וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"בניק ששרד את אל-קאעדה ועלה לישראל

15.4.2014 / 11:00

חביב יעיש נולד בתימן למשפחה יהודית, ולפני שנתיים עלה ארצה. אחרי שחמיו נרצח על רקע אנטישמי, הוא החליט להתנדב לשירות קרבי בישראל. "באתי מוכן מהבית", הוא אמר בחיוך

חביבי יעיש שסיים כמצטיין גדודי את טירונות מג"ב. מרץ 2014. דוברות מג"ב,
"הוא שוטר יוצא מן הכל". חביב יעיש/דוברות מג"ב

במבט ראשון הוא נראה כמו עוד טירון בפלוגת דותן שבבסיס "מכמש" של משמר הגבול. אבל מאחורי החזות הצנועה של חביב יעיש עומד אדם עם סיפור חיים יוצא דופן. יעיש, שנולד בעיר צעדה שבתימן וגדל בעיר ריידה, ספג בתור יהודי איומים והתקפות של אל-קאעדה. לאחר שעלה לארץ, הוא איבד את חמיו בתימן, שנהרג בשל היותו יהודי. בעקבות האירוע הקשה הוא החליט להתגייס למג"ב. בחודש שעבר הוא סיים את הטירונות כחניך מצטיין.

ימים ספורים לפני קורס הסיום, במהלך שבוע השדאות של פלוגת דותן, מפקד הפלוגה צחי צוויג כבר מציין לשבח את שמו של הטירון יעיש. "הוא שוטר יוצא מן הכלל. המשפחה שלו ספגה פגיעת טרור ישירה ובכל זאת הוא נמצא כאן, מרוכז במטרתו", העיד צוויג.

יעיש נולד כאמור בצעדה שבתימן, בכור מבין שמונה ילדים. "יש לי ארבע אחיות ושלושה אחים", סיפר לוואלה! חדשות. "הגדול מביניהם בן תשע עשרה היום, הקטן בן שש", הוסיף. כשהיה בן שבע, עבר חביב עם משפחתו לריידה, שם למדו יהודי תימן באותה התקופה. חביב למד תורה ועברית וגדל שם עד שהיה בן 12 - אז גורשו יהודי ריידה אל העיר צנעא, בירת תימן.

חביבי יעיש שסיים כמצטיין גדודי את טירונות מג"ב. מרץ 2014. דוברות מג"ב,
"מרוכז במטרה". חביב יעיש/דוברות מג"ב

כשהיה בן 17 נישא יעיש לאישה יהודייה שהתגוררה אף היא בצנעא, ויחד עזבו את בית הוריו ועברו להתגורר אצל דודו. שנה לאחר מכן נכנסה אשתו להריון, דבר שעורר אצל יעיש מחשבות על המעבר לישראל, שם יוכלו "לגדל את ילדיהם בבטחה ולפרנסם כראוי". הוא החליט להגיע לישראל לבדו לתקופה של חמישה חודשים על מנת לעבוד ולבדוק האם כדאי למשפחתו לעלות ארצה.

עוד בוואלה! חדשות:
הפיגוע בחברון: איך עוצרים את ה”מפגע הבודד” הבא?
רגע אחרי הסדר: המוני ישראל יוצאים לטייל
פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"בארץ החיים של היהודים טובים, בתימן בלאגן"

"הייתה לי תקופה טובה בארץ. עבדתי והבנתי שאפשר לחיות פה כמו בן אדם. לא כמו בתימן, שם הכל בלאגן", הוא סיפר. חביב חזר לתימן, שם הציע לאביו להתיר לאחיו לעלות עמו לישראל כדי שיוכלו לרכוש השכלה גבוהה, דבר שנמנע ממנו בארץ מולדתו. במהלך שהותו בבית אביו, ילדה אשתו את בתם הראשונה, והיא זכתה לשם ליאן. "כולם התפלאו למה קראנו לילדה בשם ישראלי ולא תימני. הסברנו שאנחנו רוצים לעלות לארץ, שם החיים של היהודים טובים יותר".

לאחר שיחות רבות השתכנע אביו של חביב לאשר את עליית האחים. חביב החל בתהליך הוצאת דרכונים ויצר קשר עם הסוכנות היהודית שליוותה אותם בתהליך. הוא אף יצר קשר עם אמו, שגרה בארצות הברית, ושכנע אותה לעלות ארצה ולהצטרף אליו ואל אחיו.

יעיש חביב עם מפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב, מרץ 2014. דרור עינב
מפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב עם החניך המצטיין יעיש בסיום הטירונות, חודש שעבר/דרור עינב

לאחר שעלו חביב ואשתו עם בתם, הגיעה חמותו לארץ לתקופה של חודש. בזמן שהותה צלצלו למשפחת אשתו בתימן וגילו כי אביה נדקר בצווארו בשוק בבירה. האב, שנדקר בשל היותו יהודי, הובהל לבית החולים במצב אנוש, שם מת מפצעיו. חביב טס לתימן, ויחד עם בני המשפחה החליט להטיס את גופת האב לקבורה בישראל. במקביל החליטו קרובי אשתו לעלות ארצה ולהתאחד עם המשפחה שנמצאה בישראל זה מכבר.

יעיש חביב, מרץ 2014. דרור עינב
"התחברתי פה לאנשים והעברית שלי הולכת ומשפרת". חביב יעיש/דרור עינב

עם חזרתו לארץ, גמלה בלבו של חביב ההחלטה להצטרף לשורות צה"ל. הוא התחיל בתהליכי צו ראשון ובמסגרת תחקירים שערך על היחידות השונות בחר להתגייס למשמר הגבול. מיד לאחר קבלת צו הגיוס, קיבל חביב מכתב נוסף הפוטר אותו משירות צבאי. חביב, שמאז ילדותו בתימן חלם לשרת בצבא, החליט לנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת להתנדב ולהתגייס בכל זאת.

לאחר שקיבל את אישור הגיוס, התייעץ יעיש עם אשתו שקיבלה את ההחלטה בהבנה ואהבה. הוא התגייס באוגוסט והגיע לחוות השומר, שם עבר טירונות בסיסית והוכיח את יכולותיו הקרביות. "רציתי מאוד להתגייס לקרבי. זו דרך מצוינת לי, כעולה חדש, להשתלב בחברה הישראלית. לשמש דוגמה לילדיי, שיוכלו להתגאות באבא שעשה שירות צבאי משמעותי", אמר. בתום התקופה בחוות השומר הגיע למשמר הגבול, שם הצטרף למחזור טירונות נובמבר 2013. "באתי לפה עם ניסיון, מוכן כבר מהבית", אמר בחיוך על השתלבותו במסגרת הצבאית, "התחברתי פה לאנשים והעברית שלי רק הולכת ומשתפרת".

יעיש חביב ומשפחתו עם מפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב, מרץ 2014. דרור עינב
ניצב עמוס עם יעיש ומשפחתו בסיום הטירונות, חודש שעבר/דרור עינב

יעיש ואשתו, שלומדת באולפן, מתגוררים כיום במרכז הקליטה בבאר שבע עם שתי בנותיהם - ליאן, בת שנתיים ושמונה חודשים, שנולדה בתימן טרם עלייתם, וליטל, בת חצי שנה ובת המשפחה הראשונה שנולדה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully