וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם: מיהו המנהיג הגדול ביותר שהיה למדינה?

בסקר מיוחד שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור וואלה! חדשות לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות נשאלו הישראלים גם איפה הם היו רוצים להיוולד ולחיות. כמה מהם בחרו בישראל? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

תושבי ישראל סבורים כי דוד בן גוריון הוא המנהיג הגדול ביותר שהיה למדינת ישראל – כך עולה מסקר מיוחד שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור וואלה! חדשות לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. כמעט שליש מהישראלים בחרו להעניק את התואר לראש הממשלה הראשון של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום השני, בפער קטן יחסית מהמקום הראשון, הגיע ראש הממשלה השישי, מנחם בגין. הנשאלים בסקר העניקו את המקום השלישי ליצחק רבין, ואחריו אריאל שרון. אף שרק לפני שנה קראו לו "קינג ביבי", והוא נמצא בשיאה של הקדנציה השלישית שלו, ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו הגיע רק למקום החמישי בדירוג, שאותו הוא חולק עם הנשיא ומי שעמד פעמיים בראשות הממשלה, שמעון פרס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מיואשים במיוחד מישראל - הצעירים

שאלה נוספת שהוצגה לתושבי ישראל רגע לפני חגיגות 66 שנות עצמאות היא איפה הם היו רוצים להיוולד ולחיות אילו ניתנה להם ההזדמנות לבחור. רק מעט יותר ממחצית מתושבי ישראל היו בוחרים בה, וקרוב ל-40% היו בוחרים לחיות במקומות אחרים. ארצות הברית היא היעד המועדף, ואחריה שווייץ, קנדה, אוסטרליה וברזיל.

מצעד ריקוד הדגלים ועצרת בכותל לכבוד יום ירושלים, מאי 2011. עומר מירון
מצעד ריקוד הדגלים ועצרת בכותל לכבוד יום ירושלים, מאי 2011/עומר מירון

מפילוח הנתונים לפי קבוצות באוכלוסייה, התמונה הופכת קודרת עוד יותר. קבוצה המיואשת במיוחד מהמדינה היא דווקא זו של הצעירים, בני 18 עד 34, שרק מחצית מהם היו רוצים להיוולד בישראל. מי שמוביל את רשימת הפטריוטים הם חובשי הכיפות הסרוגות, אחריהם הגמלאים, הקיבוצניקים והמושבניקים והחרדים. עם זאת, בין עשירים לעניים לא נרשם פער ניכר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הסקר, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה פרופ' אבי דגני, הסביר כי בין הסיבות לתוצאות הסקר יש גורמים ביטחוניים וכלכליים. "אנשים רבים מדי במדינה חשים שמצבם קשה מאוד, לא מסתדרים, לא גומרים את החודש, אבל בעיקר מרגישים 'לא שמים עלינו, לאף אחד לא אכפת'", הסביר פרופ' דגני. "הסיבה השלישית, מאוד מעניינת שהיא עלתה, אנשים אומרים 'לא נחמד יותר במדינה הזאת. האוכלוסייה לא נחמדה, נהיינו צ'חצ'חים, איבדנו את התרבות שלנו'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד במהדורה:

"הרגע שלי במלחמת העצמאות" - ביום העצמאות יעלה פרויקט מיוחד בוואלה! חדשות - עדויות ממקור ראשון של נשים וגברים שלחמו בקרבות תש"ח, המספרים על הרגע הדרמטי שלהם במלחמה על הקמת המדינה. הלוחמים תועדו במסגרת פרויקט של עמותת "תולדות ישראל". צפו בחלק מעדותו של הלוחם אמנון גלעד שלקח חלק בקרב על נירים.

האם בן אליעזר מגמד את ניתוח השתלת הכליה שלו? המועמד לנשיאות, ח"כ בנימין בן אליעזר, התראיין הבוקר לגלי צה"ל וטען כי אינו זקוק לניתוח וכי הוא עובר אותו בכדי "לשפר את איכות החיים שלו". בן אליעזר גם אמר שלעבור דיאליזה זה כמו "ללכת לאכול ולהתרחץ". מנתחים בכירים ומומחים להשתלות כליה מציירים תמונת מצב שונה מזו שמתאר בן אליעזר, מסבירים שדיאליזה היא טיפול קשה עם תופעות לוואי, שאדם בגילו של בן אליעזר יכול לחיות שנים בודדות בלבד עם דיאליזה ללא ניתוח וכי אין ניתוח בלי סיכונים ובלי סיבוכים.

אליפות של אדם אחד? מכבי תל אביב זכתה אתמול באליפות השנייה ברציפות וה-21 בתולדותיה, וזה כנראה לא היה קורה ללא ערן זהבי. עד כמה הוא היה דומיננטי העונה, ולמה בכל זאת הוא לא ממש בקונצנזוס?

תחזית: הלילה חם מהרגיל, מחר, יום הזיכרון, שרבי. ביום העצמאות יוסיף להיות חם מהרגיל, בשעות הצהריים השרב יישבר והרוחות יתחזקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully