וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחטיפה: שלושה נערים ישראלים נעדרים בשטחים

הותר לפרסום כי השלושה נראו לאחרונה אמש כשתפסו טרמפ בגוש עציון. נבדק קשר בין המקרה לרכב שרוף שנמצא באזור. מחסומים הוקמו למנוע העברתם לעזה. נתניהו: "הרשות אחראית לשלומם"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

חשש כבד לשלומם של שלושה צעירים, תלמידי ישיבה בהתנחלות כפר עציון, שנעדרים מאז שעות הלילה (חמישי). במערכת הביטחון חוששים כי השלושה נחטפו בידי גורמי עוינים. אמש בשעה 22:00 יצאו השלושה מהישיבה בגוש עציון לבתיהם. בשעה 22:15 זיהו אותם עוברי אורח תופסים טרמפים לכיוון ביתם, ומאז נעלמו עקבותיהם. לאחר שלא ענו לשיחות קרובים שהתקשרו, התעורר חשד לשלומם.

בתוך כך, סמוך לזירה נמצאה מכונית שרופה מדגם יונאי i35. בשלב זה נבדק אם יש קשר בינה לבין היעדרותם של שלושת תלמידי הישיבה.

הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה בגוש עציון שבה נראו לאחרונה הנערים/עומר מירון

בתום הערכת מצב שקיים הערב בקריה בתל אביב, אמר דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בתדרוך לעיתונאים כי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון כולה עושים הכול כדי להגיע אל הנערים. "צריך לזכור שאזור יהודה ושומרון הוא גזרה מורכבת מאוד, המחייבת מודיעין רב, ובגזרה הזאת כולנו עכשיו עסוקים. אני מבקש מכולם להתאזר בסבלנות ולהבין את הצורך לחכות למודיעין חדש שאם יגיע – יפורסם", אמר אלמוז.

ראש הממשלה קיים מוקדם יותר היום התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים בהשתתפות שר הביטחון והשר לביטחון הפנים, ואמר: "ישראל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לשלומם של הנעדרים". אחרי כן הוא שוחח עם משפחות הנערים הנעדרים ואמר להם: "אני יודע שאתם עוברים רגעי ייסורים. תהיו חזקים. מדינת ישראל תעשה כל מאמץ עבור בניכם ואני מבטיח לעמוד איתכם בקשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מכונית שרופה בגוש עציון שישנו חשד ששימשה חוטפי הנעדרים. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
נבדק קשר בין המכונית השרופה להיעדרות הנערים/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש

החל משעות הבוקר המוקדמות פרסו בצה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באוגדת יהודה ושומרון על מנת לאתר רמזים להיעלמותם של הנערים. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה.

חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף עם המשטרה, בפיקודו של אלוף ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בהערכת מצב בקריה, יוני 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ויעלון בהערכת מצב בקריה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בעקבות האירוע, הקימו כוחות צה"ל מחסומים בשטחי אוגדת עזה. גורמי הביטחון מנסים למנוע ניסיון להעביר את הנעדרים לשטחי רצועת עזה, ועורכים בידוק לכלי הרכב באזור.

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי תושבי מחנות הפליטים בלאטה ובג'נין חוגגים את החטיפה האפשרית של הנערים הישראלים. בין היתר, ירו תושבים באוויר כאות שמחה.

סריקות אחר שלושת הנערים שנעדרים בשטחים. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כוחות גדולים משתתפים בחיפושים/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

בשנתיים האחרונות קיימו בפיקוד המרכז סדנאות לחיילי צה"ל ולבחורי ישיבות בנוגע לאיום המרחף בטרמפיאדות מחשש לחטיפות חיילים ואזרחים. כמו כן, עצר השב"כ בשנתיים האחרונות כמה חוליות שתכננו לחטוף ישראלים, והאירועים סוכלו.

לפני כשלושה שבועות הותר לפרסום כי פלסטיני ששהה בישראל באופן בלתי-חוקי ונעצר בפעילות השב"כ ומשטרת ישראל, נאשם שניסה לבצע פיגוע חטיפה ביישוב אבטליון שבגליל התחתון. מוראד עלי חוסיין, תושב ג'נין בן 25 המזוהה עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי, והיה כלוא בעבר בגין תכנון לדקור חייל במחסום, הודה בחקירתו בשב"כ כי באפריל השנה הוא ניסה כמה פעמים לבצע פיגוע באזור המועצה האזורית משגב, ובין היתר ניסה לחטוף יהודים מביתם.

מוראד עלי חוסיין תושב כבתיה שזרק בקבוקי תבערה בגליל וניסה לחדור לבית באבטליון, ביהמ"ש המחוזי חיפה. מאי 2014. אדריאן הרבשטיין
נאשם בניסיון חטיפה לשם רצח. חוסיין בבית המשפט/אדריאן הרבשטיין

עשרה ימים לפני פרסום זה, דווח כי שירות הביטחון הכללי חשף כוונה של אסירים הכלואים בישראל לבצע פיגוע חטיפה של חייל ומיקוח על שחרורו. במהלך החודשים מרץ ואפריל הגיע לידי שב"כ מידע שלפיו שני אסירים ביטחוניים מהכפר מג'דל בני פאדל שבשומרון, עבד א-רחמן עת'מאן ועצאם זין א-דין, פועלים לגיוס כספים לצורך ביצוע פיגוע. השניים נושאים מאסר עולם על פיגוע ירי שעשו יחדיו בשנת 2006, ובו נהרג אזרח ישראלי. הם נחקרו על ידי שב"כ, ואז התגלה כי הם החלו גם בגיוס בני משפחה שהיו אמורים לסייע בהוצאת הפיגוע אל הפועל.

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט: sben72@walla.com
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla

אמיר תיבון ואבי יששכרוף השתתפו בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully