וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!: דרישה להקמת ועדת חקירה

לאחר שנודע כי המשטרה עדכנה את צה"ל על היעלמות הנערים שעות לאחר האינדיקציה הראשונית, קוראת תנועת אומ"ץ לחקירה. "המפכ"ל מבלה חודשים בחו"ל ואינו מצוי בעיקר תפקידיו בארץ"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, גדעון צנטנר, ניצן דרור, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

תנועת אומ"ץ העבירה היום (ראשון) דרישה להקמת ועדת חקירה, בעקבות חשיפת וואלה! חדשות שלפיה נדרשו למשטרה שעות ארוכות לעדכן את צה"ל בדבר היעלמות שלושת הנערים בגוש עציון. במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב יו"ר התנועה, אריה אבנרי, כי ככל שנוקפות השעות, "מתברר גודל המחדל החמור של משטרת ישראל בראשה המפכ"ל יוחנן דנינו".

את הביקורת מפנה אומ"ץ להתנהלות השערורייתית, לדבריהם, של המפכ"ל, "המבלה חודשים ארוכים במצטבר בחו"ל ואינו מצוי בעיקר תפקידיו בארץ", ולמשטרה, אותה הגדיר "ארגון מסואב". יו"ר התנועה הדגיש במכתבו כי הם סבורים שהמפכ"ל דנינו הביא את המשטרה "לשיא השפל מאז הוקמה. היה צורך לפטר את המפכ"ל מזמן כפי שדרשה בשעתו ולא להאריך את כהונתו בשנה נוספת".

פיגוע חטיפת הנערים - כותרות אחרונות
הפלסטינים: שני פעילי חמאס מרכזיים נעדרים מיום חמישי
נמשיך לנסוע בטרמפים
מבצע לילי בגדה: 80 נעצרו, בהם בכירי חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הבטחון בקריה, בעקבות חטיפת הנערים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הארגון מבקר את המפכ"ל, ששהה בחו"ל כשקיבל את הידיעה. הערכת מצב בקריה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אמש דווח בוואלה! חדשות כי רק ב-4:00 לפנות בבוקר, שעות לאחר תחילת האירוע, גילו בצה"ל על החטיפה בעוד שהאינדיקציה הראשונה לחטיפה התקבלה בשעה 22:25. "(המשטרה) היא ארגון שאינו מסוגל לתת לאזרחי ישראל תחושה של ביטחון אישי, בין היתר משום שאנשיו ספונים רוב הימים במשרדיהם במקום לצאת לרחובות", נכתב. "היא ארגון שמספר עובדיו ההופכים לעבריינים נמצא בעלייה מתמדת. היא ארגון שלפי דוח מבקר המדינה האחרון, מפר את החוק בצורה שיטתית ועל בסיס יום-יומי".

ייתכן שאם המשטרה הייתה מעדכנת את צה"ל והשב"כ על החטיפה שעות קודם לכן, החוטפים לא היו מצליחים להיעלם ביתר קלות ולהסתיר את השלושה. סביר להניח שלאחר שהאירוע יסתיים, כוחות הביטחון יחקרו את המקרה בניסיון להבין מדוע לא עבר המידע בזמן. "לו היה מדובר בארגון עסקי הרי שמזמן היה צריך לסגור אותו, לפטר את כל העובדים ולהתחיל מהתחלה", כתב אבנרי. "זה כמובן, בלתי אפשרי. המשטרה חייבת ניעור מרמת המפכ"ל ועד רמת הצוער, מהמטה הארצי ועד לאחרונת הפקידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully