וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת הרעב של העצירים הפלסטינים

25.6.2014 / 1:42

לפי דיווחים, השביתה שארכה 63 ימים תמה בעקבות הסכם עם שב”ס שפרטיו יתפרסמו לאחר שישתחררו העצירים מבתי החולים. אמש קידמה הממשלה את חוק ”ההזנה בכפייה” השנוי במחלוקת

הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים בג'נין. AP
הפגנה למען שחרור אסירים בעיר ג'נין/AP

העצירים הפלסטינים ששבתו רעב בבתי הכלא בישראל הודיעו על הפסקת השביתה, שנמשכה כ-63 ימים - כך אישר הלילה (רביעי) שר האסירים הפלסטיני, שאוקי עיסא. שביתת הרעב החלה לאחר שהעצירים תבעו את הפסקת השימוש במעצרים המינהליים ואת שחרורם. ההודעה הגיעה לאחר שאתמול קידמה הממשלה הצעת חוק שתאפשר הזנה בכפייה של אסירים ביטחוניים שובתי רעב.

על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, סיום השביתה בא בעקבות הסכם בין הנהגת האסירים לשירות בתי הסוהר, שפרטיו יימסרו כאשר העצירים ישוחררו מבתי החולים שבהם הם מאושפזים. בהודעה מטעם הנהגת העצירים שובתי הרעב, נמסר כי ההחלטה על ההסכם התקבלה "בעקבות מגעים עם ראשי המודיעין בבתי הכלא הישראלים, ולנוכח התוקפנות על העם הפלסטיני".

עוד על שביתת הרעב של האסירים
בתגובה לחטיפה: ישראל תחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס
מזכ"ל האו"ם: מודאג ממצבם של האסירים השובתים רעב
גזירות האסירים הביטחוניים: לא יצפו במונדיאל

שחרור אסירים פלסטינים לגדה, אוגוסט 2013. טלי מאייר
חגיגות לציון שחרור אסירים פלסטינים/טלי מאייר

לפני כשבועיים הפסיקו שלושה מבכירי המנהיגים של חמאס את שביתת הרעב ושבו לאכול. השלושה הם חסן סלאמה, עבאס א-סייד, ומחמוד שרייתח, השפוטים למאסרים רבים בגין מעורבותם בפיגועים קשים נגד אזרחים ישראלים, בין היתר הפיגוע במלון "פארק" בנתניה בליל הסדר ב-2002, ונחשבים כיום לאישים הבכירים ביותר של החמאס הכלואים בישראל.

השביתה לא זכתה לתמיכת נלהבת ברשות הפלסטינית. בלשכת יו"ר הרשות, אבו מאזן, ראו בשביתת הרעב של העצירים כמהלך של חמאס, שנועד לייצר תסיסה בקרב הציבור הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לפני ההסכם: הממשלה קידמה הזנה בכפייה

במקביל, אתמול הושגה הסכמה בקואליציה להמשך קידום הצעת החוק שיאפשר הזנה בכפייה של אסירים ביטחוניים שובתי רעב. ביום ראשון בערב איימו במפלגת "יש עתיד" להצביע נגד החוק ולהפיל אותו, אם לא יתאפשר שבוע נוסף של דיונים בפרטי החוק. אלא שההסתייגויות שהתקבלו אמש סיפקו את ראשי המפלגה, שהחליטו להתייצב מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאפשר לו לסיים את חקיקת הבזק של החוק המורכב בשלוש קריאות, תוך שלושה שבועות בלבד.

ההסתייגויות שהוכנסו לחוק, שלפיהן יועלה הרף הנדרש להזנה בכפייה כך שיוזנו אסירים בסכנת חיים בלבד, וכן רופאים לא יחויבו לבצע את ההליך בניגוד לרצונם, הביא את חברי יש עתיד ליישר קו עם עמדת הליכוד. לאור הסיכום, יועלה החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב. טרם ידוע מה יעלה בגורל הצעת החוק, לנוכח סיום שביתת הרעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully