וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מצרי: "התערבנו במשבר, עשוי להיפתר בקרוב"

הגורם הבכיר אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מצרים מתווכת בין הארגונים הפלסטיניים בניסיון להביא לשחרורם של החטופים הישראלים. להערכתו, הנערים עדיין בגדה המערבית

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורם מצרי בכיר מסר היום (ראשון) בצהריים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מצרים התערבה בניסיונות להביא לשחרורם של שלושת החטופים הישראלים בגדה. לדברי הבכיר, השלטונות המצריים מנהלים שיחות עם גורמים פלסטיניים בניסיון לתווך בין הארגונים השונים, בין השאר חמאס וג'יהאד איסלאמי. הגורם העריך כי המשבר החמור עשוי להיפתר בקרוב. עוד אמר, כי להערכתו השלושה עדיין נמצאים בשטח הגדה המערבית וטרם הוצאו אל מחוצה לה - עובדה שתקל על איתורם.

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
קצין בכיר על החטיפה: "אירוע ברמה גבוהה של מקצועיות"
ביקורת במשטרה: הנערים נחטפו - והמפכ"ל בחו"ל
אם החטוף: "נפתלי, עם ישראל הופך עולמות בשבילך"

כוחות צה"ל עורכים סגר על חברון לאחר חטיפת הנערים, יוני 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל פועלים לאיתור החטופים, היום/יותם רונן

מוקדם יותר היום, הבהיר קצין בכיר בצה"ל כי "הנחת העבודה היא שהנערים החטופים חיים". לדברי הקצין, "אנחנו לא פועלים באפלה מוחלטת ולא בחלל ריק". הקצין הבכיר התייחס גם לעצם החטיפה, והוסיף: "סיכלנו עשרות פרשות של ניסיונות חטיפה – ממקרים חובבניים, דרך שכבות של ביצוע הכוללות איסוף מודיעין, ורמות רציניות וגבוהות מבחינת היכולות. האירוע הזה הוא ברובד הגבוה של המקצועיות".

גורמים פלסטיניים בכירים אמרו היום לוואלה! חדשות כי פעילות המודיעין הפלסטינית סביב חטיפת שלושת הנערים מתמקדת כעת בניסיון להתחקות אחר שני פעילי חמאס מוכרים, תושבי חברון הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון. השניים נעדרים מבתיהם מיום חמישי, אז נעלמו עקבותיהם של נפתלי פרנקל, בן 16 מנוף איילון, גיל-עד שער, בן 16 מטלמון שבבנימין ואיל יפרח, בן 19 מאלעד.

לדברי הגורמים, צה"ל והשב"כ ניסו לעצור את השניים, אולם הם לא היו בבתיהם. נשותיהם ההרות של השניים נעצרו ושוחררו מאוחר יותר. הנחת העבודה של המודיעין הפלסטיני היא שחמאס עומד מאחורי החטיפה, כפי שאמר הבוקר באופן נחרץ ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully