וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצות בעוטף עזה: "הקיצוץ בביטחון - הפקרות"

23.6.2014 / 23:30

בעקבות ההחלטה לקצץ בתקנים של קציני הביטחון ביישובי הגדר, ערכו ראשי המועצות ישיבת חירום ופנו לשר הביטחון. "מי שיושב במזגנים מרגיש בטוח, אך תושבי קו העימות לא בטוחים"

צילום מסך

(שרידי רקטה אותרו אתמול בחוף אשקלון: "שוב מפחדים")

ראשי המועצות בעוטף עזה וקציני הביטחון באזור ערכו הערב (שני) ישיבת חירום, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל את כל תקני הרבש"צים (רכז ביטחון שוטף צה"לי) וכיתות הכוננות בישובים הממוקמים מעל שבעה קילומטרים מגדר הגבול עם רצועת עזה. בסיום הישיבה נמסר: "מדובר בהפקרות של פיקוד העורף. מי שיושב במזגנים מרגיש בטוח, אך התושבים בקו העימות אינם בטוחים".

ראשי המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב הוסיפו במהלך הדיון: "ביטול תפקיד רכז הביטחון, הגורם המרכזי והחשוב ביותר באבטחת היישובים בקו העימות, הוא חסר היגיון. המהלך בוצע במפתיע, מבלי ליידע אותנו. אם שר הביטחון לא יבטל את הגזירה, אנחנו בעוטף עזה מבטלים את כיתות הכוננות ומסירים אחריות. האחריות על ביטחון היישובים תעבור לצה"ל".

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה מגיבה לתקיפת ישראל: הפרה בוטה של ריבונותנו
נטמן ההרוג מאש סורית: "לא הספיק ליהנות מהחופש"
תחקיר חדירת המחבל בדרום: הגששים לא זיהו העקבות

חיילים בכיפת באשקלון ,נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"האחריות על ביטחון היישובים תעבור לצה"ל". חיילים בסוללת "כיפת ברזל" באשקלון/נמרוד סונדרס

במהלך הישיבה, הטיחו ראשי המועצות ביקורת קשה בבכירי המערכת הביטחונית: "מדובר בחלמאות ובעצת אחיתופל שניתנה לשר הביטחון. אם ההחלטה לא תשתנה, המצב בעוטף עזה יהיה קשה מאוד. כשיש אירוע ביטחוני והקסאמים נופלים בעוטף עזה, הם באים להצטלם פה ויוצאים מהמזגנים, אבל כשצריך לקבל החלטות שכאלה הם יושבים במשרדים".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, ציין באיגרת לתושבים: "גזירה תקציבית חדשה שנוחתת עלינו מפיקוד העורף מאיימת על עבודת הרבש"צים בישובים שלנו. משמעות המצב הוא שאנחנו יוצאים למאבק. ברור לכולנו שבעוטף עזה רבש"צ לא יכול לעבוד בחצי משרה ושהקיצוץ הזה מעיד על ניתוק ואטימות למצב בעוטף עזה, שרחוק מלהיות שקט ורגוע".

עוד עדכן ילין כי הועבר מכתב בנושא לשר הביטחון משה יעלון, החתום על ידי ראשי המועצות בעוטף עזה. ההודעה בדבר ההחלטה הועברה לפני כשבוע על ידי פיקוד העורף במכתב לראשי המועצות.

בצל דברי הביקורת, הוכחה לחשיבות הכוח האזרחי ביישובי עוטף עזה ניתנה אתמול כשמחבל פלסטיני חמוש ברימון רסס הצליח לחדור מרצועת עזה למושב יתד שבנגב המערבי, ונתפס על ידי הרבש"צים. מתחקיר ראשוני שבוצע בצבא, עולה כי טעויות מצד גורמי אבטחה שונים בגזרה הם שככל הנראה הובילו לאירוע החמור. יתד נמצא בטווח של בין ארבעה לשבעה קילומטרים מגדר הגבול. לפי החלטת פיקוד העורף, החל מחודש ספטמבר הקרוב, יקוצץ תקן הרבש"צ בישוב לחצי משרה, ויקוצצו מרכיבי הביטחון בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully