וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין ש"סטר לחייל בישבנו" יישלח לחצי שנת מאסר

20.5.2014 / 18:36

הקצין, בדרגת סרן, הורשע בשורת עבירות בעלות אופי מיני נגד פקודיו. בין השאר, נטען באישום, נהג לחבק ולנשק את חייליו ולבקש שיעסו את גבו. "מסכת מתמשכת וארוכה של הטרדות"

אילוסטרציה. ShutterStock
"מידת הפגיעה של הנאשם בערכים החברתיים הינה כפולה ומכופלת"/ShutterStock

בית הדין הצבאי ביפו גזר בשבוע שעבר שישה חודשי מאסר בפועל על קצין בדרגת סרן בגין עבירות של הטרדה מינית, אלימות כלפי חייל והתנהגות שאינה הולמת כלפי פקודיו. לפי כתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות הצבאית, הקצין נהג לחבק ולנשק את חייליו ולבקש שיעסו את גבו. בנוסף, הוא אף הוריד באחת הפעמים את המכנסיים של חייל ששירת תחת פיקודו וסטר לישבנו. כמו כן, צבט חיילים בחזה והכה אותם באיבר מינם. מעבר לשישה חודשי המאסר בפועל שקיבל הקצין, נגזר עליו גם לשלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 13,750 שקלים והוא הורד לדרגת טוראי.

בגזר הדין צוין כי משום שמעשיו של הקצין לא היו בגדר מעידה חד פעמית, "מידת הפגיעה של הנאשם בערכים החברתיים הינה כפולה ומכופלת". עוד נכתב בגזר הדין כי "מדובר במסכת מתמשכת וארוכה של הטרדות מיניות שבוצעו כלפי חיילים רבים בפלוגה, בהזדמנויות מגוונות, במקומות שונים, תוך שהנאשם מנצל את מרותו".

מגזר הדין ניתן ללמוד כי בית המשפט מבקש להדגיש את חומרת הפגיעה בזכויות הבסיסיות של החיילים דווקא מצדה של דמות סמכותית. "הנאשם אינו חייל בתחילת דרכו, אלא מי שנושא דרגה ותפקיד. אמות המידה המצופות מקצין בצבא הינן גבוהות יותר ומשקלה של חובת האמון הציבורית כבדה יותר", נכתב בגזר הדין.

לעוד ידיעות בנושא צבא וביטחון:
בשל הקיצוצים: גנץ ביטל את כל אימוני המילואים
תעודת הצטיינות לאביו של לוחם שנהרג בלבנון
בבית שמש ימחו על הסתרת המדים: "כניעה לקיצונים"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully