וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה אישר את חשש המשפחה: "קבר חלל צה"ל נמצא ריק"

24.6.2014 / 16:20

קרובי ציון טייב, נעדר ממלחמת יום הכיפורים פנו למדינה, לאחר שפתחו את קברו בחודש שעבר וגילו שהוא ריק. מומחה לזיהוי פלילי אישר הגרסה. צה"ל: "נגיב כשנקבל את תיעוד החפירה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

משפחתו של ציון טייב הנעדר מאז מלחמת יום הכיפורים פנתה בשבוע שעבר לצה"ל בדרישה שיוכרז כנעדר, לאחר שביום הזיכרון האחרון פתחו בני המשפחה את קברו וגילו כי הוא ריק משרידי אדם. עורך הדין שלמה ציפורי, המייצג את המשפחה, דרש זאת במכתב שנשלח לראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי. הסיפור פורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

הקבר הריק: ראש אכ"א תבקר את משפחתו של רב"ט טייב

במכתב לברביבאי נכתב בין היתר: "ב-7 במאי 2014 התקיימה פגישה במשרדך בהשתתפות נציגים ממשפחת החייל, יושב ראש ארגון יד לבנים, אלי בן שם, והחתום מטה, וזאת לאחר שבחפירה שבוצעה בהר הרצל בקבר המשויך על ידי צה"ל לציון טייב, התברר כי לא מצויה בו גופה או שרידי גופה כלשהם". בעקבות הגילוי האמור, נכתב במסמך, דורשים נציגי משפחת טייב שצה"ל יכריז על ציון כנעדר וינקוט בכל הפעולות הנגזרות מהכרזה זו.

עוד בוואלה! חדשות:
נעצרו שני חשודים בניסיון החיסול הכושל בבת ים
אנדרטות נותצו ליד יד ושם עליהן נכתבו שמות החטופים
להיט פופ וכבשים: הראיות ששלחו עיתונאים לכלא

ציון טייב, נפל במלחמת יום כיפור. אתר הקשר והתקשוב,
"לא ראיתי עצמות כלל בתוך הקבר". רב"ט טייב/אתר הקשר והתקשוב

המשפחה דורשת שיוקם צוות חקירה מיוחד, בשיתוף אגף כוח אדם, אגף המודיעין, המוסד ושירות הביטחון הכללי, שיבחן מחדש את עמדת צה"ל, שלפיה גופתו של טייב זוהתה בוודאות ובחנה את האפשרויות האחרות ביחס לנסיבות היעדרותו. בנוסף, דורשת המשפחה מצה"ל למנות צוות חקירה שיענה על השאלה מדוע לא נטמנה גופה כלשהי בקבר בהר הרצל - בניגוד למה שנמסר למשפחה לאורך שנים. כמו כן, המשפחה דורשת כי לאותם צוותים יצורף נציג מטעם המשפחה.

למכתב צורפה חוות דעתו של אבנר אוזנגרטן, מנהל המכון הפורנזי, שהיה אמור ליטול דגימות די.אן.איי של שרידי הגופה ולהשוותם לדגימות בני המשפחה. אוזנגרטן היה בין היתר ראש המעבדה לסיבים ופולימרים ביחידה לזיהוי פלילי של המשטרה, ומומחה לחקירה ושיחזור של תאונות דרכים במכללה לביטחון וחקירות.

בתצהיר שמסר מונה אוזנגרטן את הפעולות שנעשו בקברו של החייל בהר הרצל ב-2 במאי השנה, ערב יום הזיכרון. התצהיר ניתן במקום עדות בבית משפט. "עומק החפירה שראיתי היה כ-180 ס"מ מתחת ליציקת הבטון שבקבר, וכ-240 ס"מ מתחת לכרית שעל הקבר", נכתב. "לא ראיתי עצמות כלל בתוך הקבר. להערכתי החפירה נעשתה לעומק סביר בו תהיה טמונה גופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תגובת דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "החלל ציון טייב ז"ל נפל במלחמת יום הכיפורים בהגנה על המדינה והובא לקבר ישראל, לאחר שזוהה בהתאם לכללים המקובלים וביניהם טביעות אצבע. לאור פניית המשפחה לבג"ץ בבקשה לפתוח את קברו, ניתן בחודש פברואר האחרון פסק דין אשר קיבל את עמדת המדינה וקבע כי זיהויו של רב"ט ציון טייב תקף. יודגש כי במפגש שהתקיים ביוזמת צה"ל ביקשו נציגי צה"ל מהמשפחה את התיעוד המציג את פתיחת הקבר על ידם, ובא כוחה של המשפחה אשר נכח בפגישה התחייב להעבירם. עד כה טרם הועבר התיעוד, ועל כן אין באפשרותנו להתייחס לטענותיה באשר לממצאים, שלכאורה העלתה פתיחת הקבר, אשר נעשתה באופן בלתי חוקי".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "לכשיתקבלו החומרים בצה"ל, הם ייבחנו באופן מקצועי וענייני. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה ככל שיידרש. תשובה למכתב המדובר תימסר במישרין לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully