וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים תחקיר חדירת המחבל בדרום: קצינים הודחו

26.6.2014 / 18:13

ממצאי חקירת האירוע, שבו חדר מחבל חמוש ברימון רסס למושב יתד שבנגב המערבי, הובילו לפעולות משמעתיות נגד קצינים בפלוגה ולנזיפה במפקד הפלוגה. הערה פיקודית נרשמה בתיקו של מפקד הגדוד

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) על סיום חקירת האירוע שבו חדר מחבל חמוש למושב יתד שבנגב המערבי בתחילת השבוע, ונתפס על ידי כוחות צה"ל כשהוא חמוס ברימון רסס. לאור התחקיר, שנערך בראשות אלוף פיקוד דרום שלמה תורג'מן, הוחלט על הדחת סגן מפקד פלוגת חיל הרגלים וקצינת המבצעים בחמ"ל הגדודי, לאור התנהלותם באירוע. כמו כן, נשמה הערה פיקודית בתיקו האישי של מפקד הגדוד, וכן נזיפה ודחיית מתן דרגה למפקד הפלוגה. בנוסף, יתקיים הליך שיפוטי בדין משמעתי לסמלות המבצעים בחמ"ל הגדוד ולגשש הסיור, וכן לתצפיתנית.

מהתחקיר עלה כי מערכת ההתראה שהפעילה הגדר החכמה התקבלה אמנם בחמ"ל על ידי התצפיתנית של חיל האיסוף הקרבי, אך מסיבה שאינה ברורה היא סימנה על המסך את נקודת החדירה במיקום הלא נכון ולכן הוקפצו כוחות צבא וגששים אל הנקודה הלא נכונה. שנית, התחקיר מעלה תהיות בכל הנוגע לתפקוד הגששים באירוע. מתברר כי עקבות המחבל לא זוהו על ידיהם לאחר ההתרעה על קיום האירוע, וגם לא בפתיחת הציר שעשו עם אור ראשון יחד עם כוחות צבא נוספים.

פלסטיני שחדר מרצועת עזה נתפס עם רימון בכניסה ליישוב יתד בנגב המערבי. 22 ביוני 2014. שי מכלוף
הדחות ונזיפות בקצינים המעורבים. הכניסה למושב יתד, תחילת השבוע/שי מכלוף

האירוע התרחש ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות. הוא החל לאחר שסייר של מערך האבטחה המרכזי באזור חבל שלום זיהה דמות חשודה. הדמות נעצרה ובזיהוי שנעשה לה נתגלה כי מדובר במחבל שחדר מדרום רצועת עזה לשטח ישראל כשעל גופו מוסתר רימון. כוחות צה"ל הוקפצו למקום, עצרו את המחבל והעבירו אותו לחקירת כוחות הביטחון.

מאור חביביאן, סייר הביטחון שלכד את המחבל, שיחזר את האירוע. "גיא, חברי לצוות, עשה סיבוב על הציר המרכזי בארבע לפנות בוקר", סיפר. "הוא זיהה בחור שנראה מוזר, עצר את הרכב וירד לבדוק מה קורה. הגעתי למקום והוא דיבר אתנו בערבית, ושמנו לב שמשהו מוזר. דרכנו עליו את הנשקים. הוא היה לחוץ וניסה להוציא משהו מהגב. צעקתי לגיא, 'יש לו רימון' והוא נתן לו בעיטה ואז הרימון עף הצידה. נטרלנו אותו והזעקנו את כוחות הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully