וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נעצר אביו של אחד החשודים בחטיפת הנערים

29.6.2014 / 20:00

מקורות פלסטיניים בחברון מסרו כי עומאר אבו עיישה, אביו של אחד החשודים במעורבות בחטיפה, נעצר. בעברו היה פעיל חמאס ונעצר על ידי ישראל. איתו נעצרו 9 בני משפחה נוספים

צילום: עומר מירון, אלי מנדלבאום, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(בסרטון: אלו שני החשודים בחטיפת הנערים)

כוחות צה"ל עצרו הלילה (ראשון) את עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו עיישה, החשוד במעורבות בחטיפת שלושת הנערים בגדה המערבית - כך טוענים כלי תקשורת פלסטיניים. בעברו היה האב פעיל חמאס ונעצר על ידי ישראל בשנת 1995 אחרי שהסתיר בביתו מבוקש של חמאס. על פי הדיווח, יחד עם אבו עיישה נעצרו תשעה בני משפחה נוספים. סיבת מעצרם אינה ברורה ולא ידוע האם יש קשר לחטיפת הנערים.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
חטיפת הנערים שכנעה אותי סופית | דעה
הכלי שמבצע "סיכול ממוקד" עבור חיל ההנדסה. צפו
פועלים לאיתור החטופים: "חפשו כל פרט ותחשבו על האימהות"

משפחתו של עאמר אבו עישה החשוד בחטיפת הנערים, חברון. ללא קרדיט,
היה בעבר פעיל חמאס ונעצר על ידי ישראל ב-1995. עומאר אבו עיישה/ללא קרדיט

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי מרואן אל-קוואסמה בן ה-30 ועאמר אבו עיישה בן ה-32 הם שני החשודים בביצוע החטיפה. אל-קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס. הוא חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו - שנחשב לפעיל חמאס - נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

לדברי משפחות החשודים, שניהם נעדרו מבתיהם מאז יום חמישי לפני שבועיים, שבו נחטפו הנערים. בראיון מיוחד שהתקיים עם שליח וואלה! חדשות בביתו שבחברון בטרם נעצר על ידי הצבא, סיפר אביו של אבו עיישה כי בנו בילה עמו ביום חמישי ולאחר שהתפללו השניים בשעות אחר הצהריים, יצאו לחגיגה משפחתית. עוד סיפר האב, כי באותו היום אמר בנו לכלתו כי הוא ייעדר מהבית לכמה ימים.

עאמר אבו עישה ומרואן אל קואסמה מחברון החשוד בחטיפת הנערים. באדיבות השב"כ, מערכת וואלה! NEWS
קוואסמה ואבו עיישה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות השב"כ

האב סיפר כי לאחר שהלכו לשמחה המשפחתית יחדיו, עזב בנו ולא פירט לאן. לדברי האב, בלילה שבין שישי לשבת, הגיעו כוחות ישראלים מיוחדים לבית ופרצו את הדלת של המבנה. הם חקרו את בני המשפחה ושאלו על מקום הימצאו של עאמר.

האב סיפר כי נכדיו, שלושה במספר, לקו בחרדה וכלתו נעצרה ונלקחה על ידי השב"כ הישראלי. לאחר כמה שעות במעצר שוחררה לביתה. לדבריו, היא נשאלה היכן נמצא בעלה ואם יצר עמה קשר לאחרונה, אולם היא הכחישה שהיא יודעת דבר מה על מיקומו וסיפרה לחוקרים שמאז יום חמישי אחר הצהריים לא ראתה אותו.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully