וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות החטופים: "לא יכול להיות שהעולם שותק"

24.6.2014 / 3:16

אימהות הנערים החטופים המריאו לז'נבה, שם יופיעו במועצת זכויות האדם של האו?ם במטרה להשיג תמיכה בינלאומית. טרם עלייתן למטוס אמרו: "הגיע הזמן שהעולם יראה מה הוא מסוגל לעשות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

12 ימים לאחר שהחלו החיפושים אחר הנערים החטופים, בת גלים שער ואיריס יפרח, האימהות של גיל-עד ואיל, עלו הלילה (שלישי) על טיסה לז'נבה, שם ייפגשו עם רחל פרנקל, אמו של נפתלי שהקדימה לטוס בשעות הצהריים, ויקיימו סבב פגישות עם גורמים בקהילה הבינלאומית והתקשורת הזרה. רחל פרנקל גם תדבר בפני מועצת זכויות האדם של האו?ם. האימהות החליטו לטוס לז'נבה כדי לעורר את דעת הקהל העולמית בנושא חטיפת הבנים וליצור לחץ וגינוי בינלאומי למעשה החטיפה.

"אנחנו רוצים להגיד לעולם שלא יכול להיות שילד נעלם מהבית ופשוט לא מוצאים אותו", אמרה בת גלים שער, אמו של גיל-עד, לפני עלייתן למטוס. "המציאות הזאת בלתי נסבלת ואני מקווה שנצליח להביא את העולם, שיהיה אתנו". שער הוסיפה כי העובדה שבעולם לא התייחסו במידה רבה לאירוע החטיפה הפתיעה אותה. "אנחנו בשוק שהעולם בשקט, השתיקה הזאת לא מובנת. עברו 12 ימים והעולם שותק. אנחנו רוצים לנער קצת את העולם בעניין הזה, יש פה עוול".

עוד כותרות בנושא חטיפת הנערים:
חאלד משעל מודה: "אין לנו מידע על החטופים"
ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמיים
אלה המרוויחים הגדולים מחטיפת הנערים

בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014. ניב אהרונסון
"אנחנו רוצים את הבנים בבית". איריס יפרח ובת גלים שער בנתב"ג, הלילה/ניב אהרונסון

שער אמרה כי בפי האימהות מסר שהן רוצות להעביר לעולם. "המסר פשוט, אנחנו רוצים את הילדים בבית. אנחנו רוצים שהעולם יגנה ויפעל בעניין. אנחנו רוצים שהמציאות בארץ תשתנה, לא יכול להיות שיהיו פה חטיפות ילדים, זה לא לגיטימי בשום מצב", אמרה. "לעולם יש הרבה כוח. הוא יכול להפעיל סנקציות, להסביר לחמאס שזה לא לגיטימי. ואנחנו רוצים לראות את הכוח הזה. בשביל מה יש או"ם? בשביל מה יש את הארגון לזכויות הילד? זה הזמן לפעול, לא לדבר בסיסמאות, הגיע הזמן שהם יראו מה הם מסוגלים לעשות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014. ניב אהרונסון
"בשביל מה יש או"ם? בשביל מה יש ארגון לזכויות הילד? זה הזמן לפעול". שער בנתב"ג/ניב אהרונסון

לגבי הביקורת על השימוש בטרמפים אמרה שער: "אני חושבת שכולם מבינים שזה לא הנושא וזה לא נכון להיתפס לזה. העובדה שילד יוצא מהבית ולא חוזר הביתה היא קשה ולא נכונה. אם נשיג תקציבים ונשיג הסעות לילדים, הטרוריסטים יפסיקו לפעול?".

איריס יפרח, אמו של איל, העבירה מסר אופטימי בטרם עלייתה למטוס. "הבנים יודעים שנעשה הכול כדי להחזיר אותם הביתה. הכול. כוחות הביטחון עושים את כל המאמצים למצוא את הבנים, ממשלת ישראל עושה הכול, ואנחנו מאמינים שזה ייגמר בטוב עם קצת סבלנות. זה לא דבר קל, אנחנו מאמינים, מקווים ומתפללים".

"חיבור מרגש"

אמש קיים משרד החינוך מפגן הזדהות ותמיכה למען הבנים החטופים ובני משפחותיהם. באירוע השתתפו אלפי בני נוער מכל המגזרים, מועצות הנוער, תנועות הנוער ארגונים חברתיים ומתנדבי שנת שירות. בני הנוער קיימו מפגשי שיח בנושא ערבות הדדית ואחדות העם בעת צרה ובשגרה, וכן שרו וניגנו יחד.

מפגן הזדהות ותמיכה למען הבנים החטופים של משרד החינוך. צילום: ששון תירם, ספק 500
"מסר של שותפות גורל ותקווה למשפחות". אירוע משרד החינוך למען החטופים, אמש/ספק 500, צילום: ששון תירם

האירוע התקיים ביוזמה של המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך, במסגרתו לומדים שניים מהנערים החטופים, בשיתוף ארגון "מתחברים", תחת הסיסמה "מתחברים להשיב את הבנים הביתה".

ד"ר בני פישר, ראש המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך אמר במהלך האירוע כי "לבני הנוער כוח לשמש כסמן ערכי לחברה הישראלית, להוביל קריאה לאחדות וערבות הדדית ולחפש את המכנה המשותף בינינו, בלי ציניות". לדבריו "החיבור המרגש כאן הערב בין בני נוער מכל המגזרים והיכולת להתלכד בלב אחד ובתפילה אחת מעבירים מסר של שותפות גורל ותקווה למשפחות החטופים ולנו כעם".

אתמול בבוקר נפגשו בשנית משפחות שלושת הנערים החטופים ביישוב טלמון. ההורים הגיעו להתנחלות כדי לחזק אחת את השנייה ולהציג חזית מאוחדת, זאת על רקע הנחת העבודה שלפיה השלושה עדיין בחיים. אופיר שער, אביו של גיל-עד, אמר: "אנו בוחנים דרכי פעולה להשבת הבנים". הוא הוסיף כי "העלנו רעיונות שונים לדרכי פעולה להשבת הבנים. ישבנו עם רבני הקהילות ודיברנו איתם על המשך והגברת שיתוף הפעולה בין המשפחות".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully