וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רקטה אותרה במפעל שנשרף בשדרות: "אחת למיליון"

29.6.2014 / 8:45

עובדי מפעל "דנבר" גילו רקטה נוספת עם הגיעם לזירת הדליקה, שנגרמה עקב ירי מרצועת עזה. לטענת גורם ביטחוני, מדובר באירוע נדיר. לפני חמש שנים כבר אירעה שריפה במפעל

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

עובדי מפעל "דנבר" בשדרות הגיעו הבוקר (ראשון) למקום עבודתם שעלה אמש באש בשל ירי רקטות מרצועת עזה, ואיתרו שרידי רקטה נוספת, בסמוך למקום נפילת הרקטה שנמצאה אתמול. לאור מציאת הרקטה הבוקר, עולה כי הפיצוץ במפעל הצבע נגרם בשל שתי רקטות ולא אחת כפי שסברו בתחילה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי מציאת שתי רקטות שמתפוצצות בסמוך זו לזו היא מקרה נדיר. "זה אירוע מוזר", אמר, "שיכול לקרות אחת למיליון".

זו אינה השריפה הראשונה שמתרחש במפעל הדרומי. לפני חמש שנים, ביולי 2009, אירעה דליקה במפעל, אז במיקומו הקודם באופקים הסמוכה. הסיבה לפרוץ השריפה אז הייתה ככל הנראה הצתה מכוונת, והיא גרמה לנזק בשווי 16 מיליון שקלים. הבוקר הגיעו אנשי מס רכוש אל המפעל ואמדו את הנזק בשריפה הנוכחית בעשרה מיליון שקלים.

בעלי המפעל, ברוך קוגן, התקשה להסתיר את ההלם שתקף אותו מכך שבית העסק שלו עלה פעם נוספת בלהבות. "הנזק עצום, לפני חמש שנים נשרף לי המפעל באופקים. לאחר מכן העברתי את המפעל לשדרות ועכשיו הוא נשרף גם פה", אמר קוגן בצער. לדבריו, האסון "נפל עלינו כמו פצצת אטום".

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף 12 יעדים ברצועת עזה
רקטה התפוצצה בשדרות, שני מפעלים עלו באש
תיעוד: כך חוסלו פעילי הטרור בעזה

היום שאחרי השריפה באזור התעשייה בשדרות. יוני 2014. שי מכלוף, צילום מסך
המפעל השרוף בשדרות, הבוקר/צילום מסך, שי מכלוף

מהפיצוץ שאירע אמש ב"דנבר" נפצעו שלושה בני אדם: גבר בן 50 שנפגע באורח קל בגפיים, גבר כבן 60 שספג חבלות קלות וצעיר כבן 23 שנכווה קלות בידיים. ארבעה עובדים שהיו במקום בזמן נפילת הרקטה הצליחו לחלץ את עצמם בשלום.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגיע הבוקר לזירת השריפה ושוחח עם העובדים והמנהלים של המפעלים שנפגעו באירוע. "צבא ההגנה לישראל יגיע לכל אויבנו. עוצמתה של מדינת ישראל היא זו הביטחונית אך גם זו החברתית. תושבי שדרות והסביבה הראו עוצמה גדולה. כולם חזרו לשגרה והולכים לעבודה וזה מראה על כוחנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
היום שאחרי השריפה באזור התעשייה בשדרות. יוני 2014. שי מכלוף, צילום מסך
"כמו פצצת אטום". שדרות, הבוקר/צילום מסך, שי מכלוף

שעות אחדות לאחר הירי לשדרות תקף צה"ל 12 יעדים ברחבי רצועת עזה. שלושת הראשונים, שהותקפו בשעות הערב, היו לפי צה"ל משגרי רקטות שהוטמנו במרכז הרצועה. תשעה יעדים נוספים הותקפו במהלך הלילה: אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון הרצועה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור במרכז הרצועה וכן שלושה משגרים מוטמנים ושלושה מוקדי פעילות טרור בדרום הרצועה.

מצה"ל נמסר כי בשני סבבי התקיפות זוהו פגיעות מדויקות במטרות. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וכלל שיידרש נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות". על פי דיווחים פלסטיניים, שניים מהיעדים בדרום הרצועה היו רפיח וחאן יונס, שם ניזוקו בתי מגורים. לא ידוע על נפגעים בנפש.

לפניות לכתב יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully