא היו נפגעים. יוצא דופן לכך הוא פיצוץ רקטה ברפת בקיבוץ במועצה האזורית באר טוביה. כמה פרות נהרגו, ונגרם נזק למקום.

לפנות בוקר יורטה רקטה בשמי העיר אשקלון, ושלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. כשעתיים קודם לכן יירטה כיפת ברזל שתי רקטות בשמי העיר באר שבע. שני המטחים הרעידו את הדרום שעות אחדות לאחר מתקפה כבדה של רקטות על שמי הדרום. בסך הכול, נורו יותר מ-50 רקטות לעבר ישראל מתחילת הלילה.

יירוט בשמי תל אביב, יולי 2014. טל אנגלנדר
יירוט בשמי תל אביב, יולי 2014/טל אנגלנדר

בצל הירי המסיבי לעבר ישראל, משרד החינוך יקיים היום את מועד ב' בבחינת הבגרות במתמטיקה. מתוך כמאה אלף הנבחנים, כ-17 אלף נמצאים במרחק של עד 40 קילומטרים מגבול עזה - האזור שסופג את מרב האש מאז נפתח מבצע "צוק איתן". כדי להבטיח את שלומם של הנבחנים, הם ייבחנו בממ"דים, הפזורים בכ-130 בתי ספר בכל אזור הדרום. בשל ירי הרקטות לעבר אזור הדרום בשבוע האחרון - אשר פגע בהכנות התלמידים למבחן, הודיעו במשרד החינוך על קיום מועד ג' בבגרות במתמטיקה ב-7 באוגוסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברים מהיירוט בדרום תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, נמשכות תקיפות צה"ל ברצועת עזה. מחצות הותקפו 108 יעדים ברצועה, ועל פי משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו 13 בני אדם בהפצצות בכמה אזורים. במקרה אחד, בהפצצה בחאן יונס, נהרגו לפחות שמונה בני אדם, בהם ארבע נשים, ועל פי הדיווח באתר החדשות הפלסטיני Palinfo גם שני ילדים. לפחות שישה מבין ההרוגים הם בני משפחה אחת. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף קודרה, מסר כי 30 בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה, שלדברי הפלסטינים לא ניתנה עליה התראה מראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שניים נוספים נהרגו בעיר עזה ובבית חאנון ומאוחר יותר נהרג פעיל פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בהפצצת מכוניתו. עמו נהרגו שני בני אדם נוספים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה על ארבעה הרוגים הבוקר בתקיפת בסיס של מנגנון הביטחון הלאומי בעזה.

מצה"ל נמסר כי ב-24 השעות האחרונות הותקפו 322 מטרות, בהן שישה אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, חמישה מתחמים צבאיים, 58 מנהרות, שני אמצעי תצפית, 217 משגרים מוטמנים וחמ"ל אחד.

סער: "להגביר את הלחץ על עזה"

שר הפנים גדעון סער אמר הבוקר כי יש לדעתו להגביר את הלחץ על עזה. "הירי שלהם במידה רבה מושפע מהתקיפות שלנו. האינטנסיביות והרצף של תקיפות חיל האוויר על רצועת עזה ועל חמאס משפיע על מועדי השיגור", הסביר סער במשדר וואלה! חדשות. "המטרה שלנו היא להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל ואת ממד ההרתעה שנשחק דרך טפטוף של ירי, ואם ניתן יהיה לעשות את זה דרך כתישה מהאוויר – מה טוב. אם לא – כל האופציות נמצאות על השולחן".

לדברי סער, יש אחדות סביב צדקת פעילות צה"ל בעזה. "אני לא חושב שיש ישראלי אחד היום שמטיל ספק באיך שאנחנו פועלים", ציין השר. "אני בזמן מבצע צבאי מכיר רק דרך אחת – נותן גיבוי לראש המשלה לנקוט את כל הפעולות להחזיר את השקט לישראל ולהכות מכה קשה מאוד לג'יהאד האיסלאמי ולחמאס".

אזעקה בחדר מדרגות בתל אביב, יולי 2014. בן קלמר
תושבי תל אביב בזמן האזעקה הבוקר/בן קלמר

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר במשדר וואלה! חדשות כי הוא תומך בכך שחמאס "יחטוף מכה רצינית על הראש" כדי שהרגיעה תחזור. "אני לא נותן עצות לעשות את זה, אני לא חושב שזה נכון. אני חושב שיש גם מוצא מדיני, אני נגד להבטיח הבטחות סרק שנכנס לעזה ונגלח אותה. אם הייתי ראש ממשלה הייתי נותן מכה חזקה לחמאס וגם נוסע למוקטעה ומשוחח עם אבו מאזן".

"אני לא חושב שראוי להתעסק בפוליטיקה עכשיו", הוסיף יו"ר האופוזיציה. "אני לא אביגדור ליברמן שעושה מסיבות עיתונאים ומפרק מפלגות תוך כדי מהלך כל כך חשוב. אני נותן גיבוי לכל מהלך שיביא לשקט ולרגיעה". הוא עוד ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מדווח לו על ההתרחשויות ונועץ בו כראש אופוזיציה. "כשזה בא לביטחון תושבינו אין מחלוקת בנוגע לשקט. כשאתה מסתובב פה בין היישובים ואתה מבין שזה לא יכול להימשך ככה", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית שער הנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקיפות חיל האוויר בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הרוג בתקיפת צה"ל נגד מכונית שבה נסעו עיתונאים. עזה, 9 ביולי 2014. טוויטר, צילום מסך
מכונית של עיתונאים שנפגעה אתמול בתקיפת תה"ל בעזה/צילום מסך, טוויטר
שיגור מצפון רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
שיגור רקטה מצפון הרצועה/בן קלמר
דיוקן של יאסר ערפאת תולה מבית שנפגע בהפצצת צה"ל בעיר עזה – 10 ביולי 2014. רויטרס
בית שנפגע מתקיפת צה"ל בעזה/רויטרס
רסיס מכיפת ברזל בנתיבות, יולי 2014. נעה סבג, מערכת וואלה! NEWS
ילדים מחזיקים רסיס מיירוט של "כיפת ברזל" בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, נעה סבג
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
שיגור טיל יירוט של "כיפת ברזל" באשדוד/רויטרס
חיילי צה"ל מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בחוץ לרצועת עזה/רויטרס
כמה פרות נהרגו מרקטה שהתפוצצה ברפת בבאר טוביה. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
רפת שנפגעה מרקטה במועצה האזורית באר טביה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully