וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אולמרט: "זקן פעלה כמו סוכן מדיח, ולא נפלתי"

בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר, שנחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט, מאשימים את זקן שביקשה לכאורה להפלילו ללא הצלחה. "היא ניסתה למשוך אותו והוא אמר לה 'על מה את מדברת'"

מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נחקר היום (שני) במשך שעות בחשד לשיבוש הליכי משפט בפרשת הולילנד - ועומת עם ההקלטות המפלילות לכאורה שסיפקה מי שהייתה מזכירתו לשעבר שולה זקן.

אלא שבסביבתו של ראש הממשלה לשעבר אומרים כי זקן, שהורשעה אף היא יחד עם אולמרט, פעלה בתור "סוכן מדיח" באופן יזום כדי "לשאוב" ממנו מידע ולמשוך אותו בלשונו. לדברי אנשי אולמרט, היא אמנם ניסתה להפילו בפח, אולם הדבר לא עלה בידה.

"בעניין ההקלטות, מדובר בשיחות שמנהלים שני אנשים שמתדיינים באופן לגיטימי על המשפט ולא מעבר לכך", אמרו בסביבת אולמרט. "על פי חוק, מותר לעדי הגנה לדבר ביניהם, אך היא ניסתה למשוך אותו לשיחות מסוימות והוא אמר לה 'על מה את מדברת'".

בנוגע לטענה כי ראש הממשלה לשעבר, יחד עם פרקליטו לשעבר עו"ד נבות תל צור - ניסה למנוע את הסדר הטיעון של זקן עם הפרקליטות אמרו בסביבת אולמרט כי בכך לא היה שיבוש משפטי. "הפגישה של שולה עם נבות תל-צור הייתה יחד עם עורכי דינה, והצדדים הסכימו יחד שאין להגיע להסדר טיעון".

טענה נוספת שמובאת נגד זקן היא כפיות הטובה שלה לכאורה, ביחסים מול אולמרט. לפי מקורביו, כאשר התפוצצה פרשת רשות המסים, זקן - שלא היה בידיה די כסף על מנת לממן את הגנתה, פנתה לרבים ממכריה שסירבו לסייע לה. "היחיד שסייע לה הוא אולמרט, וזאת כחלק מהיכרות חברית. הוא הפנה אותה לאנשים שהוא מכיר ואלה סידרו לה כהגנה את עו"ד מיכה פטמן, כמו גם כסף וסיוע בתרומה. הסיוע הגיע מעמותה שהקים לה דודי זילברשלג, אולם בשלב מסוים הופסק אותו המימון".

ביממה האחרונה עלה גם שמו של איש העסקים אלפרד אקירוב, מקורבו של אולמרט, כמי שיעיד בפרשה. המשטרה תידרש לבדוק אם הוא העביר את הכסף לזקן בתמורה לשתיקתה בחקירות בפרשיות השונות שבהן היה מעורב ראש הממשלה לשעבר. על פי גרסתו של אקירוב, אולמרט אכן הכיר בינו לבין זקן, אך הוא העסיק אותה בעסקיו תמורת משכורת חודשית לבקשת אולמרט. לפי אנשי אולמרט, "במהלך עבודתם המשותפת של אולמרט וזקן, הם הכירו את אקירוב כמו גם אנשי עסקים נוספים. כחלק מן ההיכרות הזו, גם נולדה העסקתה האישית של זקן. אקירוב פיטר אותה באפריל 2013 והיא הייתה אמורה להעיד באוקטובר 2013, איזה אינטרס יש לאקירוב לפטר אותה אם רוצים לשלם דמי שתיקה?", תהו בסביבת אולמרט.

"אדם שנגרר בבוץ כבר שמונה שנים"

"היינו מצפים מפרקליטות, שבידיה כוח כה רב, לגלות מעט אנושיות", אמר מוקדם יותר יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן בעקבות החקירה של ראש הממשלה לשעבר. "התעקשותה של הפרקליטות, כי המשטרה תחקור את אולמרט דווקא כעת, מספר ימים לאחר הרשעתו ובשעה שהחל להתכונן לטיעונים לעונש, נועדה לשתי מטרות: לשבור את מר אולמרט בכל מחיר, ולהשפיע באופן פסול על הליך הטיעונים לעונש. מדובר באדם אשר נגרר בבוץ כבר שמונה שנים ארוכות, ואשר אך לפני מספר ימים חטף מהלומה בלתי צפויה, אשר היא לבדה היתה שוברת בוודאי כל אדם אחר".

הוא המשיך לתקוף את הפרקליטות וטען כי המהלך הנוכחי נובע מלחץ שמקורו ב"מבוכה" אליה נקלעה אחרי שנדחה הסדר הטיעון עם זקן. "זה הסכם שנולד בחטא וכעת מחפשים בכוח דרכים להצדיק את קיומו. אנו שבים וקובעים כי החקירה והכותרות הנילוות אליה, ממשיכות ומזהמות את ההליך המשפטי שעדיין לא הסתיים, וזאת בניסיון להשפיע באופן פסול על בית המשפט ועל ההחלטות שעליו לקבל בשבועות הקרובים בעניינו של מר אולמרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפרקליטות: חוזרים בנו מהערעור בעניינה של שולה זקן בראשונטורס

בתוך כך, פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון בקשה לבטל את הערעור שהגישה בעניינה של שולה זקן בפרשת ראשונטורס. על זקן נגזרו תשעה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף ש"ח. עכשיו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לבטל את הערעור בעניינה כי "טרם עמדה בכל התחייבויותיה".

הסיבה לבקשה, כתבו, היא כי במסגרת "פרשת ראשונטורס", הייתה זקן מודעת לקיומם של "כספים עודפים" שנגבו מארגונים שונים לכל המאוחר בתחילת שנת 2003, וכן הייתה מודעת לשימוש שנעשה בכספים למימון נסיעות פרטיות של אולמרט. על כן ביקשו מבית המשפט להרשיעה בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ולהחמיר באופן משמעותי את עונשה.

עוד במהדורה:

כמה כסף הושקע במציאת המטוס המלזי? הזמן למציאת הקופסה השחורה, שעשויה לספק פתרון לתעלומת היעלמותה של טיסה MH370, הולך ואוזל - בעוד שהמשאבים שמדינות העולם משקיעות בחיפוש המטוס הולכים וגדלים. כך הפכה התעלומה הגדולה - גם לאסון היקר בהיסטוריה האווירית.

צעיר ישראלי עצור בהודו בחשד לסחר בנשק: "אני מפחד להיכנס לכלא, אין לי דרכון או ויזה". סתיו סליבנצב, נעצר בנמל התעופה בהודו לפני שבעה חודשים, לטענתו לאחר שבתיקו נתגלו כדורי M16 שנשכחו בתיק לאחר שחזר משירות מילואים. סליבנצב שוחרר בערבות ומעוכב בהודו מאז שנעצר. משפטו נדחה שוב ושוב, הוויזה שלו נגמרה והוא פונה למשרד החוץ בבקשה לעזרה. תגובת משרד החוץ: "הקונסוליה במומבאי בקשר אתו ועם משפחתו, מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".

ההתרסקות של אייל גולן: אם לא די בתדמית שהתערערה, פרשת "משחקי חברה" פוגעת גם בכיסו של הזמר: השמעה בודדת של שלושת שיריו החדשים בתחנות המיינסטרים, צניחה דרסטית של 70% בהשמעות ברדיו, ביטולים של הופעות ביום העצמאות ומעבר מאולמות של אלפי אנשים להופעות מול מאות במסעדות גריל. הזמר הלאומי, איך לומר, כבר לא כל כך כזה.

כדורגל בחתימה אישית מכוכב ריאל מדריד: פפסי מצטרפת למגמת הפרסום האינטרקטיבי ומשחררת פרסומת למונדיאל שמאפשרת לכם לשלוט במסי באמצעות העכבר. האם כך ייראו הפרסומות בעתיד, ומי הישראלי שמעורב בפרויקט?

התחזית: הלילה מעונן חלקית ויתקרר, מחר ירידה ניכרת בטמפרטורות, ייעשה מעונן חלקית עד נאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully