וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שמאחורי ירי הרקטות לישראל: מוחמד דף

10.7.2014 / 1:47

דף, בכיר מבוקשי עזה, ומי שניצל כמה פעמים מחיסול בידי ישראל, מקצין את פעילות הטרור בזרוע הצבאית של חמאס ומדרבן לירות, במטרה להתרחק מהגישה הפייסנית של הלשכה המדינית

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, שלומי גבאי דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

המודיעין הישראלי טען בשבועות האחרונים, שחרף הפעולה נגד חמאס בגדה בזמן "שובו אחים" - פניו של חמאס בעזה אינם להסלמה. גורמים בכירים בצה"ל התעקשו שחמאס אינו אחראי לירי הרקטות באותם ימים על ישראל. במערכת הביטחון הסתמכו על ההערכות הללו, כמו גם על מסרים שהעביר המטה המדיני בעזה, כי הוא מעוניין לחזור להבנות "עמוד ענן". בכירי מערכת הביטחון האמינו ש"טפטוף" הרקטות ייפסק, אך ככל שחלף הזמן התגלתה תמונה שונה לחלוטין מזו של ההערכות - וצה"ל נאלץ להפעיל תכניות מגירה ולצאת למבצע "צוק איתן".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
האיש מאחורי ירי הרקטות לישראל: מוחמד דף
מבצע "צוק איתן": הקהילה הבינלאומית מגבה את ישראל
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"
בחיפה נערכים לרקטות: "הפעם יש 'כיפת ברזל'"

הזרוע הצבאית של חמאס, בפיקודו של מרוואן עיסא (יורשו של אחמד ג'עברי, שחוסל בתחילת מבצע "עמוד ענן" - א"ב), מהתלת בלשכה המדינית של איסמעיל הניה. הדרג הצבאי מתאר תמונה שונה לחלוטין ממה שמתרחש בשטח. בזמן שהזרוע המדינית מעבירה מסרים מרגיעים לישראל, פעילי חמאס משגרים רקטות לעבר ישראל. הכאוס, הבלבול והבעיות בהנהגה של הניה הן שמובילות להתמשכות המערכה הנוכחית. "הניה הגיע לשפל המדרגה כשנאלץ להלוות כסף מהזרוע הצבאית כדי לשלם משכורות לאנשיו", הסביר גורם ביטחוני. "המטה המדיני של חמאס מעוניין בשקט, אבל הזרוע הצבאית חושבת אחרת. המסר שלנו פשוט: אם יהיה שקט, אנחנו נהיה בשקט".

עיסא, כאמור, מנסה להיכנס לנעליו של ג'עברי, אולם אלה כנראה עדיין גדולות עליו. אל חלל זה משתחלים ארגוני טרור נוספים, שכובשים את לבם של פעילי עז א-דין אל-קסאם לא רק בכסף, אלא גם באידיאולוגיה. בנוסף אליהם נותרת דמות שישראל עדיין לא הצליחה לחסל: האיש המזוהה ביותר עם גדודי עז א-דין אל-קסאם - מוחמד דף, "בכיר מבוקשי עזה", בוגר האינתיפאדה הראשונה. השמועות ברצועה מספרות שעל אף הפציעות הקשות שספג בניסיונות החיסול, הוא עדיין מתפקד ברוב איבריו. הוא אחת הדמויות שמדרבנות חלקים בזרוע הצבאית להקצין את פעילות הטרור, לקדם ירי על ישראל ולהתרחק מהגישה הפייסנית של הזרוע המדינית.

צה"ל לא עושה הנחות

בזמן שבחמאס מנסים לארגן מכנה משותף יחד עם שאר ארגוני הטרור בעזה ולהביא לרגיעה, ממשיך חיל האוויר לתקוף מאות אתרים ובהם מפקדות, מתקני אימונים, אמצעי לחימה ואתרי שיגור. במקביל מתבצעת בשקט השפלה של בכירי חמאס על ידי נוהל "הקש בגג". טלפון שמקבלים באי הבית לצאת ממנו לפני הריסתו, ירי לעבר דפנות הבית אם אלה לא השתכנעו, ולאחר מכן הפצצה של הבית. כך נהרסו למעלה מעשרה בתים של בכירי חמאס ביומיים האחרונים. למרות זאת, לא נראה שהחמאס יחליט להורות על הפסקת אש בטווח הזמן הקרוב, שכן אנשיו מעוניינים בהישג. זה מסביר את הניסיון החוזר לחדור באמצעות צוללנים לשטח ישראל ואת הגדלת טווח הירי.

ומה אצלנו? הודות לעובדה שאין אבדות בנפש בישראל, אורך הנשימה של הדרג המדיני גדל. זו הסיבה שההחלטה על מבצע קרקעי טרם התקבלה, במקביל לכך שמילואימניקים רבים מתגייסים בצו 8.

מטרת המבצע "צוק איתן", שמכונה על ידי קצינים בכירים "מבצע עמוד ענן ++", היא לגבות מחיר כבד מחמאס ולא לרסק אותו, לחכות שהוא יניח את הנשק ויכריז על הפסקת אש. ברקע, נדמה שהמצרים נהנים"מהפעילות הישראלית נגד חמאס, אותו הם מתעבים, אך לא לאורך זמן. ברגע שיתחילו בקהיר הפגנות וכשהעולם הערבי יביע תמיכה בחמאס, ונגד המשך הפגיעה בפלסטינים - ייאלץ המשטר המצרי לרדת מהגדר ולתווך בין הצדדים עד לרגיעה המיוחלת. אין כרגע מנגנון סיום והלחימה על פי הערכות תימשך לפחות עוד שבוע. הצלחה של הצד הפלסטיני להוציא פיגועים איכותיים, כמו זה שכשל בזיקים או בכרם שלום, עשויה לגרור את צה"ל למבצע יבשתי - בניגוד לרצונו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully