וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל שני חשודים שחדרו לישראל מסוריה

29.3.2014 / 0:29

תצפיות זיהו שלושה חמושים שחיבלו בגדר המערכת במרכז רמת הגולן. כוח צה"ל שהוזנק למקום ירה לעברם, ופגע לפחות בשניים. באותו מקום נתקל לאחרונה כוח צנחנים במניחי מטענים

תיעוד: אנשי חיזבאללה מניחים מטען על גדר המערכת. צילום מסך
אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול/צילום מסך

שני בני אדם נהרגו הלילה (שבת) מאש צה"ל סמוך לגבול ישראל-סוריה, מדרום לאזור שמול העיר קונייטרה. נבדקת האפשרות שמדובר בחוליה שהתכוונה לחדור לשטח מדינת ישראל. הנושא נמצא בתחקיר.

מפרטים ראשוניים עולה כי תצפיות של צה"ל זיהו שלושה חשודים, שנעו באופן חשוד ליד הגדר מצדו הסורי של הגבול ברמה. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי לאחר שהתברר שהשלושה מחבלים בתשתית המבצעית ובאמצעים המיוחדים שעל הגדר ומנסים לחדור לשטח ישראל - הוחלט להזניק למקום כוח צה"ל שיסכל את הניסיון.

הכוח זיהה את החשודים, שככל הנראה עברו את גדר הגבול וירה לעברם. זוהתה פגיעה בשניים מהם, שנהרגו. האירוע נחקר, ונבדקת אפשרות שמדובר בניסיון פיגוע.

עוד בוואלה! חדשות:
גופת בן 3 נמצאה בערימת אבנים באתר בנייה בגליל
מחאה נגד סיסי: עיתונאית נהרגה במהומות בקהיר
שרידי המטוס? ”נמצא עצם כחול באוקיינוס ההודי”

בתחילת החודש סוכל פיגוע באותה גזרה כשכוח צה"ל זיהה כמה חשודים בצפון הרמה, סמוך לגדר, שעה שעסקו בהנחת מטען. הכוח, שהורכב מלוחמי חי"ר ושריון, פתח באש לעבר החוליה וזיהה פגיעה. בכלי תקשורת בערבית דווח כי שני אנשי חיזבאללה נורו על ידי צה"ל, אולם הארגון לא הגיב באופן רשמי על התקרית. גורם ביטחוני בכיר אמר כי מדובר בחוליה שפעלה בשליחותו של ארגון הטרור הלבנוני.

כללי המשחק השתנו: גבול הצפון הופך לגזרה רותחת

מכלול האירועים שאירעו בחודש האחרון בגבול הצפון, שבשניים מהם נפצעו חיילי צה"ל, מעידים שכללי המשחק השתנו. בצה"ל מעריכים שהגבול הסורי יהפוך לקרקע פורייה להתקפות הן מצד חיזבאללה ושליחיו או ארגוני ג'יאהד עולמי. את מירב האחריות במה שנעשה בצד הסורי מטילים בצה"ל על המשטר הסורי בראשו עומד בשאר אסד. מסיבה זאת, באירוע האחרון בו נפצעו חיילי חטיבת הצנחנים, תקף חיל האוויר את עמדות צבא סוריה. יממה לאחר מכן התבטא בנושא הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בתום ביקור בגבול הצפון והזהיר את סוריה כי צה"ל לא יהסס להגיב בעוצמה אם האירועים יתמשכו.

אזור התקרית

גורמי צבא אמרו הערב לוואלה! חדשות כי בשלב זה לא ברור מי החוליה שהתקרבה לגדר המערכת ומה השיוך הארגוני שלה. ניתן להעריך בשלב זה כי צה"ל יסתפק בפגיעה בחוליה שהתקרבה אל הגדר ולא יגיב בפעולת ענישה נגד יעדים של הצבא הסורי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully