וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבים ומחבלים: כשהטרור של חמאס פוגש כנופיות פשע

17.6.2014 / 0:06

מאחורי חטיפת הנערים עומד כנראה חמאס, אולם כבר בעבר נחשף השימוש שעושה הארגון בגנבי רכב להוצאה לפועל של מזימותיו. הסיבה: מיומנות הגנבים בהכרת השטח ובהתחמקות מידי ישראל

צילום: זוהר גואטה, קובי אליהו, ניב אהרונסון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

המבצע להשבת שלושת הנערים החטופים עדיין נמשך, כשההערכה הרווחת בקרב גורמי הביטחון וההנהגה היא שמאחורי המעשה עומד ארגון חמאס. עם זאת, לא פעם בעבר נעזרו הטרוריסטים ב"מוציאים לפועל" כדי לחמוק מידי ישראל ועל מנת לטשטש את העקבות.

אחד המקרים הזכורים שהעלו את הנושא הזה על הפרק אירע בקיץ 2000, אז חדר גנב רכב לביתו של קצין צה"ל בכיר בצפון הארץ. החשוד חדר במקצועיות אל הבית והסתובב בחדרי הבית – אולם לא מתוך כוונה לגנוב, אלא במטרה לבצע שם פיגוע חבלני בדמות רצח הקצין ומשפחתו, וכל זאת בשליחות חמאס. לשם כך הוא הניח שם מטען חבלה רב-עוצמה שהוכן ממטף כיבוי. עם זאת, קצין צה"ל ניצל בשל ערנותם של בני ביתו, ולאחר שנאבק במחבל והכריע אותו. בהמשך החשוד הועבר לידי כוחות המשטרה שהוקפצו למקום.

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות
בכיר ברשות: אם החוטפים מחמאס - הסכם הפיוס תם
נתניהו: "מבצע מורכב - להיערך לזה שייקח זמן"
אחד המבוקשים בחטיפה הודיע: "איעדר כמה ימים"

בעקבות התקרית שאירעה לפני 14 שנים, עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, הבהיר מפקד המחוז הצפוני דאז, ניצב אליק רון, את הקשר המטריד בין כנופיות הפשע הפלסטיניות לבין ארגוני הטרור. ניצב רון היה זה שזיהה אז את המגמה שהלכה והתפתחה בשנים שלאחר מכן, במסגרתה נעשה שימוש בכנופיות פשע למשימות טרור. הדגש היה בהפעלת כנופיות גנבי כלי רכב, הנחשבות למקצועניות בכל הקשור ליכולת להגיע לשטחי ישראל ולהימלט בסיומה של פעילות - חבלנית או פלילית.

"אני לא אופתע אם חוליית הטרור שפעלה לחטוף את הנערים נעזרה בחברי כנופיית פשע או אפילו בחברי כנופיית גנבי רכב", אמר אתמול (שני) ניצב רון, בעברו מפקד מחוז ש"י והימ"מ. "יש שם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה של כל מה שקשור בפריצה לכלי רכב. הם ניחנים במקצוענות של הכרת השטח, ובהכרת הפריסה של המשטרה והצבא. אבל מעבר לזה יש להם את הידע ואת היכולת להתמודד עם המערכות הטכנולוגיות של כוחות הביטחון. הם יודעים איך ואיפה להיפטר מטלפונים ניידים ומאיתוראן, ויודעים גם איך לנוע בצירים באופן מאובטח ואיך להעלים ראיות, ועוד".

בתוך כך, ולצד דבריו של ניצב רון - בכל הימים מאז היוודע דבר החטיפה פועלים צה"ל והשב"כ בכוחות מתוגברים בכל רחבי יהודה ושומרון, עם דגש על העיר חברון - וזאת במטרה להצר את צעדי החוטפים, שייתכן ועדיין נמצאים בגדה. אתמול בשעות הערב עצר הצבא שני פלסטינים בצומת גוש עציון, לא רחוק מהמקום בו אירעה החטיפה ביום חמישי בלילה. השניים נעצרו בתום סריקה יסודית שנערכה ברכבם. לא ברור אם מדובר במעצר הקשור לחקירה, אולם הוא התבצע בהוראת השב"כ.

(עדכון ראשון: 21:02)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully