וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בביטחון: יופסקו טיסות האימונים בחיל האוויר

28.5.2014 / 0:23

לוואלה! חדשות נודע שמפקדי טייסות הקרב קיבלו הודעה שלפיה הוחלט להפסיק מיום ראשון את כל הטיסות למעט פעילות מבצעית, כוננות וטיסות בבית הספר לטיסה. "אין כסף למימון הטיסות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

מפקדי טייסות הקרב של חיל האוויר קיבלו אתמול (שלישי) הודעה על כך שבשל המשבר התקציבי החריף שפוקד את צה"ל ולאור המשא ומתן המורכב מול משרד האוצר, הוחלט כי החל מיום ראשון יופסקו לאלתר כלל הטיסות בחיל למעט פעילות מבצעית, כוננות וטיסות בבית הספר לטיסה. לוואלה! חדשות נודע שמפקדי הטייסות התבקשו גם לעדכן את טייסי המילואים כי הפסקת האימונים הרוחביים בחיל כוללת גם אותם. החלטה זו קיבלה את גיבוי שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

עוד על המשבר התקציבי בצה"ל:
יעלון שוקל: בלי מימון - יקוצצו הטיסות בחיל האוויר
בשל הקיצוץ בביטחון: ”שרביט קסמים” לא תיקלט בזמן
צה”ל שומר את הקלפים קרוב מדי לחזה / פרשנות

קציני מילואים בחיל הגדירו את ההחלטה קשה, מורכבת וקיצונית. לדברי תת-אלוף (מיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר לחקר האוויר והחלל, "לא זכורה לי תקופה שכזו במהלכה נאלץ חיל האוויר להשבית את הטיסות באופן כללי. מבירור שערכתי בנושא, מתברר שפשוט אין כסף למימון הטיסות. נאמר לי שבמכלול השיקולים להשבית את הטיסות לאלתר הובא בחשבון לרדד את היקף הטיסות אך מכיוון שזה עלול לפגוע ברמת הכשירות של הטייסים וכפועל יוצא מכך להגביל את אירועי הבטיחות שעשויים להסתיים באסון הוחלט להודיע על הפסקת הטיסות עד להתבהרות המצב הכספי".

מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר. GettyImages
מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר/GettyImages

הקצין הוסיף כי לא מדובר רק בפגיעה בטייסים אלא גם ברמת הכשירות של המטוסים עצמם. "מטוס שלא טס מאבד מכשירותו, גומיות מתייבשות, מכלולים נפגעים, ולא בכדי מבצעים טייסים מעת לעת טיסות אוורור למטוס באורך של רבע שעה באוויר על מנת לשמור על כשירות המטוס לטיסה", הסביר.

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי בשבוע האחרון נעשו מאמצים כבירים בין משרד הביטחון לאוצר על מנת להגיע להבנות כדי לקבל באופן מידי 750 מיליון שקל למימון הוצאות שוטפות כמו קיום מינימלי, אימונים והכשרות, אך באוצר "סירבו לנהל מו"מ הגיוני תוך עמידה בהתחייבויות קודמות ולכן נאלצנו לקבל החלטות מסוג זה".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תכנן באופן אחראי את תכנית העבודה לשנת 2014 תחת המשימות וגודל הצבא כפי שאושרו באוקטובר בקבינט ובינואר בוועדת החוץ והביטחון. לאורך כל הדרך הוצגו המשמעויות של אישור תוכנית עבודה עם תקציב חסר לכלל הגורמים הרלוונטים. הובהר כי בחודש מאי צה"ל יגיע לנקודת קצה בה יידרשו החלטות קשות".

(עדכון ראשון: 20:23)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully