וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "גלו אורך רוח, המבצע יכול לקחת זמן"

8.7.2014 / 20:06

ראש הממשלה הודיע כי הורה על "הרחבה משמעותית" של הפעילות נגד חמאס, ואמר ש"ייעשה כל שדרוש" כדי להשיב את השקט. הרמטכ"ל: "להיערך לכל האפשרויות, גם לפיגועים בשטחנו"

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שלישי) הצהרה בעקבות פתיחת מבצע "צוק איתן" נגד חמאס בעזה, וביקש מתושבי המדינה "לגלות אורך רוח" משום שהמבצע "יכול לקחת זמן". מאז הבוקר נורו לעבר ישראל כ-100 רקטות, מהן גם לעבר גוש דן.

"צוק איתן": סיקור מיוחד
לראשונה זה שנתיים: רקטות על גוש דן
ארבעה מחבלי חמאס שניסו לחדור לזיקים חוסלו
7 הרוגים בתקיפה בעזה, 40 אלף חיילי מילואים יגויסו
לייב בלוג: עדכונים שוטפים מהשטח

"מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מערכה להשבת השקט והביטחון לאזרחינו", אמר נתניהו, "לא נסבול ירי טילים על ערינו ועל יישובינו לכן הוריתי על הרחבה משמעותית של פעולת צה"ל נגד מחבלי חמאס ונגד המחבלים של שאר ארגוני הטרור ברצועה". לדבריו, ההחלטה התקבלה רק אחרי שנעשו ניסיונות להשבת השקט, שלא נענו על ידי חמאס. "איננו ששים אלי קרב, אבל ביטחון אזרחינו וילדינו קודם לכל".

נתניהו הצהיר כי "ייעשה כל שדרוש" כדי להשיב את השקט לתושבי המדינה, והוסיף שצה"ל מכוון את פעולתו נגד חמאס ומנסה להימנע מפגיעה בחפים מפשע. "חמאס מסתתר בכוונה תחילה מאחורי אזרחים פלסטינים, וכך הוא זה שנושא באחריות כאשר הם נפגעים בשוגג".

בעקבות הירי שהתרחב הערב, ושהגיע גם למרכז הארץ ביקש ראש הממשלה להקפיד על הוראות פיקוד העורף. "מבחינת ארגוני הטרור, כל מדינת ישראל היא חזית אחת, וכל אזרחי ישראל הם מטרה אחת. על כן, עלינו לעמוד יחד כאיש אחד, מלוכדים, מאוחדים ובטוחים בצדקתנו. אנחנו פועלים בנחישות ובתקיפות כדי להשיב את השקט על כנו וכך נמשיך".

יירוט כפי שנצפה משמי לוד. אנג'לה מלייב, מערכת וואלה! NEWS
שובל הירוט של כיפת ברזל מעל תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אנג'לה מלייב
התקפת צה"ל בעזה. יולי 2014. בן קלמר
תקיפה ברצועה, היום/בן קלמר

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ האשים את חמאס בהסלמה, אליה הצטרפו ארגוני טרור נוספים ברצועה ואמר כי צה"ל יפעיל את כל הכוח שיש לו, ולאורך הזמן שיידרש עד לניצחון. "יכול להיות שיהיו הפתעות, ויכול להיות גם שנחווה פיגוע, או שניתקל בקושי. אנחנו צריכים להיערך לכל האפשרויות, להיות נחושים וקרי רוח, ולהמשיך את המשימה ככל שהזמן דורש והמציאות מאפשרת". עוד אמר גנץ: "לציבור יש חוסן, והוא מצפה לעשייה שלנו".

הרמטכ"ל בני גנץ בביקור בפיקוד צפון, יוני 2014. דובר צה"ל
"לציבור יש חוסן, והוא מצפה לעשייה שלנו". רא"ל גנץ/דובר צה"ל
אזעקה בת"א. נמרוד סונדרס
תושבים בתל אביב בזמן האזעקה/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר, לראשונה מאז תום "עמוד ענן" בסוף 2012 הופעלה הערב אזעקה בערי גוש דן: בני ברק, חולון, רמת גן, הרצליה ועוד. מערכת "כיפת ברזל" שמוצבת במרכז ביצעה ירוט מוצלח מעל שמי תל אביב. אין נפגעים ולא דווח על נזק. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לירי וטען שמדובר ברקטה מסוג פאג'ר 5. פיקוד העורף הורה לרשויות המקומיות באזור המרכז לפתוח את כל המקלטים העירוניים. שני בני אדם בבת ים לקו בחרדה.

בינתיים המתקפה מכיוון עזה לא פוסקת לרגע. אחרי עשרות שיגורים מאז הבוקר, אחר הצהריים נורו רקטות לטווחים גדולים יותר. מטח נורה לעבר גדרה והמועצה האזורית גזר, ומערכת "כיפת ברזל" ביצעה ירוט. מטח מסיבי היה גם לעבר ישובי אשכול. ירוטים נוספים היו מעל אשקלון, נתיבות ושדרות. אין נפגעים ולא ידוע על נזק. מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

מאז נפתח מבצע "צוק איתן" התקיף חיל האוויר 146 יעדים ברצועת עזה. 98 מהם היו משגרים מוטמנים, ו-10 מנהרות. עד כה בוצעו 23 ירוטים על ידי "כיפת ברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully