וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נעצרו בהתפרעויות ברחבי הארץ

עשרות חשודים בהפרות סדר, בהם 20 נערים, יובאו היום לדיון בהארכת מעצר. אוטובוס נרגם באבנים סמוך ליישוב ערה, נוסעת נפצעה קל. 4 תושבי עמק חפר חולצו ללא פגע מבקה אל-גרבייה

צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

המהומות והעימותים בעקבות רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר נמשכו הלילה (שני) בכמה מוקדים ברחבי הארץ. במהלך היום יובאו לבית המשפט לדיון בבקשה להארכת מעצרם עשרות בני אדם שנעצרו בהתפרעויות בירושלים, בצפון ובנגב. במהלך הלילה נרגם באבנים אוטובוס של חברת "אגד" סמוך לכפר ערה, עת היה בדרכו לקריית שמונה. נוסעת אחת נפצעה באורח קל מרסיסים. בנוסף, במהלך הלילה נקלעו בטעות ארבעה תושבי עמק חפר לבקה אל-גרבייה, והם חולצו ללא פגע על ידי כוח משטרתי של מחוז חוף ומג"ב חוף.

עוד בנושא:
נתניהו שוחח עם אביו של הנער שנרצח: "רצח מתועב"
היסטוריה של טרור יהודי: מג'ק טייטל עד גולדשטיין
הרשת סובלת הכל? בכיר במפעל הפיס לעג לנער שנרצח

הפרות סדר בטמרה בעקבות רצח הנער משועפאט. פאנט
התפרעויות בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדי בטמרה, אתמול/פאנט

50 חשודים בהפרות סדר בהתפרעויות שאירוע אמש בצפון, ביישובים טמרה, נצרת ואעבלין, יובאו היום לדיון בבבקשה להארכת מעצרם בבתי משפט השלום בנצרת ובעכו. בין העצורים, 20 נערים. במהלך הלילה נעצר גם נער בן 15, תושב ג'סר א-זרקא, בחשד שהשליך אבנים לעבר כלי רכב בכביש 2.

בדרום יובאו לדיון בהארכת מעצר עשרה חשודים בהפרות סדר בכניסות ליישובים עומר, ערוער, תל שבע, לקיה, שגב שלום וחורה. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם לכלי רכב. בין המכוניות שנפגעו גם רכבה של שופטת המתגוררת ביישוב. מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב פרץ עמר, אמר בתגובה למהומות כי המשטרה מכבדת מחאות הבאות לידי ביטוי בדרך לגיטימית וחוקית, אך לא תאפשר הפרות סדר ואלימות מכל סוג. לדבריו, המשטרה תפעל בנחישות ובאפס סובלנות עד למעצרם של פורעי החוק והשבת הסדר על כנו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אמש: מהומות גם בירושלים

גם בשועפאט שבמזרח ירושלים, שם מתגוררת משפחתו של אבו חדיר, אירוע אמש עימותים אלימים, בדומה לימים האחרונים. על אף בתי העסק והמסעדות הרבות שעליהן שלטים בעברית, יהודים נמנעים מלהיכנס אליה בימים האחרונים. האבנים שמילאו את הרחוב הראשי הוזזו הצידה, אולם תחנות הרכבת הקלה ההרוסות מהוות עדות לאירועי הימים האחרונים. המשטרה אמנם הזיזה את המחסומים, אך לרכבת הקלה יידרשו עוד שבועות רבים ועשרות מיליוני שקלים לתיקון הנזקים כדי שהיא תחדש את פעילותה.

גורמים במשטרה הסבירו כי בניגוד למתיחות הרבה, לכל הצדדים יש אינטרס בהרגעת המצב ובחזרה מהירה לשגרה שקטה. "מדובר קודם כל באינטרס כלכלי", הסבירו הגורמים. "רבים מהעסקים בשכונה מתבססים על תנועת יהודים במקום. המצב הזה קודם כל פוגע בתושבי השכונה. צריך להבין שמרבית המתפרעים הם לא תושבי המקום, אלא באו משכונות שכנות כגון עיסאוויה, והם אלו שהתפרעו. זה לא מעיד בהכרח על שינוי קו בשכונה".

לפניות לכתבים:
שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully