וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבוקשים": מי איים על ראשי הפורום לגיוס נוצרים?

11.5.2014 / 0:42

מודעות דרושים המציעות כביכול פרס כספי גבוה על ראשיהם של בכירי הפורום זכו לתפוצה ברשתות החברתיות. "כבר ספגנו הסתה פרועה אבל אף פעם לא קיבלתי איומים כל כך בוטים"

מודעות מבוקשים כנגד ראשי הפורום לגיוס העדה הנוצרית. פייסבוק, צילום מסך
מודעות מבוקשים כנגד ראשי הפורום לגיוס העדה הנוצרית/צילום מסך, פייסבוק

שוב הסתה נגד ראשי הפורום לעידוד גיוס העדה הנוצרית. במהלך סוף השבוע הופצה ברשתות החברתיות מודעות "מבוקשים" המציעות כביכול סכום כספי גבוה על ראשם של האב גבריאל נדאף - הכומר של יפיע ונצרת שנחשב לאב הרוחני של הפורום, ושל שאדי חלול, דובר הפורום וסרן (במיל') בחטיבת הצנחנים. "כבר קיבלנו איומים על חיינו, ספגנו הסתה פרועה נגדנו ואף התמודדנו עם אירועים אלימים ביותר שהופנו נגדנו מצד גורמים קיצוניים במגזר הערבי, אבל אף פעם לא קיבלתי איומים כל כך בוטים וישירים המציעים שחור על גבי לבן פרס כספי גבוה על ראשי ובשלוש שפות: ערבית, אנגלית ועברית", אמר אתמול(שבת) סרן חלול. "אין לי מושג מי הפיץ את המודעה הזאת, אבל אנחנו דורשים מהמשטרה ושב"כ שיעצרו אותו ויטפלו בו בחומרה".

עוד בוואלה! חדשות
האם הכומר התומך בגיוס נוצרים לצה"ל יודח מהכנסייה?
התכנית של סגן שר הביטחון: חובת גיוס לכל הנוצרים

חייל נוצרי במדי צה"ל. AP
אותם אנשים המשתייכים למגזר הערבי דורשים זכויות מהמדינה, אבל לא יודעים לתת בעצמם זכויות". חייל נוצרי/AP

פורום עידוד גיוס העדה הנוצרית קם לפני כשנתיים. מאז הקמתו חלה עלייה דרמטית של מאות אחוזים במספר בני העדה המתגייסים לצה"ל. אם עד 2012 עמד מספר הנוצרים שהתגייסו לצה"ל על 35-40 צעירים בשנה, הרי שבשנה שעברה - שנה אחרי הקמת הפורום, עמד מספרם על 150. לפי נתוני הגיוס של מחזור מרץ, השנה מסתמנת עלייה דרמטית נוספת, שכן כבר עתה התגייסו לצה"ל 105 נוצרים.

חלול נחשב לרוח החיה מאחורי מינוי רכזי עידוד גיוס בכל הכפרים והערים בהם מתגוררים נוצרים דוברי ערבית. במהלך השנתיים שחלפו מאז הקמת הפורום נרשמה מתיחות רבה בין פעיליו לגורמים רבים במגזר הערבי המתנגדים לדרכם. תלונות על אלימות פיזית והסתה נגד האב נדאף ונגד בני משפחתו ומקורביו הוגשו למשטרה פעמים רבות. חלק מחברי הכנסת הערבים אף דרשו כמה פעמים מהפטריארך היווני-אורתודוכסי להדיח את האב נדאף מתפקידו בכנסייה בטענה כי הוא מנצל את מעמדו הדתי לצרכים פוליטיים. מנגד, הפורום זוכה לתמיכה גוברת מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת יהודים מרוב הקשת הפוליטית.

"זה מדהים, אותם אנשים המשתייכים למגזר הערבי דורשים זכויות מהמדינה, אבל לא יודעים לתת בעצמם זכויות", אמר חלול. "מדובר באנשים שמתגייסים מתוך בחירה, וזכותי לעודד זאת. אנשים מתגייסים בכל מקרה מתוך בחירה. אני רק מאגד אותם, מכוון אותם ונותן להם את הכלים שיקלו עליהם בעתיד".

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully