וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הנערים: פעילות מוגברת באזור חברון

21.6.2014 / 0:05

מאות חיילים משתתפים בסריקות בסביבות העיר חברון, והאזור הוגדר כשטח צבאי סגור. המטרה: להשיג מידע או לעצור חשודים שיכולים לשפוך אור על נסיבות החטיפה

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

היום השמיני למבצע "שובו אחים": כוחות גדולים של צה"ל ביצעו אמש (שישי) סריקות נרחבות מצפון לחברון, באזור שהוגדר שטח צבאי סגור. האזור חסום לתנועת כלי רכב ובין היתר נעשות פעולות לאיתור מבוקשים. גורמי צבא שלוקחים חלק בפעולה אוסרים על פלסטינים להתקרב לאזור הממוקד, ועושים מאמצים להשיג מידע מודיעיני לגבי גורל שלושת הנערים החטופים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

עוד בנושא
אחרי החטיפה: התרחיש שאיש בישראל לא רוצה לראות
”שימו לב, הגג שלכם בוער”: לילה עם הכוחות בבירת החמאס
”בכיר חמאס השוהה בטורקיה עומד מאחורי החטיפה”

הפלסטינים דיווחו הערב בין היתר כי כוחות צה"ל פשטו על חווה של אגודת הצדקה האיסלאמית באזור באר "חרם א-ראמה" שבעיר חברון והודיעו לכוחות השיטור המקומי על ההחלטה להרוס מבנה במקום.

לוחמי חטיבת הנח"ל בחברון. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל באזור חברון/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, שר הביטחון משה בוגי יעלון ומפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון, נפגשו אתמול עם לוחמי ימ"מ וסיירת מטכ"ל שנמצאים בפעילות בגזרת יהודה ושומרון בעקבות חטיפת החיילים, וחיזקו את ידיהם. "אנחנו בטוחים במקצועיות שלכם. אם תגיעו למגע עם האחראים לחטיפה, צריכה לעמוד לנגד עיניכם ההנחה שהחטופים בחיים", אמר שר הביטחון לחיילים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"זהו מאמץ מודיעיני ומבצעי רחב היקף, ואנחנו צריכים לסיים אותו כשאנחנו מניחים את ידינו על החוטפים ומגיעים לנערים. יש ריכוז מאמץ, וכל עיסוקינו האחרים זזים הצידה. זו משימה עליונה. הנחת העבודה שלנו היא שהחטופים בין החיים, עד שלא מוכח אחרת".

יעלון התייחס גם לפעילות המבצעית ביהודה ושומרון בימים האחרונים. "התחלנו לגבות מחמאס ביהודה ושומרון מחיר כבד, שהוא הרבה יותר כואב מתקיפות מטוסים. אנחנו פוגעים קשות בתשתית האזרחית של חמאס: מדובר בכסף, במוסדות צדקה, בתשתית אזרחית ובתשתית הטרור. לא סתם אנחנו שומעים את הזעקות והאיומים שלהם. לא נפסיק את הפעילות הזאת מול תשתיות חמאס, עד שנרגיש שאנחנו ממצים אותה. אין לנו כל כוונה להבעיר את השטח, ואנחנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. את הטבעת סביב החוטפים צריך להמשיך ולהדק", אמר.

בצל הפעולה באזור חברון, אמר אתמול ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, כי ממשלתו הגבירה את פניותיה למדינות העולם והמוסדות הבינלאומיים, על מנת שילחצו על ישראל ויחייבו אותה להסיר את המצור הצבאי בנפת חברון. הדברים נאמרו בסיור של חמדאללה בחברון, שם נפגש עם ראשי עיריות, בליווי שר הבריאות ומנהל אגף המודיעין הכללי ברשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, במסיבת עיתונאים על הנערים החטופים, 14 ביוני 2014. דרור עינב
נתניהו ויעלון/דרור עינב

משפחות הנערים החטופים נפגשו מוקדם יותר אתמול עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה במעון ראש הממשלה בירושלים. "העם נותן לכם כוח ואתם נותנים לו כוח בחזרה", אמר נתניהו לבני המשפחה בפתח הפגישה, והדגיש בפניהם כי משימת איתור ילדיהם היא המשימה הראשית של פעילות כוחות הביטחון בגדה. "זו המטרה המרכזית של הפעילות המבצעית והמודיעינית שאנחנו מבצעים, וכל היחידות המתאימות מגויסות למטרה זו", אמר להם נתניהו. "תגברנו את הכוחות בשטח, ואנחנו משקיעים מאמץ אדיר על מנת להגיע אל הבנים".

מבית המשפחה בהתנחלות טלמון שבבנימין, אמרה בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער בן ה-17: "הימים שעוברים עלינו מציבים בפנינו אתגרים לא קלים. אנחנו עם חזק ועם שמנצח. אני מנסה לחשוב חיובי, זה נותן כוח להתחבר לערכים להתמקד בחוזקות. אני יודעת שעם ישראל מקבל על עצמו מעשים טובים וזה מחזק מאוד. אני בטוחה שגלעד, איל ונפתלי יודעים ומרגישים את זה".

"המשפחות הקרובות ודאי יודעות יותר ממה שקורה בתקשורת. אני לא יכול לומר מילה וחצי מילה, ולכן לשלושת המשפחות מאוד חשוב להגיד שכל האינדיקציות שאנחנו מקבלים הן על בסיס מידע, ולא רק על בסיס תחושות לב, ומדברות על כך ששלושת הנערים בחיים", אמר ישי פרנקל, דודו של נפתלי.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully