וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: המבצע נגד חמאס יסתיים בתוך ימים ספורים

22.6.2014 / 0:30

מיצוי בנק המטרות, לצד התגברות החשש מהתלקחות בגדה, מקרבים את סיום הפעולה למיטוט תשתיות החמאס, גם מבלי שנמצאו החטופים. עם זאת, בצה"ל מרוצים: "במקום לשחרר מחבלים - החזרנו אותם לכלא"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

מטרת העל שבגינה יצא צה"ל למבצע "שובו אחים" טרם הושגה, אולם למרות העובדה שלכוחות עדיין אין קצה חוט בנוגע למקום הימצאם של שלושת החטופים – נראה כי הפעולה הממוקדת נגד ראשי חמאס ותשתיות הארגון בגדה עומדת בפני סיום, "בתוך שלושה-ארבעה ימים זה יסתיים, אך יימשכו הסריקות בשטח וחקירת העצורים" - כך אמר אמש (ראשון) קצין בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות.

מתחילת השבוע שעבר, זמן קצר לאחר שהובן כי מאחורי חטיפתם של הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל עומד חמאס, פעלו כוחות גדולים של צה"ל בערי ובכפרי הגדה, תוך שהם עוצרים יותר מ-350 פלסטינים, רובם פעילי הארגון. בנוסף, החרימו הלוחמים ציוד רלוונטי ופשטו על מוסדות המזוהים עם החמאס.

"שובו אחים" - עוד כותרות
צה"ל הסיר את המחסומים סביב חברון
"אבו מאזן סיכן את חייו כשיצא נגד החוטפים"
חיפושים בבורות מים ומערות באזור חברון

כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014. AP
לוחמי צה"ל בפעילות בגדה במהלך מבצע "שובו אחים"/AP

מבחינת זרועות הביטחון, המטרה הייתה לעצור רק כאלה שיש נגדם תשתית ראיות להגשת כתב אישום, בעיקר בגין מעורבות בפעילות טרור או בשל חריגה מתנאי השחרור שנקבעו במסגרת עסקת שליט.

מטרת הפעולה הנרחבת בגדה הייתה בין היתר למוטט את תשתיות חמאס, ולהראות לראשיו כי החטיפה "לא השתלמה". לדברי גורם בצה"ל, "אם הם חשבו שהם יחטפו אזרחים ויצליחו לשחרר מחבלים, עכשיו הם רואים שלא רק שהם לא הצליחו, אלא שמחבלים ששוחררו חוזרים לכלא - וזה משפיע עליהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

להימנע מתסיסת יתר

גורם צבאי בכיר אמר כי המעצרים הועילו באופן חלקי בלבד בחקירת אירוע החטיפה, וכי רוב העצורים לא היו קשורים באופן ישיר לאירוע. לדבריו, הפעילות מול חמאס היא "שקולה ומדודה", וכל העת נשקלים המבצעים לאור הסיכון שבצדם, וזאת על מנת להימנע מתסיסת יתר בשטח.

כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014. AP
כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014/AP

אלא שאחרי ימים ארוכים עם עשרות מעצרים, ביומיים האחרונים מספר העצורים ירד באופן משמעותי ו"בנק המטרות" של צה"ל החל להתרוקן. על פי ההערכות שנוגעות לפעולה נגד החמאס, ריכוז המאמץ שנועד לפגוע בארגון יסתיים בתוך שלושה עד ארבעה ימים. סיבה נוספת לסיום הפעולה היא החשש שהתארכות המבצע יכולה להבעיר לא רק את הגדה אלא גם את רצועת עזה.

הניה: "אינתיפאדה היא הדרך הנכונה"

סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס וראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, התייחס למבצע נגד ארגונו בגדה ולהתנגדות הפלסטינית – שבאה לידי ביטוי בימים האחרונים בעימותים מול חיילי צה"ל. לדבריו, ההתעוררות של הנוער בגדה המערבית בכלל, ובחברון בפרט, מלמד כי דרך האינתיפאדה היא הדרך הנכונה. הוא ברך את בני עמו תושבי הגדה אשר "ייצאו מתוך ההריסות כדי לבחון מחדש את נושא ההתנגדות והסוגיה הפלסטינית".

בתוך כך, חקירת אירוע החטיפה והחיפושים אחרי שלושת החטופים וחוטפיהם ממשיכה במלוא המרץ. היום המשיכו חיילי צה"ל לסרוק את השטח שמצפון לחברון. מדובר בסריקות שהחלו ביום שישי בצהריים, שכללו גם שאיבת מים מבארות באזור במטרה לבחון אם מוחבא בהן דבר מה. עד כה, למעלה מעשרת אלפים חיילי צה"ל הובאו בגזרה - אך כאמור טרם אותרו ממצאים משמעותיים, והסריקות באזור יימשכו גם היום.

בהכנת הידיעה השתתף עומר ויקסלבאום

עדכון ראשון: 22:45

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully