וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לשעת חירום: כך עליכם לנהוג בזמן אזעקה

בשל התרחבות הירי מעזה לעבר חלקים נוספים ברחבי המדינה, מרענן פיקוד העורף את ההנחיות לתושבים לעת חירום. לאלו שאינם בקרבת מרחב מוגן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש

באדיבות פיקוד העורף

תושבי הדרום כבר למודי ניסיון בהתגוננות בזמן חירום, אבל בימים האחרונים הצטרף אזור המרכז לספיגת הרקטות מרצועת עזה. בשל הגדלת טווח הירי מובא כאן מדריך קצר שנועד להסביר מה יש לעשות כשנשמעת אזעקה.

רשימת אזורי ההרתעה של פיקוד העורף (אתרו את מספר אזור היישוב שלכם)

מפיקוד העורף נמסר כי בזמן אזעקה או קול נפץ בכל חלקי הארץ - יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן המוקצב (שהוא פועל יוצא מהמרחק מהרצועה - כפי שמובא בתמונה למטה), ואז לפעול על פי ההנחיות הבאות:

במבנה – יש להיכנס למרחב מוגן דירתי, מרחב מוגן קומתי, מקלט או חדר פנימי מוגן ולסגור את הדלתות וחלונות.

בחוץ – יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן המוקצב. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

ברכב – יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן המוקצב, יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

הסעות ואוטובוסים – יש לעצור בצד הדרך, על הנהג לפתוח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון.

העמוד השקט של וואלה!חדשות בשיתוף פיקוד העורף
ב' זה בום: מילון מלחמה לילדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיקוד העורך פרסמו הנחיות עדכניות לתושבי הדרום שנמצאים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה, לנוכח התגברות ירי הרקטות לעבר ישראל. בין ההגבלות: איסור על התקהלויות והתכנסויות של יותר מ-300 בני אדם בשטח פתוח וסגור, ואיסור על קיום קייטנות או לימודים. בטווח של 40 עד 80 קילומטרים אסורה התקהלות מעל 1000 איש בשטחים פתוחים.

הקייטנות, גני הילדים ומעונות היום יעבדו.

ההנחיות הן עבור תושבי עוטף עזה, אשדוד, אשקלון ובאר שבע.

לאתר פיקוד העורף - לחצו כאן

על מקומות עבודה לא הוטלו הגבלות, וכך גם על מרכזי קניות, היות ולרוב אין בשטחן התקהלות ממוקדות של יותר מ-300 בני אדם. על שאר הארץ אין מגבלות, ומתקיימת בהן, כפי שמנוסח בהנחיות פיקוד העורף, "שגרה".

* לתושבי שדרות ועוטף עזה יש עד 15 שניות להגיע למרחב מוגן
* לתושבי אשקלון, נתיבות והמועצות באזור: עד 30 שניות
* לתושבי אופקים, קריית גת, אשדוד והמועצות באזור: עד 45 שניות
* לתושבי יבנה, באר שבע והמועצות באזור: עד דקה
* לתושבי גוש דן, ירושלים, יהודה ושומרון: עד דקה וחצי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפת אזורי התגוננות של פיקוד העורף. אתר פיקוד העורף, צילום מסך
מפת אזורי התגוננות של פיקוד העורף/צילום מסך, אתר פיקוד העורף

הנחיות התגוננות בטווח 40-0 ק"מ – אזור עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ובאר שבע: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן. אין התקהלויות והתכנסויות של יותר מ-300 איש בשטח פתוח וסגור. ניתן לקיים התכנסויות/התקהלויות של פחות מ-300 איש ללא מגבלה.

הנחיות התגוננות לאזורים עמק חפר, השרון, דן, השפלה, בית שמש, ירושלים ומנשה: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן. אסורה התקהלות של יותר מאלף איש באיזורים שבטווח 40 עד 80 קילומטרים מגבול הרצועה. אין מגבלות גם על לימודים, קייטנות וגני ילדים, אך מומלץ לשהות במקומות מוגנים. אין מגבלות על מקומות עבודה או בילוי.

פיקוד העורף הנחה את הרשויות באזורים ובערים אלה לפתוח את המקלטים הציבוריים בתחומן: עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, באר שבע, עמק חפר, השרון, דן, שפלה, בית שמש, ירושלים, עירון, מנשה, כרמל וחיפה.

בכל ערב בשעה 22:30 בערב ישודרו בערוץ 23 הנחיות פיקוד העורף בשפות: עברית, רוסית, אמהרית ואנגלית.

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, הסביר במשדר וואלה! חדשות כי פיקוד העורף מבצע הערכת מצב יומית בראשות אלוף הפיקוד, על מנת לקבוע את הנחיות ההתגוננות. לדבריו, קיימים שיקולים רבים שמשפיעים על קביעת ההנחיות, בהם: תמונת המצב המודיעינית, יכולות האויב, פעולות צה"ל, יכולת ההגנה האקטיבית (כיפת ברזל), ההתרעה הסלקטיבית לאזרח ורמת המיגון.

"ההנחיות לקיים לימודים וקייטנות בדרום מתואמות עם משרד החינוך", הוסיף סופר. הוא הוסיף שלפיקוד העורף יש הערכה רבה לראשי הרשויות, והוא פועל בתיאום עמם, ובכל רשות מקומית מוצבת יחידת קישור של פיקוד העורף (יקל"ר), שתפקידה לסייע לראש הרשות בניהול העיר בזמן חירום.

הנחיות פיקוד העורף להורים. פיקוד העורף, צילום מסך
הנחיות פיקוד העורף להורים/צילום מסך, פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה/פיקוד העורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully