וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייב בלוג: כל העדכונים על מבצע "צוק איתן"

9.7.2014 / 0:13

הפלסטינים דיווחו כי בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל וכי ביתו של בכיר בחמאס הופצץ, רקטה יורטה מעל באר שבע, הירי התרחב לאזור השרון וחוסלו 5 מחבלים שניסו לחדור לקיבוץ זיקים

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

3:51: שגרירות ארצות הברית בישראל, הממוקמת בתל אביב, הודיעה הלילה (רביעי) כי היא תפעל במתכונת מצומצמת עד להודעה חדשה, בשל ירי הרקטות לעבר העיר. כמו כן, היא ממליצה למשפחות עובדי השגרירות החיות בתל אביב להישאר בבתיהן, ולהיות בקשר רציף אחת עם השנייה.

1:38: גורמים פלסטינים דיווחו לפני זמן קצר (רביעי) כי כלי טיס של חיל האוויר הפציצו ברפיח את ביתו של ראאד אל-עטאר, בכיר בעז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס. על פי הדיווחים, אל-עטאר לא שהה בביתו בזמן ניסיון החיסול.

1:29: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרו מרצועת עזה לעבר באר שבע. תשע רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אתמול שוגרו כ-150 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

1:22: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר (רביעי) באזור באר שבע. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

1:06: שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אמש שוגרו לעבר ישראל כ-150 רקטות, שחלקן נחתו בחדרה, ביישוב ליד ירושלים, בראשון לציון ובערים נוספות.

0:42: חאפז חמד, מפקד בכיר בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, חוסל בבית חנון שבצפון רצועת עזה - כך דיווחה לפני זמן קצר (רביעי) רשת אל-ערבייה. בדיווח נמסר כי חמישה אנשים נוספים מבני משפחתו של הבכיר נהרגו בחיסול.

0:38: 146 רקטות נורו במהלך היממה האחרונה מרצועת עזה לעבר ישראל. 117 מהן נחתו בשטח ישראל, ו-29 מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". חלק מהרקטות נחתו בחדרה ובאזור ירושלים, ואזעקות נשמעו בתל אביב, בכפר סבא ובערים נוספות במרכז הארץ.

0:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

23:43: שני צוותי כיבוי אש פועלים לכיבוי שריפה שפרצה באזור ראשון לציון בעקבות נפילת רקטה באזור הערב.

23:33: מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ערך הערכת מצב מיוחדת עם סגל הפיקוד של המשטרה בנושא המבצע ואמר: "על הציבור לגלות אחריות וליישם את ההנחיות והוראות הבטיחות המועברות באמצעי התקשורת. המשטרה תמשיך במתכונת פעילות מוגברת בכל חלקי הארץ ונערכת למעבר למתכונת פעילות הגבוהה ביותר". עוד נמסר כי עד כה נעצרו ברחבי הארץ 350 מפרי חוק וסדר.

23:27: רקטה פגעה במפעל שומם בחדרה. אין נפגעים במקום, וכוחות צה"ל וחבלני משטרה סורקים את האזור.

23:26: אזעקה נשמעה במצפה רמון.

23:14: רקטה נפלה בשטח פתוח באזור ראשון לציון. כוחות כיבוי בדרכם למקום. לא דווח על נפגעים.

התקפת צה"ל בעזה. יולי 2014. בן קלמר
תקיפה צה"ל בעזה/בן קלמר

23:13: אזעקה נשמעה באזור השרון וכן נשמעו הדי פיצוצים.

23:10: אזעקה נשמעה באזור אשדוד. טרם דווח על נפילות.

23:00: הדי פיצוצים נשמעו באזור גוש דן. זמן קצר קודם לכן נשמעה אזעקה בראשון לציון.

22:59: הרב הראשי לישראל, דוד לאו פרסם מכתב אישי לחיילי צה"ל, בו כתב: "לא ששתם אלי קרב, הנכם נחלצים להגנה על בני עמנו ותפילתי ותפילת העם להצלחתכם ושובכם בשלום לביתכם".

22:58: אזעקה נשמעה בראשון לציון.

22:57: אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" דיווח כי צה"ל הפציץ את ביתו של מוחמד אבו שמאלה, בכיר בגדודי עז א-דין אל-קסאם ברפיח שבדרום רצועת עזה.

22:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

22:52: סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דיווחה כי נהרגו במהלך היום 22 בני אדם מתקיפות צה"ל ברצועת עזה. בין ההרוגים שישה ילדים. לפי הדיווח, מעל מאה בני אדם נפצעו.

22:41: כ-6,000 בני אדם פונו מהופעה של ברי סחרוף בבריכת הסולטן בירושלים, בעקבות התרחבות ירי הרקטות לאזור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מדרחוב ירושלים לאחר האזעקה. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
מדרחוב ירושלים לאחר האזעקה/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

22:37: עקב המצב הביטחוני, קווי הלילה לא יפעלו באזור ירושלים, באר שבע ומטרופולין תל אביב.

22:24: פיקוד העורף הנחה את הרשויות המקומיות במרחבים בית שמש, ירושלים, שפלה, דן ושרון לפתוח את המקלטים הציבוריים. גם ראש המועצה האזורית מנשה הנחה לפתוח את המקלטים בישובים.

22:21: הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בשעה זו על מנת לדון במצב.

22:16: רקטה פגעה באופן ישירה בבית באחד ממושבי מטה יהודה שליד ירושלים. לא דווח על נפגעים.

22:11: גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי שיגרו ארבעה טילים מסוג M75 לעבר ירושלים, 4 נוספים לאזור ת"א ו-38 רקטות גראד לאזור אשדוד, כמו גם טיל מסוג R160, אשר לטענת הארגון שוגר לעבר חיפה.

22:06: רקטה התפוצצה ליד מרכז קניות באשדוד, אין נפגעים.

22:05: מטח טילים ברחבי הארץ. אזעקות נשמעו בישובי הדרום, באזור בנימינה, בגוש דן ובישובי השרון.

21:56: אזעקה נשמעה באזור ירושלים ומבשרת ציון. טרם דווח על נפילות.

21:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון ובמועצה אזורית חוף אשקלון. זמן קצר לפני כן יירתה מערכת "כיפת ברזל" רקטה מעל אשקלון.

21:51: טורקיה יצאה בהודעת גינוי לישראל על ידי משרד החוץ באנקרה: "פעולותיה הצבאיות של ישראל מעוררות עליה זעם מוצדק, ומוסיפות לסבלם של הפלסטינים, החיים תחת דיכוי ונתונים במצור זה שנים ארוכות". טורקיה קראה לאו"ם ולקהילה הבינלאומית להתערב במשבר.

21:44: אזעקה נשמעה בבני ברק, רמת גן וגבעתיים. שניות ספורות לאחר מכן נשמע קול יירוט. ככל הנראה יורטו שני טילים על ידי מערכת "כיפת ברזל".

21:41: חברת אל על הודיעה כי לאור המצב הביטחוני, תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות היוצאות מישראל שמועד יציאתן הוא עד יום שישי ה-18 ביולי, לבטל את הכרטיס או לדחות מועד הטיסה לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים. זאת, ללא חיוב של דמי ביטול או דמי שינוי.

21:23: שירות בתי הסוהר החליט על פינוי של כ-200 אסירים ועצורים פליליים השוהים בכלא שקמה שבאשקלון לבתי סוהר אחרים בשל התרחבות מבצע "צוק איתן" ובעקבות ההתראות לנפילות באזור אשקלון.

21:09: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם", הציג את דרישות הארגון לרגיעה בדרום: "לעצור את התוקפנות בגדה ובירושלים; לעצור את ההתקפה על הרצועה ואת הפצצות המטוסים ולחזור להבנות נובמבר 2012 (עמוד ענן); שחרור אסירי עסקת השחרור (שליט); לא להתערב בממשלה הפלסטינית החדשה". לדבריו, "יש לנו עוד הפתעות רבות".

זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014. יותם רונן
זמן קצר לאחר ניסיון החדירה לזיקים/יותם רונן

21:02: תושבים דיווחו על פיצוץ עז שנשמע באזור כרם שלום שליד דרום רצועת עזה.

20:56: הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי הרקטה שיורטה מעל גוש דן כוונה לפגוע בנמל התעופה בן גוריון. בהודעה שפורסמה באתר של "פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של הארגון, נאמר כי אנשיו שיגרו שני טילים ארוכי טווח מדגם "בראק 70" לעבר גוש דן, אשר אחד מהם כוון לנתב"ג.

20:55: תושבי כרם שלום הונחו להיסגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים באזור.

20:45: ניסיון החדירה בזיקים: חוסלו חמישה מחבלים שניסו לחדור לקיבוץ מהים.

20:43: הבית הלבן גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל, וארצות הברית הביעה תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר: "אף מדינה לא יכולה להשלים עם ירי טילים המכוון על אזרחיה, ואנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה בפני המתקפות האכזריות האלה".

20:34: הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ התייחס למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. "חמאס בחר בהסלמה. יכול להיות שיהיו הפתעות, יכול להיות שיהיה פיגוע, או שניתקל בקושי. אנחנו צריכים להיערך לכל האפשרויות. לא לזוז בכיסא כשמשהו קורה לנו, אלא להיות נחושים, קרי רוח, ולהמשיך את המשימה ככל שהזמן דורש והמציאות מאפשרת".

20:13: עקב השמעת אזעקה ועל פי הנחיות פיקוד העורף, עברה עיריית תל אביב-יפו לעבודה במתכונת חירום. לבירור בכל הנוגע לשירותי העירייה או לפניות בנושאים הנוגעים למצב החירום, ניתן לפנות לעירייה דרך אתר האינטרנט, דף הפייסבוק, האפליקציה העירונית ומוקד 106. האירועים והקייטנות מתקיימים כסדרם.

20:12: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

20:01: ראש הממשלה בנימין נתיהו אמר: "הוריתי על הרחבה משמעותית של פעולת צה"ל נגד מחבלי חמאס ונגד המחבלים של שאר ארגוני הטרור ברצועה. עשיתי זאת רק לאחר שכל הניסיונות שנעשו להשבת השקט לא נענו וחמאס בחר בהסלמה. איננו ששים אלי קרב - אבל ביטחון אזרחינו וילדינו קודם לכל". הוא קרא לאזרחים "לגלות אורך רוח ,כי המבצע הזה יכול לקחת זמן".

19:53: פיקוד העורף הנחה חד משמעית לפתיחת כל המקלטים בגוש דן.

ילדים בנמל תל אביב בעת האזעקה. יולי 2014. לירון לשם, מערכת וואלה! NEWS
תושבי תל אביב בעת האזעקה/מערכת וואלה! NEWS, לירון לשם

19:44: ארגון החמאס קיבל אחריות על ניסיון חדירת המחבלים לקיבוץ זיקים.

19:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון ובמועצה האוזרית חוף אשקלון.

19:42: חייל נפצע באורח קל בתקרית חילופי הירי עם המחבלים בזיקים. השלושה ניסו לחדור לקיבוץ מהים.

19:37: שדה דב בתל אביב נפתח מחדש להמראות, לאחר שהופסקו מוקדם יותר היום עקב המצב הביטחוני.

19:34: שלושה מחבלים חוסלו בתום חילופי אש עם כוח צה"ל באזור קיבוץ זיקים, שסמוך לרצועת עזה. לפי החשד, השלושה ניסו לחדור לקיבוץ מהים.

19:24: ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי הרקטות לעבר תל אביב - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווח, הטיל שנורה הוא מסוג פג'ר 5.

19:16: חילופי אש עם מחבלים באזור הקיבוץ זיקים מדרום לאשדוד, על רקע חשש לניסיון חדירה לקיבוץ.

19:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

19:07: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל תל אביב.

19:06: אזעקה נשמעה בגוש דן, ולאחר מכן יירטה סוללת "כיפת ברזל" רקטה מעל תל אביב. האזעקה נשמעה בין היתר, בבני ברק, קריית אונו, ראשון לציון, חולון, רמת גן ותל אביב.

18:50: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות, האחת מעל העיר אשקלון והשניה מעל המועצה האזורית אשכול, שם גם התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:45: שדה דב בתל אביב נסגר להמראות בעקבות המצב הביטחוני.

18:31: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל הערים גדרה ושדרות. כמו כן, התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון.

בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל באזור חאן יונס בדרום רצועת עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
אזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה לאחר הפצצת חיל האוויר/רויטרס

18:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בגדרה ובמועצה אזורית גזר.

18:23: שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, ביקר באשדוד על רקע ההסלמה בדרום. "ברצוני לומר למשפחות הדרום, אשר מוצאות את עצמן פעם נוספת בנות ערובה בידי האלימות, שאיננו שוכחים אותן ושצרפת עומדת לצדן. אני מקווה ששני הצדדים ימצאו פשרה שתמנע התדרדרות מחודשת לאלימות באזור בו האוכלוסייה האזרחית תהיה הראשונה לשאת את מחיר הדמים".

18:14: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראשי רשויות מקומיות בדרום. "לפנינו צפויה מערכה ארוכה ונחושה כנגד חמאס עד שיושב השקט", אמר.

18:10: אזעקת נשמעה באשקלון וביישובים הסמוכים לה.

18:03: כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על שלושה הרוגים נוספים מתקיפות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח כי אדם נוסף נהרג מתקיפה בשכונת שג'אעיה בעזה. בסך הכול, לפי הדיווחים, נהרגו היום 14 פלסטינים מתקיפות ברצועה.

17:53: שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה במשדר וואלה! חדשות כי "העולם כולו יבין שאנחנו לא ששים אלי חרב ואנחנו מגנים על אזריחנו ועל תושבינו בנחישות ובאחריות". כמו כן, היא גינתה את הרצח של הנער הפלסטיני וכינתה אותו "לא יהודי, לא אנושי".

17:43: עיריית ראשון לציון החליטה לפנות את כל המתרחצים בחופי העיר לאור המצב הביטחוני.

17:33: שדה התעופה באילת נפתח להמראות ונחיתות עד סוף היום, זאת לאחר שנסגר מוקדם יותר בשל המצב הביטחוני. יתכנו עיכובים בטיסות.

17:32: משרד הביטחון מגביל בימים האחרונים כניסה ויציאה של סחורות דרך מעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה, שהוא מעבר הסחורות היחיד לרצועה. מעבר ארז, שבצפון הרצועה, פועל במתכונת מצומצמת מאז ה-13 ביוני.

ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
ילדים בצינור בטון באשדוד בזמן אזעקת "צבע אדום"/רויטרס

17:30: אדם אחד נהרג בהפצצה של צה"ל על שכונת שג'אעיה בעזה - כך דיווח ביטאון חמאס, "א-ריסאלה".

17:17: כוחות מיוחדים של צה"ל עצרו בכיר בג'יהאד האסלאמי, חאדר עדנאן, בין שכם לג'נין - כך פורסם ברשת החדשות "אל-אקצא".

17:13: שדה התעופה באילת נסגר להמראות ולנחיתות בשל המצב הביטחוני.

17:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון ובישובי עוטף עזה.

17:05: חברת החשמל הודיעה כי היא לא תנתק את אספקת החשמל ביישובי הדרום ללקוחות חייבים, ותחבר לקוחות שנותקו בגין אי תשלום חשבון החשמל, וזאת בשל המצב הביטחוני.

16:50: עיכוב בטיסות משדה התעופה בן גוריון בעקבות שינוי נתיבי טיסה עקב היערכות ביטחונית במרכז הארץ.

16:46: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ונגרם נזק לחממות.

16:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:33: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

16:25: עיריית תל אביב יפו הודיעה כי היא נערכת לבדיקת ופתיחת כלל המקלטים בעיר על מנת "לתת מענה מיטבי לתושבים במידת הצורך". כמו כן, איישה עירייה את החמ"ל העירוני.

בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל באזור חאן יונס בדרום רצועת עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
דווח על 7 בני משפחה שנהרגו בהפצצה. חאן יונס, לאחר הפצצת חיל האוויר/רויטרס

16:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל העיר אשקלון. כמו כן, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב.

16:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון.

16:04: הפלסטינים מדווחים כי שבעה בני אדם נהרגו ו-25 נפצעו, חלקם באורח קשה, בהפצצת בית משפחת עודה אל-קווארה בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי ככל הנראה פלסטינים רבים התגודדו בתוך המבנה כדי לשמש כמגן אנושי.

15:17: הפלסטינים מדווחים כי לפחות 3 בני אדם נהרגו בהפצצת בית בחאן יונס. לפי דיווחים מקומיים, יתכן שמדובר באזרחים.

15:05: הקבינט אישר לצה"ל לגייס 45 אלף חיילי מילואים במסגרת מבצע "צוק איתן".

14:41: שתי רקטות שוגרו לעבר באר שבע - אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, והשנייה נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק.

הפצצות צה"ל באזור רפיח במסגרת מבצע צוק איתן – רצועת עזה – 8 ביולי 2014. רויטרס
הפצצת צה"ל ברפיח, בצהריים/רויטרס

14:30: מצה"ל נמסר כי אחד ההרוגים בהפצצת המכונית הוא מוחמד שעבאן, בן 24, מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של חמאס.

14:19: מקורות פלסטיניים מדווחים כי לפחות ארבעה פעילי חמאס נהרגו לפני זמן קצר בהפצצת מכונית במרכז עזה. משעות הבוקר נהרגו חמישה פלסטינים בתקיפות צה"ל בעזה, ונפצעו יותר מ-30.

14:18: אזעקות נשמעות בשעה זו באשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:04: חמש פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

13:52: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

13:11: מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף את ביתו של חאתם מוחמד עבדל רחמן גודה, פעיל חמאס ותיק הפועל ברפיח, שביתו שימש כתשתית של הארגון. בנוסף נמסר כי צה"ל תקף כ-40 יעדי טרור נוספים ברחבי רצועת עזה.

12:59: צוותי מגן דוד אדום הפרושים ברחבי הארץ ונמצאים בכוננות גבוהה העניקו טיפול רפואי לתשעה נפגעים קל כתוצאה מנפילת רקטות באזור אשדוד והסביבה. בין הנפגעים: פצוע קל מרסיסים ברגל מחלקי היירוט, פצוע קל עם חבלות מנפילה במהלך ריצה למרחב מוגן ושבעה נפגעי חרדה. שניים מהפצועים נזקקו להמשך טיפול ופונו לבתי החולים קפלן וברזילי.

12:50: רקטה התפוצצה בשטח פתוח ליד העיר שדרות. לא דווח על נזק או נפגעים.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל ערוכים בכניסה לרצועת עזה, הבוקר/רויטרס

12:47: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית חבל אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

12:44: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

12:33: המכללה האקדמית ספיר הודיעה היום על ביטול כל הלימודים והמבחנים המתוכננים עד ליום ראשון הקרוב. זאת לאור המצב הביטחוני ולאחר התייעצויות שונות.

12:18: הנהלת המכללה האקדמית אשקלון הודיעה כי החליטה לבטל את הלימודים והמבחנים שתוכננו למחר (רביעי) לאור המצב הביטחוני באזור הדרום.

12:13: תנועת הרכבות בקטע אשקלון-שדרות, לשני הכיוונים, תופסק עד להודעה חדשה. זאת על פי הנחיה שפרסם היום פיקוד העורף. הרכבות תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון.

12:00: אבו אחמד, דובר "פלוגות אל-קדס", מאיים כי טווח ה-45 ק"מ אליו הגיעו הטילים עשוי לגדול לטווחים גדולים בהרבה.

11:58: עקב ההסלמה בדרום הודיעה היום אוניברסיטת בן גוריון כי הלימודים והמבחנים לא יתקיימו מהיום ועד ליום שבת.

11:56: מטח רקטות שוגר לפני זמן קצר לעבר יישובי עוטף עזה ונתיבות. ככל הנראה אחת הרקטות יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. אין נפגעים או נזק.

11:49: צה"ל מתכוון לגייס גדודי מילואים כדי להחליף את הכוחות הסדירים בגזרת פיקוד מרכז, שיעברו לגזרת עזה.

11:47: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישובי עוטף עזה, באזור אשקלון. טרם דווח על נפילות.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה – 8 ביולי 2014. AP
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה/AP
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה – 8 ביולי 2014. AP
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה – 8 ביולי 2014/AP

11:46: מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הנחתה היום את צוותי המקצוע שבמשרד להרחיב את פעילויות "הקייטנות הדיגיטליות" וכן את פעילויות ההפגה המקוונות לטובת ילדי הדרום. במשרד מציינים כי מדובר בפעילויות חווייתיות אשר יעניקו לילדים זמן איכות ושמירה, ככל שניתן, על שגרת יום. ההרשמה לפעילויות תתבצע באמצעות האתרים הבית ספריים ותתקיים במרחבי הלמידה הכיתתיים. האתרים כוללים את "אופק", "גלים", "אל-נט", "ממשק" ו"בריינפופ". פעילויות "בתי הספר של החופש הגדול" ופעילויות אחרות של הקיץ, מתקיימות בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

11:37: הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תוקף בשעה זו בעיר עזה ובדיר אל בלח. עוד דווח כי שמונה בני אדם נפצעו בשכונת שג'אעיה בעיר.

11:27: הפלסטינים מדווחים כי שמונה בני אדם נפצעו הבוקר כתוצאה מסדרת תקיפות של מטוסי חיל האוויר על מטרות במרכז ובצפון רצועת עזה. עוד נמסר כי מצבם של כל הפצועים מוגדר בינוני.

11:21: מטח רקטות נוסף נורה לפני זמן קצר לעבר יישובי עוטף עזה. ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא נמסר על נפגעים או על נזק.

11:14: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שוחחה היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה לו כי מבחנו יהיה "לעמוד איתן ולא להישמע למחרחרי המלחמה, שקוראים לכניסה קרקעית לעזה, שעלולה לדרדר אותנו למלחמה נוספת". עוד הוסיפה גלאון: "אנחנו יודעים שיש מחיר דמים כבד לחיים על החרב, גם כשאתה נמצא בצד שאוחז בחרב הגדולה יותר".

11:07: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ואשקלון. טרם דווח על נפילת רקטה.

יירוט של כיפת ברזל, יולי 2014. טל אנגלנדר
יירוט בשמי אשדוד, הבוקר/טל אנגלנדר

11:00: פלוגות אל-קדס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האסלאמי, הכריזה על תחילת מבצע "הסלע המגובש" וזאת לאחר ששיגרה 60 טילים לעבר ישראל. הארגון הוציא הודעה לעיתונות וכתב כי יחידות הטילים של הארגון הצליחו הבוקר לשגר 60 טילים לעבר אשדוד, באר שבע, אשקלון, נתיבות ואופקים. הארגון אמר כי המבצע מגיע במסגרת התגובה על התוקפנות הציונית המתמשכת נגד העם הפלסטיני בירושלים, הגדה המערבית ועזה וההתקפות על הבתים של תושבי עזה.

10:59: אזעקה נוספת נשמעה באשדוד ואשקלון.

10:58: סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר היום כי הפעילות הצבאית לא מסתיימת "ונשיב את ההרתעה". במשרד המיוחד של וואלה! חדשות הוסיף דנון: "עד עכשיו מה שהיה היה טעות וציפי לבני אחראית לכך. כל הציבור בישראל הרגיש את אזלת היד. סוף סוף התושבים מרגישים כי צה"ל מגן על תושבי ישראל".

10:54: כ-30 רקטות שוגרו בשעתיים האחרונות לעבר יישובי הדרום: אשדוד, קריית מלאכי ומועצות אזוריות חוף אשקלון ובאר טוביה. כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אשדוד. כל היתר נפלו בשטחים פתוחים. לא נגרם נזק ואין נפגעים.

10:51: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד". בפתח התייעצות ביטחונית בבסיס הקריה בתל אביב, הנחה נתניהו "להוריד כפפות מול החמאס".

10:48: אזעקה נשמעה באשקלון, זיקים ואשדוד.

10:45: שר הפנים גדעון סער אמר לפני זמן קצר כי ייתכן ולא תהיה ברירה "וניאלץ להיכנס קרקעית לעזה". במשדר המיוחד של וואלה! חדשות הוסיף סער: "עלולים להיות מחירים לא פשוטים, לא רק במובן הכלכלי אלא גם אבדות בנפש לאזרחים וחיילים".

10:40: מטח של רקטות נורה לפני זמן קצר לעבר אשדוד, אשקלון, חוף אשקלון, באר טוביה וקריית מלאכי. כיפת ברזל יירטה רקטות מעל אשדוד וקריית מלאכי, היתר נפלו בשטחים פתוחים.

10:37: כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטות מעל אשדוד וקריית מלאכי. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף עשרות יעדים ברצועה. דובר צה"ל
תקיפת יעדי מחבלים בעזה/דובר צה"ל

10:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

10:33: אזעקה נשמעה באשדוד לפני זמן קצר. טרם דווח על נפילות.

10:26: שר הביטחון משה יעלון הכריז לפני דקות אחדות על מצב מיוחד ביישובי הדרום, עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. משמעות ההכרזה היא הפסקת הפעילות החינוכית והכלכלית באזור.

10:25: סוללת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות ששוגרו לעבר אשקלון.

10:23: אזעקה נשמעה באשדוד ובחוף אשקלון.

10:22: מטח רקטות נורה לעבר אופקים והמועצות האזוריות אשכול ומרחבים. אין נפגעים ולא נגרם נזק

10:15: רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה ליד בית ריק במועצה אזורית חוף אשקלון, ובמקום פרצה שריפה. לא דווח על נפגעים.

10:12: סוללת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה לעבר אשקלון.

10:09: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח באשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:06: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ושדות נגב וכן באשקלון.

10:00: אזעקה נשמעה באשדוד.

09:57: שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר כי "אנחנו נערכים למערכה מול חמאס, שלא תסתיים בתוך ימים ספורים. חמאס מוביל את העימות הנוכחי למקום שבו הוא שואף לגבות מחיר מהעורף שלנו, ויש צורך באורך נשימה". לדבריו "לא נסבול ירי רקטות לעבר יישובי ישראל, ואנו ערוכים להרחיב את המערכה בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להמשיך ולהכות בחמאס. בשעות האחרונות תקפנו בעוצמה ופגענו בעשרות נכסי חמאס, וצה"ל ממשיך במאמץ ההתקפי, באופן שיגבה מחמאס מחיר כבד מאוד".

09:47: מאתמול בבוקר ועד עכשיו נורו כ-170 רקטות לעבר ישראל.

09:37: ארגון "יד לבנים" פתח היום מוקד "אוזן קשבת" בעקבות האירועים בדרום. עשרות מתנדבים מקיימים שיחות עם ההורים השכולים. הארגון קורא לאזרחים שמעוניינים להתנדב, לפנות לארגון, במספר 03-562-9352.

09:36: דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות כי "חמאס נמצא במצוקה גדולה בשבועות האחרונים ונכנס לסבב במציאות מסובכת עבורו. אנחנו נחושים להביא שקט לדרום ופועלים עם ראשי הערים, שהתנהגותם ראויה להערכה". לדבריו, "הסתיימה ישיבה שבה נקבעו היעדים שיותקפו ביממות הקרובות". באשר ליעדים, ענה אלמוז כי "מדובר בתשתיות הטרור שבנה חמאס, ואני מנוע מלפרטם. חמאס משתמש במנהרות כדי לפגוע בישראל, פעלנו בתקיפות וכשחמאס נכנס כדי לברר מה קרה - הייתה לו תאונת עבודה, ומטען נפץ שהופעל פגע באנשיו".

חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה – 7 ביולי 2014. GettyImages
חיילי צה"ל ערוכים בגבול עזה/GettyImages

09:17: ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות כי "העיר שלנו פועלת כרגיל, אנו משתדלים ליצור מציאות של חיים רגילים. הנחת היסוד היא שלא מדובר ב'זבנג וגמרנו', אלא אנו נערכים לשבועיים-שלושה של הסלמה". לדבריו, "טרור אי אפשר לחסל בשיחות, לא בעזרת מצרים ולא במשא ומתן. טרור מחסלים בפגז או ברקטה בטרוריסט שמנסה לפגוע בחיינו. אני סומך על ממשלת ישראל, תושבי שדרות מוכנים לתת לצבא את כל הזמן לטפל בבעיה".

09:16: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

09:08: לא זוהו נפילות בשטח ישראל בעקבות אזעקת "צבע אדום" שנשמעה לפני זמן קצר. ככל הנראה הרקטות נפלו בשטח רצועת עזה.

08:51: דובר החמאס, פאוזי ברהום, אמר הבוקר כי אין שום סיכוי לדיונים על רגיעה עם ישראל. "הדם הפלסטיני נשפך. מי שיקבע את המחיר של העימות עם ישראל היא תנועת החמאס, שתעשה זאת באמצעות יכולותיה ונשקיה". הוא התייחס גם לדברי אבו מאזן הקורא לרגיעה, ואמר כי "מי שרוצה לדבר על רגיעה עם ישראל, עליו להשיב את חיי הנער מחמד אבו חדיר".

08:41: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

08:37: דובר צה"ל הודיע הבוקר כי במהלך הלילה הופצצו מערכי שיגור ומשגרים מוטמנים, מנהרות טרור, מחנות אימונים, אתר לאחסון אמצעי לחימה ויעדי טרור אחרים. בנוסף, הופצצו בתיהם של ארבעה פעילי חמאס בכירים בעזה, ברפיח ובחאן יונס.

08:11: דרי הפגייה בבית החולים ברזילי באשקלון פונו הבוקר למרחבים מוגנים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות. זאת, בשל היותו של מבנה המרכז הרפואי לא ממוגן. "בהמשך, ועל פי ההתפתחויות, תשקול הנהלת המרכז את אופי הפעילות שתתבצע בבית החולים, לרבות העברת חולים נוספים למרחבים ממוגנים", נכתב בהודעת בית החולים.

08:00: סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, אסמאעיל הניה, התייחס הבוקר לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, וקרא לליגה הערבית לערוך פגישות דחופות לדיון בתוקפנות הישראליתו"לנקוט בצעדי הגנה על העם הפלסטיני".

רכב נפגע מנפילת רקטה במועצה אזורית אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
רכב שנפגע מנפילת רקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול
פגיעת רקטה ביישוב במועצת אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

07:44: על פי הנחיות פיקוד העורף לא יפעלו היום קייטנות, גני ילדים ובתי ספר בכל היישובים הנמצאים ברדיוס של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, שלהן אין מרחב מוגן אליו ניתן להגיע בזמן. בנוסף, לא יתקיימו היום לימודים ולא ייערכו מבחנים במכללת "חמדת הדרום" שבשדות נגב וב

06:53: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

06:42: יותר מחמישים מטרות הותקפו הלילה ברצועת עזה - כך מסר גורם בכיר בצה"ל. לדבריו, שלוש מטרות הותקפו מהים והיתר מהאוויר. המטרות הן תשתיות של משגרי רקטות וארבעה בתים של פעילי טרור. "נקודת ההנחה היא שהאירוע יתגלגל ובהתאם לכך נערכים בצבא לסדרי כוחות נוספים בהתאם לאישור המשימות".

06:24: ביתו של סאמר אבו דקה, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, שבכפר עבסאן, הופצץ במהלך הלילה על ידי חיל האוויר – כך פורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". כמו כן, דווח בסוכנות כי ביתו של אחד ממנהיגי החזית הדמוקרטית, מחמד אל-עבאדלה, הופצץ על ידי חיל האוויר בכפר אל-קרארה שבצפון אזור חאן יונס שברצועת עזה.

מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף עשרות יעדים ברצועה. שי מכלוף
צה"ל תקף עשרות יעדים בעזה/שי מכלוף

03:59: הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף יותר מ-30 יעדים ברצועת עזה.

03:58: גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, איימו ב"רעידת אדמה" בתגובה על תקיפות צה"ל ברצועה ואישרה כי שיגרה עוד רקטות לעבר ישראל. "נגיב בהרחבת הטווח של מטרותינו", נכתב בהודעה.

03:47: חמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בדרום – כך נכתב בחשבון הטוויטר של דובר צה"ל. לא דווח על נזק ועל נפגעים.

03:20: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בקריית מלאכי, במועצות האזוריות באר טוביה, יואב ושפיר ובמועצה האזורית אשכול.

03:06: תשעה בני אדם נפצעו בשתי תקיפות של חיל האוויר בעזה - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות פלסטיניים. לדברי אדם המתגורר בסמיכות לאחד המבנים שהותקפו, המקום שייך לאיש ארגון חמאס. עדי ראייה אמרו כי בית בחאן יונס הופצץ ונהרס. ככל הנראה המבנים שהותקפו פונו קודם לתקיפות.

02:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות מרחבים, אשכול ובאופקים.

2:23: שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, שיגר מכתב תלונה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בו דרש גינוי לירי הרקטות: "על מועצת הביטחון מוטלת החובה לגנות את החמאס, להוקיע את הטרור כנגד ישראל ולקרוא לאבו-מאזן לפרק את ממשלת האחדות באופן מידי."

01:39: "צוק איתן": צה"ל פירסם את שמה של הפעילות המבצעית ברצועת עזה.

01:35: צה"ל תקף כמה יעדים ברצועת עזה.

01:15: יהודי חמוש ירה לעבר כלי רכב בו נסע פלסטיני שעבר ליד שכונת הר ציון שבדרום-מזרח ירושלים. לא ידוע על נזק או על נפגעים והתושב עוכב לחקירה במשטרה.

00:48: עשרות רעולי פנים שנמצאו סמוך לסוכת האבלים בבית משפחת אבו חדיר בשועפאט, שבנם נרצח בשבוע שעבר, ירו טילי גז ויידו בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה, כך נמסר מהמשטרה. לא דווח על נפגעים.

00:38: שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה אזורית חוף אשקלון. גם הפעם לא דווח על נזק ועל נפגעים.

00:05: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה אזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק ועל נפגעים.

רקטה התפוצצה במועצה האזורית יואב, נזק נגרם ללול ולמכל סולר, 7 ביולי 2014. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שהתפוצצה הערב בלול בשטח המועצה האזורית יואב/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה

23:42: בבית חנינא שבמזרח ירושלים התחדשו המהומות. כמה עשרות צעירים ערבים רעולי פנים מיידים אבנים ויורים זיקוקים לעבר כוחות המשטרה, שמשיבים באמצעים לפינוי הפגנות.

23:39: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל שדרות. בתוך כך, אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילה. במהלך היום שוגרו יותר ממאה רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

23:27: כ-50 צעירים, חלקם רעולי פנים, יידו במועצה המקומית שעב שבצפון אבנים לעבר שוטרים וצומת הכניסה ליישוב. כתוצאה מכך התנפצה שמשת ניידת משטרה. שישה חשודים נעצרו ונלקחו לחקירה.

23:16: רקטה ששוגרה מבית חנון שבצפון רצועת עזה, התפוצצה בשטח פתוח ליד שדרות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

23:12: כוח מג"ב ירה במסגרת עימותים באזור, רימוני הלם לעבר סוכת האבלים של משפחת אבו חדיר בשועפאט, שבנם נרצח בשבוע שעבר - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

לראשונה מאז "עמוד ענן, רקטה יורטה בשמי העיר.
רקטה יורטה בשמי באר שבע
מערכת כיפת ברזל משגרת טיל יירוט ליד אשקלון – 5 ביולי 2014. רויטרס
מערכת כיפת ברזל משגרת טיל יירוט ליד אשקלון/רויטרס
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
בתים שהופצצו בעזה עם פתיחת מבצע צוק איתן/רויטרס
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014/רויטרס
חיל האוויר תקף עשרות יעדי טרור ברצועת עזה.
תקיפת צה"ל בעזה בשבוע שעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully