וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הפלסטינים שנהרגו ליד כלא עופר ביום הנכבה

מצלמת אבטחה תיעדה את הרגע שבו ירו לכאורה חיילי צה"ל בשני נערים פלסטינים ליד כלא עופר כשאינם עוסקים בפעילות אלימה. מדובר צה"ל נמסר: "הסרטון ערוך בצורה מגמתית"

צילום: ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

סרטון מצלמת אבטחה שפרסם אתמול (שני) ארגון זכויות האדם Defense for Children International, חושף את הרגעים שבהם נורו לכאורה למוות בשבוע שעבר שני נערים פלסטינים מחוץ לכלא עופר שליד רמאללה. השניים, נאדים סיאם נווארה ומוחמד אודה אבו אל-דאהר, שניהם בני 17, השתתפו בהפגנה לציון יום הנכבה מחוץ לחומות בית הכלא שבו עצורים אסירים בטחוניים רבים.

ראשון נורה נווארה, תושב הכפר מזרעה א-קבליה שליד ביתוניא. בסרטון נראה הנער כשמאחוריו חומות בית הכלא ולפניו ענני גז מדמיע מהם הגיחו לפתע היריות, לכאורה של חיילי צה"ל, שהפילו אותו לקרקע. מהסרטון ניתן לראות בבירור כי ברגע הירי לא עסק נווארה בזריקת אבנים. באופן זהה נורה גם אבו אל-דאהר כשעה לאחר מכן.

עוד בוואלה! חדשות:
סיקרתי הפגנות, פגשתי חמושים. דבר כזה עוד לא קרה לי
כמעט לינץ' ליד רמאללה: צוות של וואלה! חדשות הותקף
צה"ל מתכונן למלחמה בחזית – אבל העורף לא מוכן

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
הנער הראשון על הקרקע לאחר הפגיעה/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

פאחר זאייד, פלסטיני שנכח באירוע, סיפר שהירי לא הגיע מהצד שאליו זרקו הנערים אבנים קודם לכן. "אחד מהם נורה בזמן שלא קרה כלום. הצבא פיזר כמויות גדולות של גז מדמיע, אז בני הנוער שהיו במקום נסוגו לעבר תחנת דלק קרובה. לאחר מכן שניים מהנערים חזרו לזירה ופתאום אחד מהם נפל על הקרקע ונורה. שמעתי את הכדורים, ארבעה ליתר דיוק", סיפר זאייד. "שלושה בני אדם נפגעו מהירי, אני לא יודע מה היה גורלו של הכדור הרביעי. ברגע הירי לא קרה כלום ואף אבן לא נזרקה. למעשה בני הנוער היו בנסיגה", הוא הוסיף.

בכלא עופר שובתים רעב מזה כמה שבועות יותר ממאה פלסטינים במחאה על החזקתם, כך הם טוענים, בניגוד לחוק.

מדובר צה"ל נמסר: "ביום חמישי התקיימה הפרת סדר אלימה ובלתי חוקית בביתוניא. הסרטון המדובר ערוך בצורה מגמתית ואינו משקף את האלימות בהפרת הסדר. מבדיקה ראשונית עם הכוחות שפעלו במרחב הפרת הסדר לא בוצע ירי חי. עם זאת הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחת חקירת מצ"ח בנושא."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully