וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות דדון ויפרח נפגשו: "שלי ואיל איחדו את העם"

הוריה של שלי דדון שנרצחה בצפון באו לנחם את הוריו של איל יפרח, שנרצח עם שני חבריו. האמהות השכולות התחבקו: "יש חור גדול בלב, אבל גם אמונה". יעקב דדון: "מוות לרוצחים"

צילום מסך

יעקב ואילנה דדון, הוריה של שלי דדון שנרצחה לפני חודשיים במגדל העמק, הגיעו היום (חמישי) לנחם את אורי ואיריס יפרח שבנם איל נרצח יחד עם שני חבריו נפתלי פרנקל וגיל-עד שער בידי פעילי חמאס. "מספיק, די לאלימות הזאת. חייבים לעשות לזה סוף. צריך לזעזע את המדינה ולהפוך אותה", אמר דדון במפגש המרגש והטעון שבין שתי המשפחות.

עוד בנושא
הפגנות מחאה על רצח הנער: "ישראל היא מדינת טרור"
אבי הנער שנרצח: "כך חטפו את בני". צפו
קצין בכיר: "המסר לחמאס בעזה - פנינו לא להסלמה"

יומיים אחרי שנקברו שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, באו לשבעה בבית משפחת יפרח באלעד הוריה של שלי דדון, שרוצחי בתם טרם נתפסו. "באנו לנחם את המשפחה ויצאנו מחוזקים", אמר דדון. "יש להם כוח שלנו לא היה, כי אצלנו זה עוד לא פתור ולא כלום". עוד אמר האב: "לא ייתכן שילדים הולכים לעבודה או נוסעים הביתה ורוצחים אותם". הוא הלין על אוזלת היד של המדינה והאשים את הממשלה בכך שהאלימות נמשכת. "כל הממשלה הזאת רדומה. אנשים יוצאים מהבית לעבודה או ללמוד וחוזרים בארונות, זה לא ייתכן". האב השכול אמר כי יש להחיל עונש מוות על רוצחים באשר הם, דבר שלדעתו ירתיע את הפושעים.

"יש לנו אמונה חזקה מאוד. האמונה מחזיקה אותנו", אמרה איריס יפרח לאילנה דדון אחרי שהשתיים התחבקו. "הלב שבור, הילדים לא איתנו, אבל הם נמצאים במקום טוב. תסתכלי מה שקורה בעם ישראל, איזו אחדות, מתי היה דבר כזה? קשה לנו, קשה קשה. שלי לא נמצאת, איל לא נמצא, גלעד ונפתלי לא נמצאים איתנו, יש חור גדול בלב. אבל יש אמונה. אנחנו נראה אותם, בעזרת השם". עוד אמרה: "עם ישראל עובר תקופה לא קלה, אבל אנחנו מאמינים. אסור לנו להישבר. אסור לנו!".

דדון השיבה לה: "זה מה שנשאר לנו. מאוד קשה לי", ויפרח ענתה: "הכוחות נמצאים בנו, הם נמצאים בתוך הלב שלך. זו מלחמה". לדבריה: "הילדים שלנו חיברו את העם - דברים שאנשים גדולים ניסו לעשות ולא הצליחו, הילדים הקטנים האלה, הצעירים האלה הצליחו".

בן דודה של דדון, אסף שריד הצטרף לעמדתו של האב – וקרא לפעולה יותר ניצחת נגד מעשי הרצח והטרור. "מי שלקח חיי אדם צריך לקחת לו את החיים, ואם כבר לא יהיה עונש מוות במדינה כי אין לנו מנהיגים עם ביצים, אז לפחות החמרה בענישה, בתנאים, לא יכול להיות שהם חוגגים, לומדים, מקבלים משכורת מהמדינה והמשפחות שלהם נהנות מזה שהם גיבורים בזמן שאנחנו קוברים את הילדים".

הרב הראשי לישראל דוד לאו שהיה אף הוא בביקור ניחומים באלעד הביע התפעלות מהעוצמה של משפחת יפרח ויצא נגד הפורענות של אנשי הימין נגד אזרחים ערבים. "אני מאוד מקווה שנדע להמשיך לעטוף אותם גם הלאה. התבטאתי אתמול ואמרתי - להעניש את הרוצחים צריך, אבל נקמה פרטית - חס ושלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully