וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ליל שיגורים: מטח רקטות לשדרות, פעוטון נפגע

בבית המשמש כגן ילדים היו גננת ושלושה פעוטות, ששהו במרחב מוגן. איש לא נפגע. כ-15 רקטות שוגרו בלילה ובבוקר, צה"ל תקף ברצועה. ראש עיריית שדרות: "לסיים את הסאגה אחת ולתמיד"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

לילה ובוקר מתוחים בדרום: רקטות ששוגרו הבוקר (חמישי) מרצועת עזה פגעו בשני בתים בשדרות, אחד מהם משמש כפעוטון. בשעת הנפילה היו בו גננת ושלושה ילדים, שמיהרו לחדר ממוגן עם הישמע האזעקה. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למבנים. עוד שלוש רקטות שוגרו באותו מטח. עוד קודם לכן בבוקר התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, מבלי שגרמה לנפגעים או לנזק.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד להסתה: המשטרה תחקור את "קמפיין הנקמה"
הערכה: "רצח הנער בוצע על רקע לאומני"
המחדל של צה"ל: החיפושים החלו 4 שעות אחר הדיווח

רקטה שנורתה לשדרות. יולי 2014. שי מכלוף
עוד שלוש רקטות שוגרו באותו מטח. אחת הרקטות שנפלה הבוקר בשדרות/שי מכלוף

אביחי ג'ורנו משדרות, שביתו נפגע הבוקר מאחת הרקטות, אמר לוואלה! חדשות: "קיבלתי את הטלפון בעבודה וישר הגעתי לפה. התחושות לא נעימות, אבל אנחנו חזקים יותר מהם. נאסוף את עצמנו, נחזיר הכול למקום. החלק הקשה זה הילדים שבטח יהיו בטראומה למשך תקופה, אבל נצטרך לעשות עבודה גם על הילדים גם על הבית". הוא הוסיף כי "צריך לפעול כמה שיותר מהר כי אי אפשר לפעול ככה. אנחנו אמנם חזקים ולא מתייאשים, אבל שיתחילו לעשות משהו כי אי אפשר להמשיך ככה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פגיעה ישירה בבית בשדרות. יולי 2014. ירון רפפורט, מערכת וואלה! NEWS
"חמאס אחראי לחלק מהשיגורים". אחד הבתים שנפגע מהירי, הבוקר בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, ירון רפפורט

עוד קודם לאירועי הבוקר, בשעות הלילה נורו עשר רקטות לעבר שטח ישראל. שלוש מהן התפוצצו בשדרות - שתיים פגעו ישירות בבנייני מגורים, ואחת נוספת נפלה בסמוך למבנה. איש לא נפגע מהירי, אך נזק נגרם לכמה דירות ולכלי רכב. כמו כן, זרם החשמל נותק בחלקים נרחבים מהעיר בשל פגיעה בקו מתח גבוה, ובתום כמה שעות הודיעה חברת החשמל כי האספקה שבה לסדרה. שבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בכל האזורים שבהם התפוצצו רקטות.

גורמים בפיקוד הדרום אמרו הבוקר כי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס הם האחראים לחלק מהשיגורים ביממה האחרונה. "חמאס לא רוצה להגיע לעמוד ענן 2", אמר גורם ביטחון. לדבריו, "ההערכה היא שהירי מגיע על רקע חטיפת ורצח הנער בירושלים. אם המצב יימשך ולא ייפסקו שיגורי הרקטות, ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע". הגורם ציין כי עד כה לא זוהתה מוטיבציה בקרב חמאס להחריף את ההסלמה עוד יותר, וההערכה היא שהסבב האלים יסתיים בתוך ימים ספורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סומכים על ראש הממשלה, על שר הביטחון ועל צה"ל". שדרות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, אמר הבוקר: "אנחנו מתעוררים לסבב נוסף של ירי טילים לעבר יישובי הדרום. הפגיעה היא פגיעה ישירה לעבר הבית ולמזלנו לא היו נפגעים. אנחנו ערוכים יחד גורמי צה"ל". הוא ציין כי הציות להנחיות של כוחות הביטחון מציל חיים, וכי לפי שעה אין הנחיות חדשות.

גם ראש עיריית שדרות אלון דוידי קרא הבוקר לתושבי עירו להישמע להנחיות של פיקוד העורף, וביקש לחזק את רוחם. "תושבים יקרים, אני קורא לכם להישמע להוראות פיקוד העורף, הוראות אלה ממש מצילות חיים", כתב דוידי בדף הפייסבוק שלו. "אני רוצה לחזק את ידיכם ורוחכם וכן לחזור ולהזכיר כי לרשותכם עומד מרכז חוסן, אשר רוצה ויכול לתת לכם סיוע ומענה לחרדות, חוסר שקט, שאלות ועדכונים. היותנו עורף חזק היא דוגמה ומופת לכל אזרחי ישראל, אשר עיניהם נשואות אלינו ותפילותיהם לשלומינו. אנו סומכים על ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל כי ידעו לתת מענה הולם לבעיה ולסיים את הסאגה הזו אחת ולתמיד. צה"ל הוא צבא חזק ועם עורף חזק, כמותכם, צה"ל חזק עוד יותר". מספר הטלפון של מרכז חוסן בשדרות הוא 08-6611140.

שלוש רקטות התפוצצו בשדרוץ. שי מכלוף
אחד הבניינים שנפגעו בשדרות, הלילה/שי מכלוף

בתגובה לירי, חיל האוויר תקף הלילה 15 מטרות טרור של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו משגרים מוטמנים, מתחמי אימונים ואתרים לאחסון של אמצעי לחימה. בהודעת הצבא נמסר כי "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל מפני כל איום וימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

שמעון עמר, שמתגורר בסמוך לאחד המבנים שנפגעו הלילה בשדרות, סיפר: "שמעתי 'צבע אדום' ופיצוצים חזקים והרגשתי שזה קרוב. רצתי לבית של אחותי וראיתי שהוא הרוס". לדבריו, "היה פה נס. הרקטה פגעה בבית והיא לא הספיקה להגיע לממ"ד עם הילדות שלה". ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס לנפילת הרקטות בעירו, ואמר כי "שדרות היא עיר של ניסים, ברוך השם שאין לנו נפגעים בנפש".

שלוש רקטות התפוצצו בשדרות. שי מכלוף
מכונית שניזוקה מרקטה בשדרות, הלילה/שי מכלוף

אתמול התפוצצו בנגב המערבי 16 רקטות ופצצות מרגמה. אמש יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה, אחת בשמי אשקלון ואחרת בשמי המועצה האזורית שדות נגב. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת שדות נגב ועוד שתיים התפוצצו ליד קיבוץ במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק, מלבד לול תרנגולים שנפגע בשדות נגב. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזורים שבהם התפוצצו הרקטות.

מוקדם יותר התפוצצו יותר מעשר פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול ואחת נוספת התפוצצה בשטח הרצועה. נוסף על כך, התפוצצה אתמול רקטת קסאם במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

חיל האוויר תקף אמש יעד ברצועת עזה. המטרה הייתה ככל הנראה משגר שנורו ממנו פצצות מרגמה אל עבר הנגב המערבי. אחר הצהריים סגר צה"ל את מעבר כרם שלום לתנועה בשל השיגורים אל עבר ישראל.

מתחילת 2014 שוגרו לעבר ישראל יותר מ-280 רקטות.

(עדכון ראשון: 20:11)

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully