וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטמן ההרוג מאש סורית: "לא הספיק ליהנות מהחופש"

הלווייתו של מוחמד קראקרה, בן 13, נערכה בהשתתפות אלפים בעראבה שבגליל. המשפחה מזועזעת: "דורשים לבדוק מדוע לקח לרשויות זמן להגיש טיפול". אביו יצא נגד תקיפת צה"ל בסוריה

מוחמד פהמי קראקרי בן ה 12 שנהרג בגבול סוריה. פאנט
"סיפר לחברים שהוא יוצא עם אבא לטיול". מוחמד קראקרה/פאנט

הלווייתו של מוחמד קראקרה, תושב עראבה בן 13 שנהרג אתמול מפגיעת ירי נגד טנקים ברמת הגולן, נערכה היום (שני) בבית הקברות ביישוב שבגליל. הנער התלווה אל אביו, פהמי קראקרה, שעסק בעבודות תשתית בגדר המערכת, ביומו הראשון של החופש הגדול.

פהמי, שנפצע בינוני ואושפז בבית החולים זיו בצפת, אמר בהלוויה: "הוא היה מאושר וסיפר לחברים שלו שהוא יוצא עם אבא לטיול ארוך. אני לא מאשים אף אחד בתקרית הזאת". הוא התייחס לתקיפת צה"ל בסוריה, לאחר הירי לעבר ישראל: "התגובה של צה"ל לא תחזיר את הבן שלי ואני נגד הרג חפים מפשע. בני מת כשהיד".

לקריאה נוספת
נהרג על הגבול ביום הראשון לחופש: "לא התריעו"
בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה
דיווח בסוריה: 10 חיילים נהרגו הלילה בתקיפת צה"ל

הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014. שלומי גבאי
ההלוויה בכפר עראבה, היום/שלומי גבאי

אלפי חברים, בני משפחה ותושבי האזור הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוחמד. האמבולנס הנושא את גופתו של הנער הגיע בשעות הצהריים לבית המשפחה, שם המתין במשך כמה דקות, כשברקע ניתן היה לשמוע את קולות הבכי והשבר של קרוביו של ההרוג.

משם עשו אלפי המשתתפים את דרכם למסגד העתיק בעראבה, שם הצטרפו אנשים נוספים לטקס האשכבה, אשר נוהל על ידי שייח מוחמד נג'אר. משם הועברה גופת הנער לבית הקברות של המשפחה המורחבת.

כל העסקים בעראבה נסגרו היום לאות הזדהות עם יום האבל שהוכרז. להלוויית הנער לא הגיע נציג רשמי מהכנסת או מהממשלה, אך שרת המשפטים ציפי לבני, שר החינוך שי פירון, שר הפנים גדעון סער ונציג משרד הביטחון התקשרו לנחם את המשפחה. כמו כן, על הקבר הונח זר בשם מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014. שלומי גבאי
זרי פרחים על חלקת הקבר/שלומי גבאי

למרות שכחמישית מאנשי הכפר, המונה 25 אלף תושבים, הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוחמד, המשתתפים התרעמו על כך שלא הגיעו נציגים רשמיים. "זה ביזיון שאף חבר כנסת ערבי, ראש רשות או דמות ציבורית, במיוחד מהמגזר הערבי, לא מצאו לנכון לכבד את המשפחה בהלווייתו של מוחמד", אמר אחד המשתתפים.

"נסענו במשאית שהייתה עליה מכלית מים", שחזר אתמול האב בבכי. "פתאום שמענו פיצוץ חזק שפגע בצד הימני של המשאית. מוחמד בני ספג את הפגיעה הישירה ונהרג במקום. נשארנו מוטלים שם פצועים חצי שעה עד שהצבא התחיל לטפל בנו". הוא אמר על בנו כי הוא היה "ילד נפלא, נהדר, תלמיד מצטיין וילד מחונן".

הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014. שלומי גבאי
הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014/שלומי גבאי

בן דודו של מוחמד, ואסים קראקרה, סיפר: "מדובר במכה קשה למשפחה. אנחנו דורשים מהרשויות הרלוונטיות לבדוק בדיוק מה אירע ומדוע לקח לכוחות הביטחון זמן להגיש סיוע לנפגעים". עוד הוסיף ואסים כי מוחמד היה ילד חביב ותלמיד חרוץ, "הוא אהב לטייל, ולא הספיק ליהנות מהחופש אליו יצא רק יום קודם לכן".

האם סיפרה כי בתחילה, הנער לא רצה לבוא עם אביו לעבודה, אך האב שכנע אותו ואמר שרמת הגולן יפה ושמזג האוויר נאה. "זה נורא ואיום שמוחמד הגיע לפה והגורל הפגיש אותו עם המוות", הוסיף האב.

הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014. שלומי גבאי
הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014/שלומי גבאי

חיל האוויר תקף הלילה תשעה יעדים של צבא סוריה בתגובה לירי שהביא למותו של מוחמד. ארגון זכויות אדם סורי הפועל מבריטניה דיווח כי לפחות עשרה חיילים סוריים נהרגו במתקפה. לטענת צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות, שכללו מפקדות ועמדות ירי.

"הירי אתמול היה מעשה התגרות חמור ביותר שבוצע כהמשך למספר פיגועים במהלך החודשים האחרונים נגד כוחות צה"ל במרחב הגבול בכלל ובאזור זה בפרט", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל יפעל בנחישות בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully