וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל פעיל טרור ברצועת עזה: "תכנן להפיל מסוק"

בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ חיסלו כלי טיס של חיל האוויר חבר בתשתית סלפית קיצונית, בן 33, בעת שרכב על אופנועו בצפון הרצועה. לדברי שב"כ, הוא היה מעורב בירי רקטות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ חיסלו אמש (רביעי) כלי טיס של חיל האוויר את פעיל הטרור מחמד עאוור, תושב משרוע בית להיה בן 33, שהיה חבר בתשתית סלפית קיצונית. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, עאוור נהרג בעת שרכב על אופנועו סמוך למוצב של המשטרה הימית של חמאס בצפון הרצועה. עוד דווח, כי שני בני אדם נוספים נפצעו בירי.

מהשב"כ נמסר כי בשנים האחרונות בכלל ובחודש האחרון בפרט היה עאוור מעורב בירי רקטות לעבר ישראל, כאשר במקביל הועסק כשוטר במשטרת חמאס. בין השאר, היה מעורב בירי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות בערב חג שני של פסח. עוד נמסר מהשב"כ כי עאוור פעל במהלך החודשים האחרונים לקידום פיגועים לעבר ישראל, בהם פיגוע להפלת מסוק של חיל האוויר.

אתמול התפוצצה רקטת קסאם סמוך לכביש מרכזי ליד אחד מיישובי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

אש ועשן בעיר עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. Hatem Moussa, AP
הרוג חוסל בעת שרכב על אופנוע. הפצצה ברצועה/AP, Hatem Moussa

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הלילה על פעולת החיסול, ואמר: "המדיניות שלנו היא ברורה - הקם להורגך השכם להורגו. צה"ל והשב"כ ביצעו פעולה מדויקת, וימשיכו לפעול בעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל". לדבריו, "זהו פרצופו האמיתי של החמאס - הוא ממשיך לתכנן פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל גם כשהוא בתוך הממשלה הפלסטינית".

שר הביטחון משה יעלון התייחס מאוחר יותר גם הוא לחיסול. "לא נעבור לסדר היום על טפטופי ירי או ניסיונות פיגוע שמטרתם לשבש את חיי התושבים בדרום ולפגוע בכוחותינו", אמר הבוקר. "נרדוף ונניח את ידינו על מי שיאיים עלינו. נדע לפעול בכל עת ובכל מקום כדי לגדוע את כוונותיהם של ארגוני הטרור ברצועת עזה לפגוע באזרחי ישראל, כפי שפעלנו הלילה".

ביום שני שעבר תקף חיל האוויר שני יעדי טרור ברצועת עזה, אחד בדרומה והשני במרכזה. זאת, בתגובה על ירי רקטה בערב שלפני כן לעבר שטח ישראל. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. בהודעת דובר צה"ל לאחר התקיפות נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה. "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר אז בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר כי צה"ל רואה בארגון חמאס הכתובת לירי הרקטות אל עבר הנגב המערבי, וכי האחריות מוטלת עליו.

עוד בוואלה! חדשות:
"עוזרת הבית של שטרית איימה בתביעה על הטרדה מינית"
חשד לרצח בעפולה: גופת צעירה נמצאה בחדר מדרגות
בשל הצפות: שיבושים בעבודות להקמת מסילת העמק

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:49)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully