וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים מכים את בן דודו של הנער שנרצח

בסרטון שהופץ ברשת נראים שוטרי מג"ב מכים נמרצות את טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער הפלסטיני שנרצח ביום רביעי. "הרגו לנו בן ועכשיו מנסים לפגוע בעוד אחד". מח"ש פתחה בחקירה

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

במחלקה לחקירות שוטרים בירושלים (מח"ש) פתחו אתמול (שבת) בחקירה נגד שלושה שוטרי מג"ב שנראים מכים נמרצות את טארק אבו חדיר, בן דודו של מוחמד אבו חדיר שנרצח ביום רביעי האחרון בסרטון שמופץ ברשת. בסרטון, שצולם בשיא ההתפרעויות בשועפאט, נראים שלושת השוטרים מכים את טארק בן ה-15, כשהוא רעול פנים ושוכב על הרצפה. הנער מתגורר בארצות הברית והגיע לביקור משפחתי בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה קשור לרצפה, לא התנגד, והכו אותו שוב ושוב". טארק אבו חדיר לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודו של טארק, וואלד מוסע, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על המאורעות שקדמו לטענתו לצילום הסרטון. "הילד בא לביקור משפחתי של עשרה ימים כדי לבקר את אביו. היו הפרות סדר אבל הוא לא השתתף בכלל באירועים, ובשבע בערב תפסו אותו השוטרים והתחילו להכות אותו מכות רצח. רואים את זה בסרטון - איך הוא קשור על הרצפה, לא מתנגד, והם מכים אותו שוב ושוב".

כשהגיע לתחנת המשטרה כדי לפגוש אותו, סיפר מוסע כי הוא הסביר לשוטרים שמדובר באזרח אמריקני. לדבריו, הם ענו לו: "אז מה, גם החטוף הישראלי היה אזרח אמריקאי". הוא הוסיף: "אמרנו להם שהוא צריך טיפול רפואי דחוף והם לא אפשרו לו. רק באמצע הלילה הודיעו לנו שהוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בגלל מצבו. לא נתנו לנו לדבר איתו אבל הגיע נציג משגרירות ארצות הברית שפגש אותו". לבסוף, אמר: "הרגו לנו בן אחד ועכשיו מנסים לפגוע בבן משפחה נוסף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורם במשרד החוץ: "התמונות פוגעות במאמצי ההסברה של ישראל". טארק אבו חדיר לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך ההתפרעויות הקשות בשלושת הימים האחרונים, שכללו השלכת מטענים ובקבוקי תבערה וידויי אבנים, המשטרה התנהלה במדיניות "הכלה" – שמירת מרחק מהמתפרעים, הימנעות ממגע וממעצרים ושימוש מינימאלי באמצעים לפיזור הפגנות, על מנת להימנע מהחמרת המצב בשטח. עם זאת, הסרטון פתח את מהדורות החדשות ברחבי העולם והציג תמונה שונה מאוד של התנהלות כוחות הביטחון בהתפרעויות.

שרת המשפטים, ציפי לבני, אף פנתה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את האירוע. לבני הוסיפה כי "התמונות מעידות על מעשה חמור ביותר של לובשי מדים, וזו אינה המדיניות של גורמי אכיפת החוק בישראל, אך למרבה הצער אלה התמונות שפתחו את מהדורות החדשות בעולם".

גורם בכיר במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "התמונות הללו שודרו הערב במהדורות החדשות בכל רחבי העולם, ואנו מרגישים שמתחיל להתארגן קמפיין תקשורתי בנושא. העובדה שהנער אזרח אמריקני רק מוסיפה לנפיצות האירוע". הגורם הוסיף כי התמונות פוגעות מאוד במאמצי ההסברה של ישראל על רקע המשבר הביטחוני.

גם מחלקת המדינה האמריקנית הביעה ביקורת על האירוע. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אישרה כי טארק הוא אזרח אמריקני, וכי גורם מהקונסוליה האמריקנית בירושלים ביקר אותו אתמול. כמו כן, מסרה סאקי: "אנחנו מודאגים מהדיווחים לפיהם הוא הוכה נמרצות במהלך מעצרו, ומגנים בתוקף שימוש מופרז בכוח. אנחנו קוראים לחקירה מהירה, שקופה ואמינה, והבאה לדין של האחראים לשימוש מופרז בכוח. אנו חוזרים על הקריאה לשני הצדדים לשוב לרגיעה ולמנוע פגיעה בחפים מפשע".

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"זו אינה המדיניות של גורמי אכיפת החוק בישראל". שרת המשפטים ציפי לבני/נועם מושקוביץ

במשטרה טוענים שטארק התנגד למעצר, וכי מדובר בסרטון שערוך באופן מגמתי ולא מראה את התמונה המלאה של האירוע. עם זאת, הסרטון מראה בבירור את טארק אבו חדיר שוכב על הקרקע ולא מנסה להתנגד או להגיב, בזמן שאחד השוטרים בועט בו ומכה בו באגרופים. לאחר מתן המכות הנמרצות, נראים השוטרים תופסים בטארק בידיו וברגליו וגוררים אותו.

מדוברות מג"ב נמסר בתגובה: "משמר הגבול רואה בחומרה את האירוע ומוקיע אלימות מכל סוג שהיא. אנו נמצאים בעיצומם של אירועים בהם הלוחמים עושים לילות כימים למען ביטחון המדינה ושמירה על הסדר. סביר להניח, שאלמלא ערונתם ונחישותם של הלוחמים והשוטרים במקום, עלול היה האירוע להסתיים באובדן חיי אדם. יחד עם זאת החיל ימצה עד תום את בדיקת נסיבות המקרה ויפעל לאור הממצאים".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il


(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully