וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: עו"ד ישראלי נאשם בסיוע לאסירי חמאס

אחיקם משה דוד

7.4.2014 / 11:40

עו"ד מוחמד עאבד נאשם בכך שבמשך שנים העביר מסרים בין אסירים, בהם עבדאללה ברגותי - שנחשב למהנדס של חמאס. בתמורה, קיבל 1.4 מיליון שקלים. בשבוע שעבר נחשפה תשתית דומה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל
עימותים בין חמאס לפת"ח ברצועת עזה. רויטרס
בידי החוקרים חלופת מסרונים אותה העביר הפרקליט בין שני אסירים. פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

פרקליטות מחוז הצפון הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד עורך הדין מוחמד עאבד, בן 42 מהכפר בענה שבצפון, בגין סיוע להתארגנות של אסירי חמאס הכלואים בישראל. האישום נגד עורך הדין הוגש בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ושירות בתי הסוהר, במהלכה עלה חשד כי הוא מעורב בהעברת מסרים בין אסירים הכלואים בבתי כלא שונים בישראל במשך כמה שנים. בין החומרים שבידי החוקרים, ישנה גם חלופת מסרונים אותה העביר הפרקליט בין שני אסירים, הנמצאים בשני מתקני כליאה שונים. מהאישום עולה כי בתמורה למעשיו, קיבל עו"ד עאבד 1.4 מיליון שקלים. השב"כ אמר כי בפרשה נעצרו גם שישה פלסטינים מאזור שכם, בהם עורכי דין, עיתונאי ופעילה בארגון "סולידריות בינלאומית לזכויות אדם".

על פי כתב האישום, בין האסירים שהשתמשו בשירותיו של עורך הדין עאבד לשם העברת המסרים היה גם עבאס אל-סייד, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם בעבר (שתכנן את הפיגוע במלון פארק בנתניה בליל הסדר ב-2002, ומרצה עונש של 35 מאסרי עולם), ועבדאללה ברגותי (מי שנחשב למהנדס של החמאס ששפוט ל-67 מאסרי עולם).

עוד בוואלה! חדשות:
צרפת: דורס לי זיתוני נשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל
המאמצים נמשכים: פגישה לילית נוספת בין צוותי המו"מ המדיני
אוניברסיטת תל אביב ביטלה הרצאה של מורשע בטרור

לפי האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שלי זאבי-ברזילי ושגב אדלר, עאבד ניצל את החיסיון שניתן לו מתוקף תפקידו ונפגש עם המחבלים הכלואים בישראל על מנת להעביר ביניהם ומהם מסרים. הוא נהג לרשום את המסרים בעצמו או על ידי אשתו, שהתלוותה אליו, ואלה כללו תיאום בין האסירים בנוגע לצעדי מחאה ומאבקים מול הנהלת שב"ס.

בין היתר הועברה דרישה לפתוח בפעולות קולקטיביות של המחבלים הכלואים, תוך שהבכירים שבהם מייעצים ומנחים אותן. באחד המסרים שהועברו – ואחרי שיחה שקיים עם מנהיג חמאס חאלד משעל, פנה ברגותי לסייד וביקש ממנו לארגן לו שיחת טלפון שנועדה להעביר את המידע ואת הצורך בהתארגנות. הדבר נעשה תוך שימוש במילות קוד שפוצחו במהלך החקירה. במסר נוסף הנחה סייד את המחבלים כיצד עליהם לפעול אחרי שחרורם מהכלא.

המסרים שהעביר עורך בדין כללו לא רק פנייה ותיאום בין האסירים שבתוך בתי הכלא אלא גם פניות לראשי החמאס בעזה, שכללו קריאה לצאת לפעולה "לסיום העינוי בבתי הכלא".

מהחקירה של השב"כ עולה כי מפקדת חמאס בחו"ל עשתה שימוש בעורכי הדין כ"זרוע ארוכה" שלה, לצורך ניהול פעילות חמאס בבתי הכלא בישראל. כל זאת, תוך שימוש במוסד "סולידריות בינלאומית לזכויות אדם" בשכם, כמעטה לפעילותה. יצוין, כי בקשר מול מוסד זה היו מעורבים גם בכירים של חמאס, שהשתחררו מרצוי מאסרים בבתי הכלא בישראל, ויצאו לחו"ל במסגרת "עסקת שליט".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עו"ד מוחמד עאבד שמואשם בסיוע לאסירי חמאס. מרץ 2014. ערן גילווארג
עו"ד עאבד/ערן גילווארג

"אין זה המקרה הראשון בו מנוצל הקשר בין עצורים ביטחוניים לבין עורכי דינם הישראלים, לשם העברת מסרים וקידום פעילות, ובשנים האחרונות נחשפו מקרים דומים. הניצול הציני, שעושים ארגוני הטרור במדיניות המכבדת את זכויותיהם המשפטיות של האסירים, מטריד במיוחד נוכח הגידול המשמעותי בהיקף הטרור באיו"ש ובמיוחד הגידול בהיקף הכוונות למימוש פיגועי חטיפה ומיקוח, שמטרתם להביא לשחרור אסירים. כידוע, תכנון פיגועים אלו נעשה, לא אחת, במעורבות ישירה של הכלואים, אשר מאיצים בארגונים השונים, אליהם הם משתייכים, לפעול למען שחרורם", נמסר.

במהלך מעצרם של עורכי הדין נתפסו במשרדיהם חומרים, המעידים על מעורבות עמוקה בפעילות חמאס בבתי הכלא. בכלל זאת, נתפסו עשרות איגרות של חמאס, שהועברו בין הנהגת חמאס בכלא לבין גורמי חמאס שונים בשטחים וברצועה, ואיגרות מההנהגה בחו"ל לבכירי חמאס בכלא.

עו"ד ג'ואד בולוס, המייצג את הנאשם אמר כי הוא חש מועקה גדולה. "לפי מה שקראתי, התשתית הזו יכולה להוות סיבה ועילה למעצרם של עשרות עורכי דין, שעושים את העבודה הדומה הזאת. זה ממש גבול ההפחדה. תהיינה ישיבות עם גורמי הפרקליטות והביטחון על מנת ללבן או למסגר את התיק התקדימי הזה. השלכות התיק הזה הן השלכות רבות עוצמה ותהיינה עם משקל גדול לגבי ציבור רחב של עורכי דין ערבי שמייצג את האסירים הביטחוניים בתוך בתי הכלא במדינת ישראל".

בשבוע שעבר נעצרו פרקליטים אחרים

בשבוע שעבר נחשפה פרשה נוספת, בה חשודים עורכי דין ישראלים בקשר אסור עם אסירי ארגון הטרור. ביום רביעי האחרון הותר לפרסום כי בפעילות משולבת של משטרת מחוז ירושלים וכוחות שב"כ, נעצרו לאחרונה שני מנהלי משרד עורכי דין וארבעה עורכי דין ממזרח ירושלים, בחשד שבמשך שלוש שנים ניצלו את החיסיון שלהם על מנת להעביר מסרים בין אסירי חמאס הכלואים בישראל, לבין פעילי שטח בארגון – וזאת תמורת כסף.

המקרה נחשף הודות למידע מודיעיני, לפיו במשרד עורכי הדין "אל-קודס לעניינים משפטים" - הנמצא בעיסאוויה, ומנוהל על ידי מחאת עיסוואי, בן 41, ושירים עיסוואי, בן 36 - מועברים כספים עבור ביקורים של עורכי דין אצל אסירי חמאס. במשך כמה חודשים התנהלה חקירה סמויה במהלכה התחקו החוקרים ואנשי שב"כ אודות הפעילות החשודה במשרד. מהחקירה עלה כי במהלך תקופה של שלוש שנים ארבעה עורכי דין - מחמוד אבו סנינה, עומר אסכאפי, נדים גרייב ואמג'ד ספאדי, נהגו להיפגש עם אסירים בכירים בבתי הכלא, ולשמש כמתווכים בינם לבין הפעילים בעזה ובגדה.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully