וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז "עמוד ענן": רקטה יורטה בשמי באר שבע

מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה, הראשונה שנורתה לעבר העיר מאז סיום מבצע צה"ל בעזה. זמן קצר לאחר מכן, יורטו שלוש רקטות מעל מועצת חוף אשקלון. בתגובה, תקף צה"ל ברצועה

צילום: מרק אולפאן, עריכה: קשת סידי

(אתמול: עשרות רקטות התפוצצו בנגב המערבי)

רקטה נורתה אתמול (שבת) אחר הצהריים משטח רצועת עזה לעבר באר שבע, לראשונה מאז הסתיים מבצע "עמוד ענן". מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה בשמי העיר. אזעקה נשמעה ברחבי העיר טרם היירוט. זמן קצר לאחר מכן, יירטה "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, שתי פצצות מרגמה נפלו באזור נחל עוז, אולם לא נשמעה אזעקה לפני נפילתן.

בתגובה למטח הרקטות, תקף צה"ל פעיל טרור שעסק בהכנות אחרונות לירי לעבר שטח ישראל. בהמשך היום, תקף חיל האוויר יעד טרור בדרום רצועת עזה, שהיה אחראי לפי החשד לשיגור רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל בימים האחרונים. עם זאת, ניסיון החיסול נכשל והגורם לא נהרג, אלא נפצע. מדובר צה"ל נמסר כי בסך הכל הותקפו עשר מטרות במרכז רצועת עזה ובדרומה, בהן משגרים מוטמנים ואתר לייצור נשק.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
הירי התחדש: "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל אופקים
צפו: נמלטים מהרקטות בדרום בזמן הבילוי בבריכה
אחרי עשרות הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

תיעוד נדיר של כיפת ברזל: מהשיגור - עד הפגיעה. שי מכלוף
יירוט של "כיפת ברזל"/שי מכלוף

מוקדם יותר, התפוצצו שש רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה טרם הנפילות. בתגובה לירי לעבר הנגב, תקפו כלי טיס של חיל האוויר שלוש מטרות טרור בדרום רצועת עזה. מדובר בתקיפה ראשונה של צה"ל מאז אמש.

בצהריים נורה מטח רקטות נוסף לעבר ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל העיר אופקים. שש פצצות מרגמה ורקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, מרחבים וחוף אשקלון. חייל צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה באשכול. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

במהלך הלילה נורו כמה רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול. הרקטות ופצצות המרגמה נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. מוקדם יותר אתמול תקף חיל האוויר שלושה יעדי טרור באזור רפיח שברצועה. לפי דובר צה"ל, התקיפה היא בעקבות ירי של עשרות רקטות על יישובי הדרום.

בתוך כך, בכיר בחמאס שלא חשף את שמו אמר אתמול כי "מי שמצפה מחמאס להפסיק את ירי הרקטות בעזה, שיפנה לראש הממשלה רמי חמדאללה". אמירה זו מהווה התנערות של חמאס מהלחץ הישראלי והמצרי, שנועד להשיג הפסקת ראש ברצועה. בכיר בחמאס צוטט אתמול ב-BBC באומרו כי "תושג הפסקת אש עם ישראל בתוך שעות", כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. מהצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס, אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט. אם לא, הם יחטפו מכה קשה מאוד".

השר נפתלי בנט, הגיב להתפתחויות בדרום, וטען: ?האסטרטגיה של 'שקט יענה בשקט' פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב. הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה. איפוק מול הוצאה להורג של שלושה ילדים היא חולשה. מיליון איש שצמודים למקלטים זהו מצב שאי אפשר להמשיך בו".

"אני לא מקבל את האמירה שלפיה אין דרך לעצור את הטילים", הוסיף בנט, "עם ישראל מגלה חוסן מיוחד, מוכן להתגייס לכל משימה, והאמירה צריכה להיות ברורה. אפס טילים על ערי ישראל. אפס סובלנות לטרור. אפס סובלנות להסתה של הרשות הפלסטינית שעולה לנו בדם. זו המדיניות הנכונה".

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully