וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בחקירה: "רק כעת המימון של זקן מפריע?"

8.4.2014 / 9:49

ראש הממשלה לשעבר שב הבוקר למשרדי להב 433 בשל חשד לשיבוש מהלכי משפט. אתמול התייחס למימון עורך דינה של ראש לשכתו לשעבר: "כולם ידעו שאולמרט עוזר לה. גם במשפט ידעתם"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המשיך הבוקר (שלישי) להיחקר במשרדי להב 433 בלוד בחשד לשיבוש מהלכי משפט. במקביל אליו נחקר באזהרה גם עורך דינו לשעבר, נבות תל צור, שעודד לכאורה את ראש לשכתו לשעבר של אולמרט שולה זקן שלא להסכים לעסקת טיעון במשפט הולילנד. היום צפויים במשטרה לעמת את אולמרט עם ההקלטות שמסרה זקן לידי הפרקליטות, ובהן תיעודים ארוכים שהקליטה זקן במשך שנים.

אחד הטיעונים המרכזיים שהעלה אולמרט במהלך החקירה אתמול נגע למימון בא כוחה של זקן, עו"ד מיכה פטמן. "ידעתם, גם הפרקליטות וגם והמשטרה, המון זמן (על המימון - י"א). מעולם לא אמרתם שזה מפריע לכם", אמר אולמרט לחוקריו. "גם במשפט בירושלים ידעתם ולא הפריע לכם. כולם ידעו את זה. ידעו שאולמרט עוזר לה. אף אחד מהפרקליטות או מהמשטרה לא אמר שזה מפריע. מה פתאום עכשיו זה מפריע?".

ראש הממשלה לשעבר היה מופתע מהיקף ההקלטות של מי שלטענתו נחשבה כחברתו הטובה, אך בעצם התכוננה היטב להציל את עורה. "שולה הקלטות", כך כינו את זקן בסביבתו של אולמרט.

עוד באותו נושא:
מקורבי אולמרט: "זקן פעלה כמו סוכן מדיח, ולא נפלתי"
אהוד אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט
פרשת שולה זקן: פרקליטה לשעבר יזומן למשטרה

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט וזקן בהכרעת הדין במשפט הולילנד/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

אתמול אמרו בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר כי זקן, שהורשעה אף היא יחד עם אולמרט, פעלה בתור "סוכן מדיח" באופן יזום כדי "לשאוב" ממנו מידע ולמשוך אותו בלשונו. לדברי אנשי אולמרט, היא אמנם ניסתה להפילו בפח, אולם הדבר לא עלה בידה.

"בעניין ההקלטות, מדובר בשיחות שמנהלים שני אנשים שמתדיינים באופן לגיטימי על המשפט ולא מעבר לכך", אמרו בסביבת אולמרט. "על פי חוק, מותר לעדי הגנה לדבר ביניהם, אך היא ניסתה למשוך אותו לשיחות מסוימות והוא אמר לה 'על מה את מדברת?'".

בנוגע לטענה כי ראש הממשלה לשעבר, יחד עם פרקליטו לשעבר עו"ד תל צור, ניסה למנוע את הסדר הטיעון של זקן עם הפרקליטות, אמרו בסביבת אולמרט כי בכך לא היה שיבוש משפטי. "הפגישה של שולה עם נבות תל-צור הייתה יחד עם עורכי דינה, והצדדים הסכימו יחד שאין להגיע להסדר טיעון".

טענה נוספת שמובאת נגד זקן היא כפיות הטובה שלה לכאורה, ביחסים מול אולמרט. לפי מקורביו, כאשר התפוצצה פרשת רשות המסים, זקן - שלא היה בידיה די כסף על מנת לממן את הגנתה - פנתה לרבים ממכריה והם סירבו לסייע לה. "היחיד שסייע לה הוא אולמרט, וזאת כחלק מהיכרות חברית. הוא הפנה אותה לאנשים שהוא מכיר ואלה סידרו לה כהגנה את עו"ד מיכה פטמן, כמו גם כסף וסיוע בתרומה. הסיוע הגיע מעמותה שהקים לה דודי זילברשלג, אולם בשלב מסוים הופסק אותו המימון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully