וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל מעצרים נוסף בגדה: 50 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו

במעצרים ברחבי הגדה נעצרו 65 מבוקשים, בהם חבר פרלמנט מחמאס. צה"ל פשט על רדיו אל אקצה וסגר את חברת התקשורת טרנסמדיה בחברון. נתניהו: ”העברנו הלילה מסר חשוב”

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות צה"ל והשב"כ ביצעו הלילה (רביעי) עשרות מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, כחלק מהמשכו של מבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת הנערים החטופים. במהלך המעצרים, שבוצעו בבית לחם, חברון, רמאללה, נבי סלאח, טול כרם וקאבטיה שמדרום לג'נין, נעצרו 65 מבוקשים החברים בארגון חמאס, מהם 50 ממשוחררי עסקת גלעד שליט וחבר פרלמנט מטעם הארגון.

במקביל לשורת המעצרים הנרחבת, פשטו הלילה כוחות של המנהל האזרחי בליווי כוחות הצבא על תשעה מוסדות השייכים לחמאס או הפועלים מטעמו בחברון, רמאללה, בית לחם, טול כרם ושכם. במסגרת הפעילות, השתלטו הכוחות על תחנת השידור רדיו אל-אקצא בחברון ובשכם ועל משרד התקשורת "טרנסמדיה" בחברון. מדובר בשני מוסדות הפועלים עם ארגון החמאס או מטעמו. המוסדות והגופים פועלים, בין היתר, להסתה נגד ישראל ולגיוס והלבנת כספי טרור המשמשים את הארגון לצורך מימון פעילויות טרור נגד יעדים ישראלים במסווה של פעילות אזרחית.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
מלחמת מוחות: שב"כ מחכה לטעות הקטנה שתוביל לחטופים
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"
מכתב התודה של אם החטוף לחיילים: "אתם כמו בנינו"
האזינו: משפחות החטופים מבקשות מהרב עמאר לברך הבנים

פעילות גדוד "שחם" בחטיבת הנחל שבוצעה הלילה באזור שכם. דובר צה"ל
הפעילות המאומצת נמשכת. כוחות צה"ל בשכם/דובר צה"ל

קצין בכיר בצה"ל התייחס לליל המעצרים הנרחב ואמר כי "אף אחד לא חסין בפני מעצר. כל מי שיהיה מעורב בטרור ייעצר". לדבריו, "דיברנו על כך מתחילת המבצע ואנחנו אומרים את זה גם היום - הערוץ המבצעי למעצר פעילי טרור והערוץ המודיעיני לאיסוף מידע אודות החטופים יתאחדו אחד עם השני". הקצין התייחס גם לסגירת תחנות השידור של אל-אקצא בחברון וברמאללה, והוסיף כי "זוהי רק מכה אחת לתנועת חמאס. מדובר בסמל, והמסר הוא מאד ברור - אף אחד לא יעצור את צה"ל בדרך להשגת המטרות והיעדים של המבצע. יהיו פעולות נוספות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את כוחות הביטחון. "הפעילות הלילה שבה נעצרו מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחחרו בהסכם להחזרת גלעד שליט, היא מרכיב עם מסר חשוב, בסדרה של פעולות רבות שיימשכו ומטרתן להחזיר את הנערים החטופים, ולפגוע בארגון חמאס ביהודה ושומרון''.

מאז החל מבצע "שובו אחים" ביום שישי נעצרו למעלה מ-250 מבוקשים פלסטיניים ו-800 יעדים נסרקו במטרה לאתר את החטופים. חמישה ימים עברו מאז נחטפו נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח ובמערכת הביטחון עדיין מתקשים לאתר את המקום בו הם מוחזקים. ההנחה היא שהחוטפים לא הצליחו להעביר את שלושת הנערים לרצועת עזה, ושהם מסתירים אותם בחיים בשטחי הגדה המערבית.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully