וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם עובדי רשות השידור שתמכו בסגירתה?

29.4.2014 / 13:11

הפרוטוקולים של ועדת לנדס נחשפים היום, ומהם עולה כי מגישת "קול ישראל" קרן נויבך וכן יואב קרקובסקי העידו כי "יש פגיעה בעיתונאים וסתימת פיות". ומי עוד ברשימה?

"ניסינו לצמצם את מספר התחנות, אך כיום כמעט לכל תחנה יש קהל יעד משלו וישנם לחצים פוליטיים שלא להוריד תחנות", כך נימק מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם את ההחלטה שלא לצמצם את מספר תחנות הרדיו של "קול ישראל" בפני ועדת לנדס. עיתונאי קול ישראל קרן נויבך, ערן סיקורל, גדי בן יצחק, איציק יושע ויואב קרקובסקי העידו כי "כיום הנהלת הרשות מתערבת בתכנים, יש פגיעה בעיתונאים וסתימת פיות". הם תמכו בהקמת גוף שידור ציבורי חדש כיוון שיש "יותר מדי חוליים ברשות השידור". הדברים אינם עולים בקנה אחד עם ההתנגדות של חלק מעובדי "קול ישראל" למסקנות ועדת לנדס.

25 פרוטוקולים של סיכומי הדיונים שערכה של ועדת לנדס מתפרסמים היום לעיון הציבור באתר "העין השביעית", לאחר שהועברו ממשרד התקשורת לידי עמותת "הצלחה" בהתאם לחוק חופש המידע. מלבד הביקורת המוכרת על הנהלת הרשות הנוכחית ועל באופן שבו מתפקדים מוסדות הרשות, חושפים הפרוטוקולים עדויות של עובדים בתוך הרשות ההתומכים באופן מלא בסגירת רשות השידור.

"הארגון רקוב והתרבות הארגונית בעייתית מאוד"

עו"ד חנה מצקביץ', היועצת המשפטית של רשות השידור קבעה כי "המצב אינו בר תיקון". את התרבות הארגונית של רשות השידור הגדירה "נורמות פסולות שנובעות מתרבות ארגונית שהשתרשה ואי אפשר לעקור אותה". היא פירטה כי ניהול כוח האדם נעשה בצורה בלתי עניינית ללא ישיבות או דיונים וכי "יש תופעות של קידום ומינוי מקורבים וזאת בלי קשר ליכולת ולכישורים שלהם". לעניןי השעות הנוספות היא תארה שחיתות ממשית וכי "ככל שמקורבים יותר להנהלה כך מקבלים יותר שעות נוספות".

יו"ר הרשות אמיר גילת אמר כי "הארגון רקוב והתרבות הארגונית בעייתית מאוד", ולגבי הקמת גוף צינורי חדש, כפי שהומלץ לבסוף על ידי הוועדה, אמר בפסימיות כי "הבעיה של המלצה מסוג זה היא המעשיות של היישום שלו - עד שזה יקרה, המצב רק ילך ויתדרדר".

מוועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב נמסר בתגובה כי "איש מעיתונאי קול ישראל לא קרא בישיבה זו או בכל ישיבה אחרת לסגירת רשות השידור. בדיוק ההפך. תביעתנו היא שיקום השידור הציבורי ושמירה על העובדים תוך הקמת שידור ציבורי ראוי למען אזרחי ישראל ולמען העובדים המסורים. הכותרת שניתנה לכתבה בוואלה ברנז'ה, איננה נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully