וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו תקפו את לפיד: "אין ויתורים ללא תמורה"

9.6.2014 / 0:01

גורמים בלשכת ראש הממשלה תקפו את התכנית המדינית של שר האוצר, שהתנגד לסיפוח יישובים חד-צדדי וקרא לסגת משטחים שבהם אין התיישבות. "ראינו בעזה את תוצאת הנסיגה החד-צדדית"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקפו אמש (ראשון) את התכנית המדינית שהציג שר האוצר, יאיר לפיד, שאיים להפיל את הממשלה במידה שהיא תוביל ניסיונות לסיפוח חד-צדדי של התנחלויות. לדברי לפיד, יש לסגת מהשטחים שבהם אין התנחלויות ואין צורך בפינוי תושבים. "כל מי שיש לו ניסיון מדיני יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה - בטח מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל", אמרו מקורבי נתניהו. "ראינו בעזה מה התוצאה של נסיגה חד-צדדית", הוסיפו.

במהלך דבריו, בפני באי כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, טען יו"ר יש עתיד כי יש "לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה. לסיבוב הבא של המשא ומתן ישראל צריכה להגיע עם מפות מפורטות". גם את העניין הזה דחו מקורבי נתניהו מכל וכל והסבירו שצעד כזה ישרת בעיקר את הפלסטינים: "כל מפה שתוצג תהיה נקודת הפתיחה של הדרישות הפלסטיניות"

לדברי המקורבים, נתניהו "ימשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של אזרחי ישראל ובראשם הביטחון".

עוד בנושא
כבר נגמר? ירח הדבש בין חמאס ופתח מתערער
נתניהו: ”מוטרד מכוונת ארה”ב לעבוד עם הממשלה הפלסטינית”
ח”כ מצנע: ”נתניהו פחדן, צריך לפרוש מהממשלה”

לבני: הפסקת המו"מ היא עונש לישראל

שרת המשפטים ונציגת הממשלה למו"מ עם הפלסטינים, השרה ציפי לבני, התייחסה אף היא אתמול במהלך כנס הרצליה לנושא המדיני, ולכישלון השיחות. "במשך חודשים ניהלתי מו"מ עם אבו מאזן. אבו מאזן לא אמר 'לא', אבל גם לא החזיר תשובה, וחודש לאחר מכן הודיע על הפיוס עם חמאס. בוודאי שזה מצער, אבל הרמת ידיים היא לא אפשרות מבחינתי".

לטענתה, חרף הפיוס תהליך מדיני מתנהל מול אש"ף, שבו לחמאס אין דריסת רגל. "אין ויכוח שחמאס לא שינה את עורו, ואני מעריכה שהוא לא יעשה זאת. אפשר לפעול עם העולם כדי למנוע ממנו מימון". עוד אמרה לבני כי מו"מ הוא אינטרס ישראלי ולא קיפאון: "הפסקת המו"מ היא עונש למי שרוצה להגיע להסכם בשני הצדדים. אנחנו צריכים לקבוע תנאים שכולים את הפסקת הטרור, וחמאס יצטרך לקבל אותם".

לעומתה אמר שר הפנים גדעון סער כי "הסכסוך אינו ניתן לפתרון בטווח הנראה לעין". "בנסיבות הקיימות, הסטטוס קוו הוא חלופה טובה יותר משינוי חסר אחריות שלו. נסיגות נוספות, ויתור על העקרון שהביטחון צריך להישאר בידי צה"ל - לא יביאו תועלת. טוב שממשלת האחדות הפלסטינית הוקמה לפני שנחתם איתם הסכם. זה יהיה חוסר אחריות למסור שטחים נוספים בהסכם חד צדדי. ההסתברות שגורמים רדיקליים ישתלטו עליהם ויהפכו אותם לבסיסי טרור נגד אחרים ישראלים, היא לדעתי ודאית", אמר.

(עדכון ראשון: 21:40)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully