וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

למרות הדיווחים על הפסקת אש שנרקמה בין ישראל לחמאס, מאתמול נורו מעזה יותר מ-20 רקטות ופצמ"רים. אחת מהן נחתה בקיבוץ וגרמה נזק קל, אין נפגעים. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד שדרות

צילום: צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול עריכה: מתן חדד

חיל האוויר תקף אמש (שישי) שלושה יעדי טרור באזור רפיח. לפי דובר צה"ל, התקיפה באה בעקבות ירי של עשרות רקטות על יישובי הדרום אתמול. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי ישראל מפני כל איום, וימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט", נמסר. במהלך הלילה נורו שתי רקטות לעבר ישובי הדרום, ואחת מהן התפוצצה בשטח פתוח ליד העיר שדרות. לא דווח על נפגעים.


בפיקוד העורף קראו אתמול לתושבים בעוטף עזה להישאר סמוך למרחבים מוגנים מחשש לתגובה מכיוון הרצועה. בשעות הערב החל "טפטוף" של ירי, במיוחד לעבר המועצה האזורית אשכול. זאת, על רקע הדיווחים על הפסקת אש שנרקמה בין חמאס לישראל, אשר אמורה להביא לסיום ההסלמה הנוכחית.

עוד בוואלה! חדשות:
פרסום ראשון: איש חמאס נוסף נעלם מערב החטיפה
ירי באוויר במהלך הלוויתו של הנער מוחמד אבו חדיר
גורם בחמאס: "הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות"

פגיעת רקטה ביישוב במועצת אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שנפלה ביישוב במועצת אשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

הירי מעזה החל כבר אתמול לפנות בוקר, במטחים לעבר שדרות ועוטף עזה. אחר הצהריים נשמעו אזעקות באזור אופקים ונתיבות, אחרי שזוהו שיגורים מרצועת עזה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל שטח ישראל.

במקביל, שלוש רקטות שוגרו מאזור רפיח והן התפוצצו סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. בכל המקרים לא דווח על נזק או על נפגעים. שעה מאוחר יותר שוגר מטח נוסף לעבר המועצה האזורית אשכול שכלל שלוש רקטות. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בתוך אחד הקיבוצים במועצה, וגרמה לנזק קל לבתים ולכלי רכב. מאז אתמול נורו לעבר ישראל כ-20 פצצות מרגמה ורקטות.

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, מסר: "מאז הדיבורים בצהריים על הפסקת אש, נורו לעבר אשכול יותר משש רקטות. אנחנו נמשיך לדבר על הפסקת אש והם ימשיכו לירות. זה המצב באשכול".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס למצב ואמר: "מדינה ריבונית חייבת לשמור על כוח ההרתעה שלה ולהגן על אזרחיה, כל אזרחיה, בכל מקום". לדבריו, לא ייתכן שהתגובה של ישראל תגיע רק בעקבות טילים שיירו לבאר שבע, לאשדוד או לתל אביב. "ירי של המחבלים לעבר תושבי שדרות ועוטף עזה, הוא חמור, וזהו קו אדום שאסור לעבור עליו לסדר היום, בדיוק באותה מידה שפוגעים בעיר גדולה בישראל. אין כאן שתי מדינות ובטח לא שני סוגים של אוכלוסיות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שיגור רקטות מעזה במבצע עמוד ענן, 2012. AP
שיגור לעבר ישראל/AP

בתוך כך, גורם בכיר בחמאס אמר אתמול לרשת BBC: "הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות", כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. דובר חמאס אישר את המגעים בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס. אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט, ושאם לא יהיה שקט הם יחטפו מכה קשה מאוד", אמר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, "המסר ברור מאוד והוא הועבר בצורה ברורה מאוד. אם הם קיבלו על עצמם הפסקת אש חד צדדית ויהיה שקט - אדרבא".

מקורות פלסטיניים ומצריים מסרו לוואלה! חדשות כי ישנה נכונות של שני הצדדים להפסיק את האש אולם לא נקבעה שעה מסוימת שבה תתחיל הפסקת האש. לדבריהם, ההבנה שאליה הגיעו אנשי המודיעין המצרי עם גורמים ישראליים ובכירים בחמאס, היא ש"שקט ייענה בשקט". "אף אחד מהצדדים אינו מעוניין בהסלמה", אמרו. עוד נמסר, כי את המסרים העבירו המצרים לסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, היושב בקהיר.

עדכון ראשון: 16:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully