וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לרמטכ"ל: השעה קצין החשוד שהטריד קצינה

10.4.2014 / 18:55

פרסום ראשון: לאחר שבחן את חומרי החקירה, המליץ הפרקליט הצבאי הראשי להשעות מתפקידו קצין בדרגת אלוף-משנה החשוד כי הטריד מינית קצינה ששירתה תחתיו. הוא טען: יחסים בהסכמה

חיילות צה"ל. AP
חיילות צה"ל/AP

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, המליץ לרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ להשעות מתפקידו קצין בדרגת אלוף-משנה החשוד בהטרדה מינית של קצינה - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. אלוף עפרוני קיבל לידיו לאחרונה את חומרי החקירה שמנהלת מצ"ח ולאחר עיון בממצאי החקירה שנמשכה כמה חודשים, החליט על כך לרמטכ"ל. המשטרה הצבאית ממשיכה בחקירת נסיבות המקרה.

עוד בוואלה! חדשות:
המגעים נמשכים: "מנסים לגבש עסקה חדשה"
מתה בפתאומיות חודש לפני החתונה: "הכול התרסק"
צפו בתיעוד: לוויין הריגול "אופק 10" משוגר לחלל

בעקבות פניית וואלה! חדשות, הותר לפרסום בחודש פברואר השנה כי הקצין חשוד בכך שביצע עבירות מין בקצינה ששירתה תחתיו. הקצין הכחיש את החשדות נגדו, וטען כי מדובר היה במערכת יחסים בהסכמה. נשיאת בית הדין הצבאי בצפון, אלוף-משנה אורלי ירון, התירה להסיר חלקים מצו איסור הפרסום, ופרקליטה של המתלוננת, עורך דין עידן פסח, לא הביע התנגדות להסרת איסור הפרסום.

בחודש יולי 2013 נחשף כי קצין בדרגת סרן הושעה מתפקידו כיוון שהואשם בביצוע מעשים מגונים ובשימוש באלימות נגד חייליו. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי הוא ביצע שורה של עבירות, בהן מעשים מגונים, הטרדה מינית, התנכלות, אלימות כלפי חייל והתנהגות שאינה הולמת. על פי כתב האישום, הקצין נהג לשכב לצד חייליו או עליהם במיטותיהם, ללטפם במקומות שונים בגופם ואף לחבקם ולגעת באיבריהם האינטימיים.

עו"ד עידן פסח המייצג את הקצינה המתלוננת מסר: "לא ברור מדוע וכיצד ממשיך הקצין, החשוד בעבירות כה חמורות, לשרת בצה"ל ולהסתובב באין מפריע בבסיסים צבאיים בסמיכות לחיילות וקצינות. התנהלות כלל הגורמים בפרשה אינה מספקת, בלשון המעטה, ומצופה היה כי יינקטו הליכי העמדה לדין והליכים פיקודיים נגד האל"מ החשוד כבר עם פתיחת החקירה".

סנגורו של האל"מ החשוד, הסנגור הצבאי הראשי אשר הלפרין, אמר: "הקצין נתון בחקירה מספר חודשים, ומסר את גרסתו המלאה זה מכבר. לאורך כל תקופת החקירה ממשיך הקצין לפעול ולמלא את תפקידו הצבאי בצורה מעולה ומעוררת הערכה. המלצת ההשעיה אינה מוכרת לנו ולכן לא נתייחס אליה, אך נציין שבנסיבות המיוחדות של המקרה אין זה מפתיע כלל שהקצין ממשיך בתפקידו למרות החקירה. אנחנו מצפים לקבלת החלטה קרובה בתיק".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully