וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סוכל פיגוע חטיפת חייל שתוכנן מהכלא

מידע שהגיע לידי שב"כ הוביל לשני אסירים ביטחוניים שביצעו בעבר פיגוע ירי, ותכננו פיגוע מיקוח שיביא לשחרורם. המימון הגיע מערב הסעודית, אמצעי הלחימה מפעיל חמאס בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעד: חיילים שנעים מדרום לשכם, באריאל ובצומת יצהר. מחסום חווארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הותר לפרסום: שב"כ חשף כוונה לבצע פיגוע חטיפה של חייל ומיקוח על שחרורו. את הפיגוע תכננו אסירים הכלואים בישראל, במטרה להביא לשחרורם. הוא אמור היה לצאת אל הפועל בחודש שעבר.

במהלך החודשים מרץ ואפריל הגיע לידי שב"כ מידע שלפיו שני אסירים ביטחוניים מהכפר מג'דל בני פאדל שבשומרון, עבד א-רחמן עת'מאן ועצאם זין א-דין, פועלים לגיוס כספים לצורך ביצוע פיגוע. השניים נושאים מאסר עולם על פיגוע ירי שעשו יחדיו בשנת 2006, ובו נהרג אזרח ישראלי. הם נחקרו על ידי שב"כ, ואז התגלה כי הם החלו גם בגיוס בני משפחה שהיו אמורים לסייע בהוצאת הפיגוע אל הפועל.

בחקירתם סיפרו השניים שחברו לאסיר נוסף, דרכו יצרו קשר עם פעיל חמאס ברצועת עזה. אותו פעיל החל לגייס עבורם אמצעי לחימה ומימון כספי מערב הסעודית. בנוסף, גייסו השניים אסירים שנמצאים לפני שחרור, כדי שיבצעו את הפיגוע לאחר שחרורם. על קרובי משפחה של שני האסירים הוטל להכין מקום מסתור ולהשיג כלי רכב גנוב.

עוד בוואלה! חדשות:
"מבוקשים": מי איים על ראשי הפורום לגיוס נוצרים?
הישראלים שעוקבים אחרי ולדימיר פוטין ומדונה
פגיעה באימונים ושחיקת הלוחמים: כך ישפיע הקיצוץ בצה"ל

עוד עלה בחקירה כי היעד לחטיפה היה חיילים שנעים בצירים שבאזור חווארה שמדרום לשכם, באריאל ובצומת יצהר. התקשורת אל מחוץ לכלא נעשתה באמצעות טלפונים ניידים שהוברחו אל הכלא, ובאמצעות אגרות מוסלקות שהעבירו בני משפחה שהגיעו לביקור. נגד כל המעורבים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי שומרון.

חשיפה זו מצטרפת למידע נוסף, שעלה במהלך השנתיים האחרונות, המצביע על ריבוי הכוונות לבצע פיגועי חטיפה מהכלא. בחודש ספטמבר האחרון נחטף ונרצח חייל צה"ל תומר חזן בידי תושב קלקיליה שביקש לשחרר את אחיו מהכלא. בינואר 2013, ליל השנה החדשה, ניסתה חוליה של הג'יהאד האיסלאמי מג'נין לבצע פיגוע חטיפת חייל. ניסיון זה סוכל עם מעצר החוליה סמוך למחסום אייל, מצפון-מזרח לכפר סבא.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully