וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלי שמבצע "סיכול ממוקד" עבור חיל ההנדסה. צפו

28.6.2014 / 18:15

ה-1CX הוא פיתוח חדש שמאפשר לצה"ל לחפש אחר החטופים בשטח צפוף בלי לפגוע בתשתיות או בחפים מפשע. "הצבא הבין שבשביל הקסבות של שכם הוא נדרש לפעילות כירורגית וזהירה"

צילום: שי מכלוף

כוחות צה"ל שפועלים ביהודה ושומרון נאלצים להתמודד עם תנאים שונים מהשטח הפתוח ולעמוד מול האתגרים שמציבה להם הזירה האורבנית. השאיפה לפעילות המבצעית היעילה ביותר בשטחים העירוניים מבלי שייפגעו בלתי מעורבים בשטח העבודה הצפוף, הביאה את צה"ל להפעיל הבוקר (שבת) את ה-1CX. הכלי המתקדם הופעל באזור הכפרים שבגזרת יהודה וסייע לכוחות לחפש אחר שלושת הנערים החטופים - ואחר חוטפיהם. מדובר בכלי הנדסי ממוגן, קומפקטי, קל לשינוע וחסכוני בדלק. הוא יודע לבצע פעולות הריסה, חפירה ואף לפתוח נתיבי נסיעה בזמן קרב.

עוד בנושא צבא וביטחון:
תיעוד: כך חוסלו פעילי הטרור בעזה
האיום מעיראק מתקרב: "ישראל תסייע צבאית לירדן אם תותקף"
בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף 4 יעדים ברצועה

1CX, הכלי החדש של צה"ל לפעילות מבצעית בשטחים עירוניים. שי מכלוף
ממוגן, כירורגי וחסכוני. ה-1CX/שי מכלוף

החיפוש אחר הנערים החטופים הוא טבילת האש המבצעית הראשונה של הכלי. לדברי גורמים בצה"ל, ה-1CX יהיה כעת בשימוש בחיל ההנדסה בלבד ואם תוכח יעילותו בשטח, ירכשו אותו עבור יחידות נוספות בצה"ל. לדבריהם, בעבר היו מכניסים טרקטורים גדולים שהיו פוגעים בתשתיות ובבתים. כעת הכלי החדשני הוא למעשה "הסיכול הממוקד של חיל ההנדסה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דחפורים ברצועת עזה.. AP
הרבה יותר קומפקטי מכלים אחרים . דחפור צה"לי באזור רצועת עזה/AP

"ככל שחולף הזמן, כולם מבינים שהצבא שלנו נדרש לפעילות כירורגית במקומות הכי צפופים בעולם כמו הקסבות של שכם, חברון וג'נין", הסביר לוואלה! חדשות גורם בכיר בצה"ל. "ה-1CX לא רק ממוגן, אלא גם זריז, קטן עוצמתי והעזרה שלו לכוחות היא מאוד אפקטיבית בזמן אמת. הוא גם מתלווה לכוחות וגם מעביר אותם ממקום למקום". הוא הוסיף כי יש קושי רב להעביר כלים הנדסיים לאזורים צפופים וכי יש חשש לפגיעה במבנים, בכלי רכב או בחוטי חשמל באזורי הפעילות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully